FotoslužbyFotokurzyRozhovory

Jak se dnes tiskne - 5. díl | FotoPotisky a kalendáře mohou být cool

12. 9. 2016 | 6 minut čtení

Trička s fotkou? Hrnečky s fotkou? Trochu trapné, říkala jsem si… Fakt dlouhou dobu jsem si myslela, že to je strašný kýč a nesmysl… Jenže pak jsem si v Centru FotoŠkoda nechala udělat jedno tričko…Začalo to srandou s Pikachu a pokračovalo to opravdicky fotografickým námětem. Nejde tedy jen o to, že si můžete nechat vytisknout jakoukoliv legraci, ale i skutečně krásné záležitosti jako své nejlepší fotky a k nim všelijaká motivační motta. Že je i toto kýč? Nesmysl. Je to pěkné a je to pro vás. Jde tu přeci jen o vaší radost či radost toho, komu je takové tričko určeno!

Postarejte se o radost svou i vašich blízkých

A pokud na tohle nejste, můžete si nechat vytisknout prakticky cokoliv, co vás napadne, třeba Jackieho Chana. Prostě cokoliv. Nechat si udělat kalendář s dětmi, pokud si s tím opravdu vyhrajete a fotky dodáte pěkně vyfocené, znamená postarat se o radost svou i vašich blízkých. Kalendář nemám, nemám děti a nefotím krajinky, ale mám super nový tričko na spaní, protože z toho mého nejoblíbenějšího si můj pes udělal pelíšek…

Jirko, tak jak je to s oblibou FotoPotisků a kalendářů?

Vytvořte si fotopotisk

  • Jak moc jsou u lidí v oblibě podložky pod myš, hrnečky, kalendáře, potisky na polštářky, puzzle či trička?

Oblíbenost těchto produktů je vysoká. Jde o dárek, který je doplněn o nějakou fotografii, ke které má člověk určitý vztah a tím se stává dárek osobním.

  • Jaký z těchto produktů si lidé objednávají nejčastěji a proč tomu tak podle vás je?

Nejčastějším produktem je hrnek. Je to praktická věc, kterou můžete používat každý den. Častá cílová skupina jsou prarodiče, kterým je nechávají vyrábět jejich děti s fotkami jejich vnoučat.

  • Jaké motivy/fotografie si lidé obvykle nechávají na tyto doplňkové produkty Centra FotoŠkoda tisknout?

Především se jedná o rodinné fotografie, portréty nebo domácí mazlíčky.

  • Viděla jsem spoustu kalendářů s fotografiemi, ale obvykle nevypadaly příliš povedeně, jaká data by vám měli lidé dodávat, aby takový kalendář vypadal opravdu perfektně?

Data by samozřejmě měla být co největší. Pokud se jedná o fotky, které jsem nafotil na svůj fotoaparát, tak bych měl jejich rozlišení zachovat. Další důležitý předpoklad je ostrost fotografie a dobrá expozice. Ale i s méně kvalitními daty jsme schopní pracovat a dobrat se k výbornému výsledku. Pokud si zákazník není jist, stačí k nám data přinést a naši odborní prodejci již doporučí vhodnou variantu.

  • Existují i jiné druhy kalendářů než tisknuté, a dají se u vás pořídit?

Ano, již nyní máme, jako každý rok, v nabídce kalendáře na vlastní fotografie. Jsou to tzv. DIY (do it yourself) kalendáře a zákazník si vlepuje fotografie či jiné předlohy do kalendáře tam, kam se mu to hodí. Je to velice oblíbený produkt, kterým potěší každého obdarovaného.

  • Pomáháte lidem při výběru fotografií a designování těchto produktů?

Pokud si zákazník není jist nebo z nějakého důvodu nechce tvořit knihu či kalendář v našich on-line programech sám, je tu možnost asistence s naším grafikem. Chce-li zákazník pomoci i s výběrem fotografií, není to problém.

  • Naslouchají vám lidé, když jim dáváte ohledně výroby těchto produktů nějaké rady?

Záleží na zákazníkovi. Pokud nemá představu o výsledku, tak dá na rady našich specialistů i odborných prodejců. I někteří zákazníci s představou si nechají poradit. To je naštěstí většina zákazníků. Pak jsou zákazníci, kteří mají jasnou představu o výsledku a radit v žádném případě nechtějí.

  • Nedávno jste do portfolia svých produktů zařadili potisk triček z bavlny na novém ekologickém stroji, v čem tkví rozdíl oproti původním materiálům a způsobu potisku?

Původní potisk byl sublimační, takže se obraz nanášel při vysoké teplotě z přenosového média na tričko. Tričko bylo z polyesteru, a i když jsme v nabídce měli příjemné a kvalitní materiály, stále více zákazníků poptávalo trička bavlněná. Pořídili jsme proto nový stroj, který je schopen přímo potisknout bavlnu. Má lepší podání barev a proces je lépe kontrolovatelný než u sublimačního procesu, kdy stačila nižší teplota a produkt se mohl dělat znovu.

Tričky to teprve začíná, ale věříme, že v brzké době portfolio produktů rozšíříme.

  • Všechny tyto předměty je potřeba před tiskem nadesignovat, to provádí zákazník ve vašem designovém studiu, v čem jde tento systém uživateli naproti?

V tomto roce pokračujeme ve vylepšování on-line služeb, se kterým jsme intenzivně začali v minulém roce. Nášon-line program, kterým je FotoŠkoda Designer, slouží k zadávání a výrobě Fotoknih, Fotopotisků a Fotokalendářů. Program je rozšířen o velké množství šablon u knih a kalendářů. Vše je intuitivní. Přihlášení uživatelé mají výhody v podobě opakování zakázek nebo návratu k již rozdělanému projektu. Aplikace je on-line, takže bez problémů běží na všech operačních systémech.

  • Neuvažujete o rozšíření produktové nabídky?

Nyní plánujeme jeden nový produkt spojený s naší novou on-line aplikací FotoBox. Prozradím asi jen to, že bude mířen na uživatele sociálních sítí a zhmotňování fotografií. Předpokládanou premiérou by měl být náš podzimní FotoŠkoda Fest, kam samozřejmě všechny čtenáře a příznivce fotografie srdečně zveme.

Autorka rozhovoru a fotografka: R. M. Jokelová - www.rmjokelova.cz

Chcete být také u toho? Zaregistrujte se na náš workshop: Vyrob si originální fotopotisk a obdaruj své nejbližší!

REGISTRACE

JJC spoušť rádiová JM-MII (DC2) pro Nikon D5600/7500/610/750,Z6/7

eliminuje chvění fotoaparátu při fotografování s dlouhou expozicí, dosah až 30 metrů, 16 dostupných kanálů

990,-
SAMYANG stativová objímka pro obj. Samyang E-mount

kompatibilní se Samyang E-Mount, kompatibilní s Arca Swiss systémem

2 490,-
Expresní fotokniha v měkké vazbě

ručně vázaná vazba pro otevření bez záhybů, automatické poskládání fotoknihy do 5 minut, obálka s vaší fotografií

270,-

Související články

Jak fungujeme o Velikonocích

Jak fungujeme o Velikonocích

Jak vybrat fotografický papír

Jak vybrat fotografický papír

5 důvodů, proč si nechat vyvolat film zrovna u nás

5 důvodů, proč si nechat vyvolat film zrovna u nás

Další Fotokurzy

Zaostřeno na analog - jarní analogová fotodílna v Boskovicích

Zaostřeno na analog - jarní analogová fotodílna v...

Zapomeňte na rohlíčky, nacpěte se skvělým fotoobsahem

Zapomeňte na rohlíčky, nacpěte se skvělým fotoobsahem

Věnujte pod stromeček fotokurz - zážitek na celý život!

Věnujte pod stromeček fotokurz - zážitek na celý život!

Další Rozhovory

Honza Mihaliček: když je fotka blbá, bude blbá i za padesát let. Síla dokumentu je jinde

Honza Mihaliček: když je fotka blbá, bude blbá i za...

Jaroslav Hora: Fotím hlavně pro ten zážitek

Jaroslav Hora: Fotím hlavně pro ten zážitek

FotoŠkoda FEST - vlog jak se točil Švýcarák

FotoŠkoda FEST - vlog jak se točil Švýcarák

Instagram feed
Instagram feed
Instagram feed
Instagram feed
I nás baví Instagram.
@fotoskodacz
Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...