Produktové novinkyAktuality z fotosvětaProduktové novinky,Aktuality z fotosvěta

Chris Raphael a jeho fotografická výbava na celý život

Chris Raphael a jeho fotografická výbava na celý život
| 4 minuty čtení

Život filmového fotografa Chrise Raphaela se neustále mění. Jeden den může pořizovat snímky rychle jedoucích aut v africké poušti a druhý den to může být přestřelka ve světle lamp v pařížském metru. Co se u něj však nemění, je jeho výběr fotoaparátu. Chris pracuje se třemi fotoaparáty Sony α7R III, díky kterým je připraven na cokoli. Zde vám vysvětlíme proč.

Není času nazbyt

Televizní a filmová produkce se pohybuje rychle, takže fotograf musí být připraven na jakýkoliv okamžik. Fotoaparát α7R III mu s tímto pomáhá díky Nastavení paměti, ke kterému se rychle dostane pomocí voleb 1, 2 a 3 na voliči režimů. Chris tento volič používá, když se potřebuje rychle přizpůsobit proměnlivým podmínkám. "Díky různým nastavením, které mám uložené ve fotoaparátu, mezi nimi mohu rychle přeskakovat a použít jedno za jasného světla, druhé, které se více hodí na pořizování snímků v temném studiu osvětleném wolframovým světlem, a další na pomalou závěrku při oddálení."

Sony Alpha A7R III - actors in costume © Chris Raphael

Ticho na scéně

Při pořizování snímků během natáčení musí být filmoví fotografové neviditelní a neslyšitelní. "Herce nebo umělce byste při práci neměli vyrušit ničím, co děláte," říká Chris, "takže představení modelu α7R III s sebou přineslo pár zlomových vylepšení, mezi které patřilo Tiché snímání a naklápěcí displej. Díky těmto funkcím se mohu schovat za hlavní kameru a vytvářet kompozici, aniž bych se díval do tubusu a kontroloval, jestli jsem mimo přímý pohled herce. To vše navíc zvládám v naprosté tichosti."

Sony Alpha A7R III - Brad Pitt dressed in 1920´s costume © Chris Raphael

Rychlé proměny

"Většina míst, kde se film natáčí, je velmi tmavá," říká Chris, "takže potřebuji pracovat s nastavením s vysokou citlivostí, jako je ISO 4000 nebo 5000, pokud se jedná o opravdu důležitý snímek, a s rychlými objektivy." Model α7R III naštěstí poskytuje nízkou úroveň šumu při vyšším nastavení citlivosti ISO, zatímco mezi stále stoupajícím počtem objektivů Sony E Mount se objevují objektivy s vysokou světelností, např. modely 35 mm f/1.8, 55 mm f/1.8, 85 mm f/1.8, a 24-70 mm f/2.8, které jsou součástí Chrisovy výbavy.

Sony Alpha A7R III - actors with gun © Chris Raphael

Honba za ostrostí

Zcela ostré, přesné a tiché zaostření je pro filmové fotografy zásadní zejména při práci v nedostatečném osvětlení. Ale díky hybridnímu automatickému zaostření modelu α7R III je udržení přesného zaostření na předmět jednodušší než kdy předtím. "Jeho schopnosti automatického zaostření jsou úžasné, "říká Chris, "a to je důležité, protože druhou šanci už nedostanete. Při práci s vysokou světelností se funkce zaostření na oči opravdu hodí. Dřív jsem mohl pořídit 10 záběrů a jen 4 z nich byly zcela ostré – teď takových záběrů pořídím 8 nebo 9, nebo dokonce všechny."

Sony Alpha A7R III - actors idressed as pilot © Chris Raphael

Chris dodává: "Při jakékoliv práci se může jednat o kombinaci slabého osvětlení, akce, portrétů a krajin. Tento fotoaparát vám umožní se změnám přizpůsobit rychleji a nepřicházet o snímky, což je zásadní. Filmová společnost kolikrát může utratit miliony dolarů a nemohou scény jen tak opakovat, protože vy jste se zrovna dívali do svého fotoaparátu. Musíte vědět, který expoziční čas a objektiv potřebujete, a být připraveni. Na zkažené pokusy není čas!"

Sony Alpha A7R III - Steve Buscemi © Chris Raphael

Chris je ambasador společnosti Sony Europe Imaging. Více z jeho tvorby naleznete na adrese www.sony.cz/alphauniverse.

Sony Alpha A7R III - car crash © Chris Raphael

FUJIFILM X-T30 II
FUJIFILM X-T30 II tělo černé

26,1 MPix snímač APS-C X-Trans BSI CMOS 4, X-Processor 4 s Quad CPU, Video DCI a UHD 4K30; F-Log Gamma

22 990,-
SWAROVSKI NL PURE 8x32 Green - dalekohled

Zorné pole (vzdálenost 1km) 150 metrů, Minimální zaostřitelná vzdálenost 2 metry, Známá optická kvalita dalekohledů Swarowski

60 990,-
TTARTISAN 7,5 mm f/2 Fisheye pro L-mount (APS-C)

Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye), Pro bajonet L-Leica (APS-C), Možno použít i pro full frame (se silně vinětovanými rohy)

5 590,-

Související články

Canon EOS R3 a dva objektivy: novinky v portfoliu Canon

Canon EOS R3 a dva objektivy: novinky v portfoliu Canon

Nikon Z 40 mm f/2: nový pevný objektiv pro bezzrcadlovky

Nikon Z 40 mm f/2: nový pevný objektiv pro bezzrcadlovky

Sigma 24 mm f/2 a 90 mm f/2,8 DG DN: přírůstky pro Sony a bajonet L

Sigma 24 mm f/2 a 90 mm f/2,8 DG DN: přírůstky pro Sony a...

Další Aktuality z fotosvěta

Třetí ročník Fujifilm festivalu se blíží!

Třetí ročník Fujifilm festivalu se blíží!

Fotografii je už 182 let, dnes slavíme Světový den fotografie

Fotografii je už 182 let, dnes slavíme Světový den...

Bazar FotoŠkoda v novém

Bazar FotoŠkoda v novém

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací

Rozumím