Manang po třiceti letech - nyní ve Vsetíně
Ojedinělý výstavní soubor třicet let starých a současných srovnávacích fotografií Zdeňka a Michala Thomových ukazuje, jak se z odlehlé a zaostalé himálajské vesnice Manang stalo významné turistické centrum a jak tato změna ovlivnila životy místních obyvatel. Až do 28. února si tyto fotografie můžete prohlédnout ve vsetínské galerii V Poschodí.
Manang očima Zdeňka a Michala Thomových
Na podzim 1979 navštívil fotograf Zdeněk Thoma jako jeden z vůbec prvních cizinců v himálajském království Nepál odlehlou vesnici Manang ležící na úpatí třinácté nejvyšší hory světa Annapúrny. Několik dní zde fotografoval impozantní horskou krajinu a dokumentoval život místních obyvatel. Byl i svědkem místní slavnosti, kdy spolu v tanečním dramatu bojuje Dobro a Zlo.
Téměř o 30 let později, na jaře 2008, se do Manangu vypravil i fotografův syn Michal. Nesl s sebou silný svazek otcových historických fotografií se záměrem nalézt lidi na snímcích a zdokumentovat změnu, ke které ve vesnici došlo.
Spontánní a přátelská odezva obyvatel Manangu, kteří z tehdejší doby neměli žádné vlastní fotografie, byla po návratu impulzem k vytvoření výstavního souboru 60 srovnávacích fotografií. Vznikla také myšlenka donést tuto výstavu do Manangu, jenž v té době byl stále ještě vzdálen 5 dní pěšího pochodu od nejbližší silnice.
V březnu 2011 přiletěli oba autoři do Nepálu a po náročném pochodu horským terénem začátkem dubna spolu s velkoformátovými výstavními panely dorazili do Manangu. Slavnostní zahájení výstavy proběhlo za účasti téměř celé vesnice.
"Všichni turisté nás a naši vesnici intenzivně fotografují, ale my ty snímky nikdy nevidíme, až nyní…"
komentoval výstavu jeden z vesničanů během úspěšné vernisáže, kdy docházelo k dojemným, vzrušujícím i veselým scénám, když lidé na třicet let starých fotografiích poznávali své blízké, vykládali, co se s kým za ta léta stalo, a někdy objevili i sami sebe.
Výstavu můžete navštívit ve všední dny od 13 do 17 hodin v galerii V Poschodí ve Vsetíně.
SIGMA 15 mm f/1,4 DG DN Diagonal Fisheye Art pro Sony E
První diagonální rybí oko se světelností f/1,4 pro full frame, S úhlem pohledu 180°, Odolný proti prachu a stříkající vodě
NIKON Z 28-400 mm f/4-8 VR
Pro full frame senzor / 28-400 mm / clona f/4,0 – 8,0, Širokorozsahový s 14,2× optickým zoomem, Krokový motor automatického ostření STM