Jak se dnes tiskne - 5. díl | FotoPotisky a kalendáře mohou být cool
Trička s fotkou? Hrnečky s fotkou? Trochu trapné, říkala jsem si… Fakt dlouhou dobu jsem si myslela, že to je strašný kýč a nesmysl… Jenže pak jsem si v Centru FotoŠkoda nechala udělat jedno tričko…Začalo to srandou s Pikachu a pokračovalo to opravdicky fotografickým námětem. Nejde tedy jen o to, že si můžete nechat vytisknout jakoukoliv legraci, ale i skutečně krásné záležitosti jako své nejlepší fotky a k nim všelijaká motivační motta. Že je i toto kýč? Nesmysl. Je to pěkné a je to pro vás. Jde tu přeci jen o vaší radost či radost toho, komu je takové tričko určeno!
Postarejte se o radost svou i vašich blízkých
A pokud na tohle nejste, můžete si nechat vytisknout prakticky cokoliv, co vás napadne, třeba Jackieho Chana. Prostě cokoliv. Nechat si udělat kalendář s dětmi, pokud si s tím opravdu vyhrajete a fotky dodáte pěkně vyfocené, znamená postarat se o radost svou i vašich blízkých. Kalendář nemám, nemám děti a nefotím krajinky, ale mám super nový tričko na spaní, protože z toho mého nejoblíbenějšího si můj pes udělal pelíšek…
Jirko, tak jak je to s oblibou FotoPotisků a kalendářů?
- Jak moc jsou u lidí v oblibě podložky pod myš, hrnečky, kalendáře, potisky na polštářky, puzzle či trička?
Oblíbenost těchto produktů je vysoká. Jde o dárek, který je doplněn o nějakou fotografii, ke které má člověk určitý vztah a tím se stává dárek osobním.
- Jaký z těchto produktů si lidé objednávají nejčastěji a proč tomu tak podle vás je?
Nejčastějším produktem je hrnek. Je to praktická věc, kterou můžete používat každý den. Častá cílová skupina jsou prarodiče, kterým je nechávají vyrábět jejich děti s fotkami jejich vnoučat.
- Jaké motivy/fotografie si lidé obvykle nechávají na tyto doplňkové produkty Centra FotoŠkoda tisknout?
Především se jedná o rodinné fotografie, portréty nebo domácí mazlíčky.
- Viděla jsem spoustu kalendářů s fotografiemi, ale obvykle nevypadaly příliš povedeně, jaká data by vám měli lidé dodávat, aby takový kalendář vypadal opravdu perfektně?
Data by samozřejmě měla být co největší. Pokud se jedná o fotky, které jsem nafotil na svůj fotoaparát, tak bych měl jejich rozlišení zachovat. Další důležitý předpoklad je ostrost fotografie a dobrá expozice. Ale i s méně kvalitními daty jsme schopní pracovat a dobrat se k výbornému výsledku. Pokud si zákazník není jist, stačí k nám data přinést a naši odborní prodejci již doporučí vhodnou variantu.
- Existují i jiné druhy kalendářů než tisknuté, a dají se u vás pořídit?
Ano, již nyní máme, jako každý rok, v nabídce kalendáře na vlastní fotografie. Jsou to tzv. DIY (do it yourself) kalendáře a zákazník si vlepuje fotografie či jiné předlohy do kalendáře tam, kam se mu to hodí. Je to velice oblíbený produkt, kterým potěší každého obdarovaného.
- Pomáháte lidem při výběru fotografií a designování těchto produktů?
Pokud si zákazník není jist nebo z nějakého důvodu nechce tvořit knihu či kalendář v našich on-line programech sám, je tu možnost asistence s naším grafikem. Chce-li zákazník pomoci i s výběrem fotografií, není to problém.
- Naslouchají vám lidé, když jim dáváte ohledně výroby těchto produktů nějaké rady?
Záleží na zákazníkovi. Pokud nemá představu o výsledku, tak dá na rady našich specialistů i odborných prodejců. I někteří zákazníci s představou si nechají poradit. To je naštěstí většina zákazníků. Pak jsou zákazníci, kteří mají jasnou představu o výsledku a radit v žádném případě nechtějí.
- Nedávno jste do portfolia svých produktů zařadili potisk triček z bavlny na novém ekologickém stroji, v čem tkví rozdíl oproti původním materiálům a způsobu potisku?
Původní potisk byl sublimační, takže se obraz nanášel při vysoké teplotě z přenosového média na tričko. Tričko bylo z polyesteru, a i když jsme v nabídce měli příjemné a kvalitní materiály, stále více zákazníků poptávalo trička bavlněná. Pořídili jsme proto nový stroj, který je schopen přímo potisknout bavlnu. Má lepší podání barev a proces je lépe kontrolovatelný než u sublimačního procesu, kdy stačila nižší teplota a produkt se mohl dělat znovu.
Tričky to teprve začíná, ale věříme, že v brzké době portfolio produktů rozšíříme.
- Všechny tyto předměty je potřeba před tiskem nadesignovat, to provádí zákazník ve vašem designovém studiu, v čem jde tento systém uživateli naproti?
V tomto roce pokračujeme ve vylepšování on-line služeb, se kterým jsme intenzivně začali v minulém roce. Nášon-line program, kterým je FotoŠkoda Designer, slouží k zadávání a výrobě Fotoknih, Fotopotisků a Fotokalendářů. Program je rozšířen o velké množství šablon u knih a kalendářů. Vše je intuitivní. Přihlášení uživatelé mají výhody v podobě opakování zakázek nebo návratu k již rozdělanému projektu. Aplikace je on-line, takže bez problémů běží na všech operačních systémech.
- Neuvažujete o rozšíření produktové nabídky?
Nyní plánujeme jeden nový produkt spojený s naší novou on-line aplikací FotoBox. Prozradím asi jen to, že bude mířen na uživatele sociálních sítí a zhmotňování fotografií. Předpokládanou premiérou by měl být náš podzimní FotoŠkoda Fest, kam samozřejmě všechny čtenáře a příznivce fotografie srdečně zveme.
Autorka rozhovoru a fotografka: R. M. Jokelová - www.rmjokelova.cz
Chcete být také u toho? Zaregistrujte se na náš workshop: Vyrob si originální fotopotisk a obdaruj své nejbližší!
Další díly seriálu - Jak se dnes tiskne
- 01 - Jak se dnes tiskne - 1. díl
- 02 - Jak se dnes tiskne - 2. díl | Fotografie a FotoObrazy
- 03 - Jak se dnes tiskne - 3. díl | FotoKnihy
- 04 - Jak se dnes tiskne - 4. díl | Velkoformát
- 05 - Jak se dnes tiskne - 5. díl | FotoPotisky a kalendáře mohou být cool

FUJIFILM Instax MINI 12 růžový
objektiv: 60 mm, f/12,7, minimální zaostřovací vzdálenost: 30 cm, elektronická závěrka: 1/2–1/250 s

FUJIFILM Instax MINI 12 bílý
objektiv: 60 mm, f/12,7, minimální zaostřovací vzdálenost: 30 cm, elektronická závěrka: 1/2–1/250 s

KODAK Astro Zoom AZ405 červený
20Mpx snímač CCD 1/2,3", objektiv s 40× optickým zoomem, ohnisková vzdálenost 24–960 mm (ekvivalent 35 mm)