FotoslužbyFotokurzyRozhovory

Jak se dnes tiskne - 5. díl | FotoPotisky a kalendáře mohou být cool

12. 9. 2016 | 6 minut čtení

Trička s fotkou? Hrnečky s fotkou? Trochu trapné, říkala jsem si… Fakt dlouhou dobu jsem si myslela, že to je strašný kýč a nesmysl… Jenže pak jsem si v Centru FotoŠkoda nechala udělat jedno tričko…Začalo to srandou s Pikachu a pokračovalo to opravdicky fotografickým námětem. Nejde tedy jen o to, že si můžete nechat vytisknout jakoukoliv legraci, ale i skutečně krásné záležitosti jako své nejlepší fotky a k nim všelijaká motivační motta. Že je i toto kýč? Nesmysl. Je to pěkné a je to pro vás. Jde tu přeci jen o vaší radost či radost toho, komu je takové tričko určeno!

Postarejte se o radost svou i vašich blízkých

A pokud na tohle nejste, můžete si nechat vytisknout prakticky cokoliv, co vás napadne, třeba Jackieho Chana. Prostě cokoliv. Nechat si udělat kalendář s dětmi, pokud si s tím opravdu vyhrajete a fotky dodáte pěkně vyfocené, znamená postarat se o radost svou i vašich blízkých. Kalendář nemám, nemám děti a nefotím krajinky, ale mám super nový tričko na spaní, protože z toho mého nejoblíbenějšího si můj pes udělal pelíšek…

Jirko, tak jak je to s oblibou FotoPotisků a kalendářů?

Vytvořte si fotopotisk

  • Jak moc jsou u lidí v oblibě podložky pod myš, hrnečky, kalendáře, potisky na polštářky, puzzle či trička?

Oblíbenost těchto produktů je vysoká. Jde o dárek, který je doplněn o nějakou fotografii, ke které má člověk určitý vztah a tím se stává dárek osobním.

  • Jaký z těchto produktů si lidé objednávají nejčastěji a proč tomu tak podle vás je?

Nejčastějším produktem je hrnek. Je to praktická věc, kterou můžete používat každý den. Častá cílová skupina jsou prarodiče, kterým je nechávají vyrábět jejich děti s fotkami jejich vnoučat.

  • Jaké motivy/fotografie si lidé obvykle nechávají na tyto doplňkové produkty Centra FotoŠkoda tisknout?

Především se jedná o rodinné fotografie, portréty nebo domácí mazlíčky.

  • Viděla jsem spoustu kalendářů s fotografiemi, ale obvykle nevypadaly příliš povedeně, jaká data by vám měli lidé dodávat, aby takový kalendář vypadal opravdu perfektně?

Data by samozřejmě měla být co největší. Pokud se jedná o fotky, které jsem nafotil na svůj fotoaparát, tak bych měl jejich rozlišení zachovat. Další důležitý předpoklad je ostrost fotografie a dobrá expozice. Ale i s méně kvalitními daty jsme schopní pracovat a dobrat se k výbornému výsledku. Pokud si zákazník není jist, stačí k nám data přinést a naši odborní prodejci již doporučí vhodnou variantu.

  • Existují i jiné druhy kalendářů než tisknuté, a dají se u vás pořídit?

Ano, již nyní máme, jako každý rok, v nabídce kalendáře na vlastní fotografie. Jsou to tzv. DIY (do it yourself) kalendáře a zákazník si vlepuje fotografie či jiné předlohy do kalendáře tam, kam se mu to hodí. Je to velice oblíbený produkt, kterým potěší každého obdarovaného.

  • Pomáháte lidem při výběru fotografií a designování těchto produktů?

Pokud si zákazník není jist nebo z nějakého důvodu nechce tvořit knihu či kalendář v našich on-line programech sám, je tu možnost asistence s naším grafikem. Chce-li zákazník pomoci i s výběrem fotografií, není to problém.

  • Naslouchají vám lidé, když jim dáváte ohledně výroby těchto produktů nějaké rady?

Záleží na zákazníkovi. Pokud nemá představu o výsledku, tak dá na rady našich specialistů i odborných prodejců. I někteří zákazníci s představou si nechají poradit. To je naštěstí většina zákazníků. Pak jsou zákazníci, kteří mají jasnou představu o výsledku a radit v žádném případě nechtějí.

  • Nedávno jste do portfolia svých produktů zařadili potisk triček z bavlny na novém ekologickém stroji, v čem tkví rozdíl oproti původním materiálům a způsobu potisku?

Původní potisk byl sublimační, takže se obraz nanášel při vysoké teplotě z přenosového média na tričko. Tričko bylo z polyesteru, a i když jsme v nabídce měli příjemné a kvalitní materiály, stále více zákazníků poptávalo trička bavlněná. Pořídili jsme proto nový stroj, který je schopen přímo potisknout bavlnu. Má lepší podání barev a proces je lépe kontrolovatelný než u sublimačního procesu, kdy stačila nižší teplota a produkt se mohl dělat znovu.

Tričky to teprve začíná, ale věříme, že v brzké době portfolio produktů rozšíříme.

  • Všechny tyto předměty je potřeba před tiskem nadesignovat, to provádí zákazník ve vašem designovém studiu, v čem jde tento systém uživateli naproti?

V tomto roce pokračujeme ve vylepšování on-line služeb, se kterým jsme intenzivně začali v minulém roce. Nášon-line program, kterým je FotoŠkoda Designer, slouží k zadávání a výrobě Fotoknih, Fotopotisků a Fotokalendářů. Program je rozšířen o velké množství šablon u knih a kalendářů. Vše je intuitivní. Přihlášení uživatelé mají výhody v podobě opakování zakázek nebo návratu k již rozdělanému projektu. Aplikace je on-line, takže bez problémů běží na všech operačních systémech.

  • Neuvažujete o rozšíření produktové nabídky?

Nyní plánujeme jeden nový produkt spojený s naší novou on-line aplikací FotoBox. Prozradím asi jen to, že bude mířen na uživatele sociálních sítí a zhmotňování fotografií. Předpokládanou premiérou by měl být náš podzimní FotoŠkoda Fest, kam samozřejmě všechny čtenáře a příznivce fotografie srdečně zveme.

Autorka rozhovoru a fotografka: R. M. Jokelová - www.rmjokelova.cz

Chcete být také u toho? Zaregistrujte se na náš workshop: Vyrob si originální fotopotisk a obdaruj své nejbližší!

REGISTRACE

Fotokniha 15 x 15 v měkké vazbě - AKCE

Lay-flat vazba, Měkká vazba, Fotografický papír Fujifilm 230g/m2 - MAT

189,-

Související články

Jak fungujeme o Velikonocích

Jak fungujeme o Velikonocích

Jak vybrat fotografický papír

Jak vybrat fotografický papír

5 důvodů, proč si nechat vyvolat film zrovna u nás

5 důvodů, proč si nechat vyvolat film zrovna u nás

Další Fotokurzy

Zaostřeno na analog - jarní analogová fotodílna v Boskovicích

Zaostřeno na analog - jarní analogová fotodílna v...

Zapomeňte na rohlíčky, nacpěte se skvělým fotoobsahem

Zapomeňte na rohlíčky, nacpěte se skvělým fotoobsahem

Pronajměte si temnou komoru jen pro sebe!

Pronajměte si temnou komoru jen pro sebe!

Další Rozhovory

Jana Kupčáková: dobrý street fotograf musí mít rád lidi

Jana Kupčáková: dobrý street fotograf musí mít rád lidi

Luboš Rytych: Poptávka po klasické fotografii má narůstající trend

Luboš Rytych: Poptávka po klasické fotografii má...

Honza Mihaliček: když je fotka blbá, bude blbá i za padesát let. Síla dokumentu je jinde

Honza Mihaliček: když je fotka blbá, bude blbá i za...

Instagram feed
Instagram feed
Instagram feed
Instagram feed
I nás baví Instagram.
@fotoskodacz
Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...