Registrace na FotoŠkoda FEST startují 6. 5. 2024
CHCI NA FESTIVAL!
FotoŠkoda FestRozhovory

#vsechnojinak aneb Svět Tomáše Touhy

#vsechnojinak aneb Svět Tomáše Touhy
24. 4. 2019 | 25 minut čtení

Titulek to vystihuje naprosto přesně. Tomáš Touha dělá všechno jinak a jde mu to pěkně od ruky. Jeho projekty nesou aktivního mladého ducha a to se lidem líbí. Tomáš bude jednou ze zajímavých osobností na jarním FotoŠkoda FESTu. Poznejte ho v následujícím rozhovorou.

"Pokud chceš poptat peníze, tak musíš umět nějaký řemeslo"

  • Tome, vítám tě "u nás", tedy vlastně ne u nás, ale v kavárně Člověka v tísni. Začnu hned zostra: jak se vidíš ve spojení s tradiční fotografickou firmou, jako je FotoŠkoda?

Je skvělý, že jsme přímo tady ve Vodičkově. To, že je tady ten barák takhle dlouho a to, že je vlastně propojenej až dozadu, tak to vím celej život. Chodím sem vlastně už roky a roky a vlastně úplně snad první kontakt s firmou byl docela sranda. Tehy, asi před 10 roky, jsem napsal přímo majiteli firmy, jestli by mi byl schopen udělat slevu na fotoaparát. Měl jsem seriál na YT a on mi normálně odpověděl a napsal mi, že to, co si představuju, není úplně možný, ale že mi poskytne slevou takovou a makovou. To byla taková moje otevíračka a je to vlastně velký, protože už před 10 lety tady ta "tradiční" firma komunikovala s lidma. To je dost dobrý.

  • Aha, tys to vzal vlastně takhle z vrcholu, to je na tu "tradiční firmu" dost netradiční. Přiznám se ale, že já jsem to měl úplně stejně. Je to tak asi v pohodě. Tahle firma je, alespoň prozatím, především o starším zákazníkovi, ty máš ale spíš mladší publikum, je to tak?

​Já mám hrozně specifickou tvorbu a celý to moje vystupování je velmi unikátní. Zkrátka jiný, dělám to ale tak od začátku a jedu opravdu otevřeně celej svůj život a příběh s veřejností. Současný projekty se stále rozvíjej, měněj a všichni moji partneři o tom mají přehled. Všechno to tam je. Bavím se otevřeně o lidech, o číslech, o penězích. Je to vlastně už 8 let, co jsem aktivně na Youtube. To je podle mě hrozně silná linka, a tím pádem jakékoliv partnerství, které chci dělat, si už dnes vybírám. Občas to vyjde, občas to vyjde taky, ale trvá to nějakou dobu. Třeba spolupráce se Sony. Několikrát jsem si ty kamery musel kupovat, několik jsem jich rozbil, no a když jsem si koupil 4. kus, tak se mi Sony ozvalo "neblázni, co to děláš, podpoříme tě..".

Peak Design byl zase o tom, že jsem si koupil super drahej batoh, udělal recenzi a oni se mi pak ozvali, jestli nechci další. Totéž když jsem dělal běžecký projekt #runjinak, což je vlastně jeden z mých největších projektů. To bylo před 5 lety, kdy jsem dělal noční běh Prahou, dali jsme si 3,9 km v centru Prahy. Takhle jsem to dělal opakovaně a přišlo Nike. "Tady máš peníze a nechtěl bys s tím něco udělat". To funguje a FotoŠkoda mi tam zapadá jako ta tradice, je to česká značka. Navíc je to Škoda a já jezdím Škodovkou. (smích) Je to prostě vtipná synergie a to, jak je obrovskej ten brand, je neskutečný. Vnímáme to jako foto/video-obchod, tiskárnu, studio. Ta nabídka je vlastně úplně všechno. Je dobrý tady bejt. 

  • Z fotografického hlediska máš pravdu. Jen v tisku je strašně moc lidí a všichni jsou odborníci. Krásně se to spojí. FotoŠkoda ti pomůže ve všem. Ty, jako jednotlivec, máš hromadu projektů, ale jsi na to sám. Proč jsi to takhle rozstřelil? Proč více věcí jako #fotbaljinak, #golfjinak, #runjinak, #motivacejinak? 

​Proč jsem to rozstřelil, jo? Dobrý. (smích) Já jsem začal vlastně projektem #motivacejinak, což je vlastně 1. stodílnej seriál seriál na českém YT. Každej týden jsem vydával jedno video. Předbíhal jsem tramvaje, smál jsem se minutu v kuse a podobný věci. Byla to taková moje terapie . Zamiloval jsem se do toho. Lidi mi to říkali neustále dokola. V téhle komunitě to jelo neskutečně. Další projekty jsem pojmenoval #jinak, protože to tam sedělo. Rok po tom seriálu byl #runjinak, kdy jsme třeba běželi Tančícím domem, a bylo to poprvé v historii, 120 běžců, noviny, rádio, online komunikace.

Potom si taky musíš dát pauzu. Měl jsem ambasadory, trenéry... Ale stačilo to... Teď jsem to vlastně posunul a jsem tváří projektu "Běhej lesy". Budeme teď pro ně mít minifilmy, kde bude například díl o myslivcích. A pak ten fotbal, hrál jsem ho 10 let. To je v ČR velká věc. Začal jsem dělat turnaje a vždycky to chytlo strašně moc lidí. Nechápal jsem to. Každopádně mi to dalo hodně zabrat, tak jsem si musel dát na chvilku přestávku a chvíli se věnoval běhání, pak se zase vrátil k fotbalu a začal jsem současně další projekt #golfjinak.

Golf je pro mě drahá věc, sport, který je nedosažitelný a ne úplně friendly. Po sestavení projektu se mi podařilo sehnat generálního partnera, který mě dostal na každý turnaj mezi profíky a nejzajímavější lidi. Dostal jsem tréninky a během roku jsem ten sport do nějaké míry pochopil, ale bylo to časově náročné a vlastně mi to tak nesedělo, že jsem si to jen odškrtnul a s projektem končím. Jednou si to třeba zahraju, ale golf mi nešel, a proto jsem od toho utekl. (smích) To běhání a fotbal mi jde daleko líp.

No a pak je tady projekt #sneakersjinak, sneakers tenisky jsou v současném světě extrémně populární, v rámci mladých lidí je to absolutní fenomén. Přirovnejme ho třeba ke komiksům. Lidi si kupují tenisky, kterých je vyrobeno míň, jsou v limitovaných edicích od různých designérů a mladý lidi chtějí být vidět, chtějí být in, takže tyhle věci shání a nosí je. No a já jsem si vytvořil v podstatě ten nejlepší kanál, co tady je, což je prodejna Footshop, se kterou spolupracuju už hrozně dlouho a začal se dostávat k zajímavým botám, ale je to #sneakersjinak, protože to není o tom, že si tu botu koupim a nosím ji. Já ty boty nenosim, mám je vystavené doma v krabicích a dívám se na ně, udělám unboxing - rozbalím je a zase je schovám zpátky do skříně, což je prostě divný a nikdo to nedělá.

A stejně je to s těmi komiksy. Taky je neotevřeš, nečteš je, necestuješ s nimi. Máš je prostě doma, ideálně v sáčku a ve skříni. Mně se to povedlo vlastně omylem s jedním párem bot z kolaborace Adidas se zpěvákem Pharrellem Williamsem a jejich kolekcí Human Race. Byla to limitovaná edice, která se během pár hodin vyprodala po celém světě. V Čechách je mělo snad jen 5 - 6 lidí co vím, jen Rytmus, Marpo, já a pár dalších. Všichni se s nimi fotili, nosili je a já je měl ve skříni. A asi půl roku nato jsem zjistil, že je to bota, která je extrémně žádaná a prodává se okolo 2 tisíc dolarů a lidi si je kupovali i nošený.

  • Ty jsi zmínil, že máš partnerku. Dneska už je to manželka?

​Ještě pořád ne, ještě pořád je to můj velkej projekt, na kterej se těším, Bajko! 

  • Máte syna, "malýho Touhu", kterého vídám na sociálních sítích, na YT a vůbec to nedáváš stranou. Je super, že jsi tam takhle otevřený. A to je vlastně osobní život, kterej ty zapojuješ do práce. S přítelkyní jsi v podstatě od začátků tvé tvorby?

​Vůbec ne. My jsme se poznali asi před třemi lety.

  • Jak to vlastně tedy spojíš. Někteří youtubeři, mají už třeba nějakého parťáka na produkci, střih, atd., ale ty to všechno tvoříš sám. Jak to produkčně zvládáš? Jasně, natočíš video, ale ty se tím vlastně živíš. Zavedl sis do toho za tu dobu určitě nějaký systém, můžeš to trochu poodhalit?

​Spoustu věcí můžeš ty sám vymyslet, vyrobit, nebo můžeš taky něco recyklovat a nechat se inspirovat. Ve světě existuje youtuber Casey Neistat, obrovský jméno, známe ho asi všichni. On už jede tuhle linku 20 let, všechny data si nahrává na HDD a různý úložiště a má je schovaný ve studiu, na stěně, jako obrazy. Všechny záběry má uložený a všechno jde vlastně s ním. Jede od 16 let na VHS, ale proslavil se asi před pěti lety, kdy začal dělat denní vlogy, který byly nesmírně propracovaný, otevřený a energický. A když už sis myslel jako divák, že to je všechno, co v něm je, tak sáhnul do kapsy a vytáhnul záběry před deseti lety a zase překvapil. A on vlastně nastavil tuhle laťku vlogování a otevřenosti.

Není to jenom o time managementu a o té energii, kterou do toho dává, ale hlavně o příběhu, kdy byl opravdu bez peněz a ta motivace, která v něm vřela, ho teď dostala do týhle neskutečný podoby. A to je v podstatě podobný základ, který mám já, jestli to k němu můžeme přirovnat, protože on je génius. Já jsem si před 10 lety půjčil peníze, založil kavárnu a zkrachoval jsem. Nebyl jsem na tom v tu chvíli ani zdravotně dobře, chodil jsem po soudech a bylo to opravdu náročný období, ale i přes to všechno jsem se z toho snažil vykopat a jedna z těch cest byla ta osobní terapie #motivacejinak. A když člověk vidí, kolik mu to dává a přináší radosti, pohání ho to. A když už toho máš dost, tak vymyslíš další projekt, co tě může hodit dál a je to super. Neni to o manažerských schopnostech, který nemám, ale je to o radosti a obrovský motivaci.

  • V tom určitě souhlasím. Nemusíš to říkat jestli nechceš, ale kolik ti je let? (smích)

​Je mi 28 ještě pořád.

  • Mně je 30.

​To je krásný, to jsme dobrý, ještě máme čas.

  • Je super, že to říkáš, protože ta motivace často chybí. Já včera něco dopisoval, spal jsem 4 hodiny, dal jsem kafe a zase jel přes celou Prahu. Vždycky si řikáš "já jsem uplně vyšťavenej", ale dopadne to a není tam potřeba nějakej brutální systém. Kalendář samozřejmě jedem všichni. 

​Tyhle základní věci člověk musí mít, ale stejně je to hlavně v srdci. A co je pro mě ještě důležitý, v tom celku, co teď mám. Necelý 3 roky jsem byl v multikanálový síti na pozici kreativní manažer https://tubrr.cz/, měl jsem na starosti celý marketing kampaní se supervizí mého šéfa Petra. Když se tady zaplaťpánbůh vyrojili youtubeři a influenceři, byl jsem přímo u zdroje a v našem malém týmu, rozuměj 5 lidí jsme udělali neuvěřitelných 30-50 malých i velkých kampaní. A vlastně na veškerý kreativě kampaní jsem se podílel.

  • Když už jsi začal mluvit o té práci, která ti musí dávat nějaké finance a zajišťuje tě, jak bys popsal postup? Kdybys teď chtěl spolupráci s nějakou velkou značkou, jak by si za nimi šel a co bys jim nabídl? Je sice hezký, že ti někdo dá boty, někdo foťák, ale tím malej nedostane chleba. Jak bys to popsal někomu, kdo vůbec neví, o co jde?

Když to přeženu, pokud chceš poptat peníze, tak musíš umět nějaký řemeslo. Něco musíš umět komplexně a dodat to včas. Proto tomu říkám řemeslo. YT, jak to vnímám já, je filmařina, ne na tak profesionální bázi, ale v podstatě je to řemeslo. Pokud to neumíš, nemůžeš za někým přijít a chtít po něm dvacet tisíc a nezajímají mě boty. To, jak to řemeslo pomůže tý samotný značce, může mít enormní hodnotu, protože co já jsem schopen dodat, třeba v rámci fotbalu, to neobsáhne ani tým 5 lidí v nějaké agentuře.

Vím to, protože jsme několikrát viděli výsledky a porovnávali jsme ceny a výstupy. Ale já za to nebudu chtít zaplatit jako za jednoho člověka, ale za 4, protože to si můžou udělat s nimi, ale pořád to nebude ono. Takže když to řemeslo už nějak funguje, tak se na tom dá ta marže postavit, ale zároveň je hloupý nad tím přemýšlet takhle a mít pocit, že jsi nejlepší a říkat nesmyslný sumy. Je důležitý to chytře rozložit, najít synergie, které ti přinesou právě ty spolupráce. Ve FotoŠkoda bych třeba nechtěl stovky tisíc, ale sáhnout si na to obrovský portfolio služeb, ten servis, který dělaj. Sáhnout si na produkt, jít na festival, a to je větší přidaná hodnota, kterou ti to dá, protože tím rozvíjíš budoucnost.

  • Mluvil jsi o Nike, se kterým jsi spolupracoval, viděl jsem spolupráci s Fortunou, s Nissan, AAA Auto tady v Praze. Tohle jsou velký značky. Můžeš zmínit ještě něco dalšího?

​Jedna z největších byl určitě Nike, další pro mě důležitá značka byl Nissan, protože jsem vlastně první influencer, který dokázal spolupráci s automobilkou. S vedením jsem jednal téměř 18 měsíců a je to asi největší věc, co se mi povedla. A to co jsme s  Nissanem dokázali, je šablona pro celý svět, fakt se to povedlo a jsem na to pyšnej. Taky SONY, se kterými mám dlouhodobou spolupráci. Samozřejmě Fortuna, kde je trochu problém, že je to sázková kancelář. Takže musím používat "Ministerstvo financí varuje, 18 plus, atd…", ale to všechno prošlo právníma kontrolama a zase, nikdo to tady nikdy nedělal a jsou to odvážný kroky. Ale já to beru jako pojítko k tomu sportu, k fotbalu, k zážitku na Lize mistrů. Fortuna je obrovský hráč, takže to jsou velký závazky a hromada práce. A proto je teď fotbal absolutní priorita.

Videa z fotbalu mají stovky tisíc zhlédnutí, a když jsem začínal to #runjinak, tak jsem chtěl motivovat lidi, ať běhají, ale na to nepotřebuješ extra peníze. Koupíš si tepláky a jdeš si zaběhat. Ale v rámci toho světa fotbalu, tam je to nadšení a ta láska k tomu fotbalu, ti fanoušci. Fotbal je něco, co mě strašně baví a je to pro mě jasná cesta. Dále jsem byl online ambasadorem Českého olympijského výboru, byl jsem na celý zimní hry, už dřív jsem pro ně dělal nějaký vlogy a teď budu mít doufám na starosti moderování celého projektu olympiády dětí a mládeže.

Olympijský výbor je pro člověka, který miluje sport, to nejvíc, tohle je ten vrchol, který současně mám. A co bych určitě zmínil - to, jak OV přistupuje k sítím, to, jak se starají o sportovce, o veřejnost a jak žijí tou národností. Tím, co jsme my Češi a co máme v sobě, je neskutečný a dělají to tak dobře a je to dojemný. Např. výbor vymyslel vesničky. Poslední hry byly dvě města - Brno a Ostrava, kde byly desítky tisíc lidí, byl nějaký program a já cestoval mezi těmito městy a dělal reportáže na sítě a vytvářel spoustu obsahu. Byl to dril, ale byla to neuvěřitelná práce a já byl toho součástí. A to jsou věci, který tě baví, a je ti jedno, že nespíš 14 dní. Ale zase musíš dát na 14 dní všechno pryč, spolupráce, partnerství, hold na to partnery musíš připravit a pak to dohnat zpátky.

  • Když děláš celou produkci, můžeš říct i tu technickou stránku? Zmiňoval si SONY, takže předpokládám, že bezzrcadlovky jsou teď tvojí vlajkovou lodí. Co mobil, zvukový nahrávací zařízení a co třeba postprocess? Na čem stříháš, protože vidím i další spolupráce, co se týče počítačů atd.

​Když jsem před lety začínal seriál #motivacejinak, tak to bylo postavený na tom, že jsem měl kameramana, zdravím, Lukáši! Občas jsem to zvládl sám, ale od začátku jsem kolaboroval, takže mě to posunulo do té míry, že jsem nebyl ten člověk, co sedí sám doma v pokojíčku a něco mluví na kameru na stativ. Scénář se psal dopředu, chodilo se mezi lidi a vlastně jsem začal nahoře a pak se vrátil k tomu, že jsem se učil to používat sám a sám se sebou fungovat. A to jsem si zamiloval. Ten storytelling, mít to v hlavě a natočit to dobře, je složitý. A pak to ještě sestříhat je vrchol.

Ale zpátky k technice. Já jsem prvních 100 denních vlogů točil na kompakt Sony RX 100 IV, což byl v té době nejlepší kompakt na světě, ale je to furt malej kompakt. Nemá to výměnný objektivy, nemá to těžký kovový tělo. To je kamera, s kterou jsem začal ten příběh, která měla skvělej lowlight, mohl jsem natáčet v garáži, mohl jsem s tim běhat, vzít to na stadion, do letadla, mohl jsem s tím všude. To byl pro mě nejdůležitější zlom v rámci tý techniky a komukoliv radím, jak začít s vlogováním, kupte si kompakt.

A když jsem postupem času potřeboval udělat nějaký partnerská videa, tak na mě partneři koukali s výrazem "jako vážně chcete natáčet na tohle?" Přitom ta věc stála asi 36 tisíc plus karty, stativ, prostě 50 000 v ruce, ale vypadá to, že to nemyslíte vážně, přitom to točí ve 4K video. Tak jsem se začal víc zajímat o techniku, spojil se se SONY, půjčili mi nějaký full frame a pak už jsem u něj zůstal, protože ty funkce jsou tak nenahraditelný, že máte pocit, že točíte film. A v rámci té postprodukce - já jsem 3 roky vysílal na rádiu Spin, dostal jsem se až k hlavnímu vysílacímu času, protože jsem miloval hudbu a zajímalo mě to. Hudba je pro mě důležitá součást dne, nabíjí mě to a proto si vybírám na určitých hudebních knihovnách a v rámci vlogu si s ní hraju nejvíc. Publikum to baví, je to dynamický.

Co se střihu týče, tak za začátku jsem stříhal jenom na notebooku, dělal jsem to narychlo v autobuse, ale člověk se tím prokousává, investuje do techniky, čím dál tím víc vydělává a užívá si ten střih a postprodukci. Už to není jen o tom, že je to nutnost, ale musíš z toho mít radost. To prostředí musí nějak vypadat, a to, co mám teď doma, tak už je v podstatě profesionální střižna a studio v jednom. Je to potřeba, aby to dávalo smysl.

  • Je to strašnej zápřah, co? Zmínili jsme tady nějaký spolupráce, ale bylo by taky dobrý říct, jakou roli hrají v tvém životě hrají sociální sítě? Figuruješ tam profesionálně, ale máš tam i tvůj život, protože se to skoro nedá dělit. Ty seš známej v tom, že ty čísla sbíráš, vedeš si taky nějakou statistiku? Na čem jsi nejvíce aktivní?

Začnu od konce, nepoužívám facebook. Nemám ho rád a asi před 5 lety jsem se rozhodl pro IG. Je to vizuální věc, je to zábavný, dáváte tam fotky a videa. I já tam mám své stránky na FB, ale třeba teď už jsem tam 5 měsíců nebyl. Jak už toho děláš tolik, tak je dobrý soustředit se na něco pořádně, to je stejný jako u sportu. Highlight je pro mě YT, což je v současném světě největší přidaná hodnota, protože influenceři a známé osobnosti na sociálních sítích jsou čím dál tím línější, čím dál tím méně chtějí postprodukovat věci. Je jednodušší to vyfotit a hodit to tam, nebo jet rovnou stories a už se úplně odklánějí od té postprodukce, což je prostě král, to je to nejdůležitější. Casey Neistat nám to neustále dokola ukazuje. Takže si hlídám YT, což je to hlavní a další je IG a třetí je Twitter.

  • Blíží se nám FotoŠkoda FEST, v době, kdy vyjde tento rozhovor, to bude cca za měsíc. Ty tady budeš mít nějaké představení? Přijdou lidi, co tě znaj, plus lidi, co tě vůbec neznají a všechno se to tady hezky spojí. Co tady od tebe lidi můžou čekat? Připravuješ se nějak?

​Už před týdnem jsem vydal vlog a na konci videa řekl, že spolupráce s Fotoškoda bude velká, že chystáme festival a zeptal jsem se na názor, co lidi zajímá. Přišlo mi několik zpráv, čistě jenom od fotografů a videomakerů, kterých je v těch mých číslech pár, jsou malý, ale ty věci co dělají, jsou větší, než dělám já. Já nejsem fotograf, a proto mám velkou úctu k fotografům. Napsali mi rovnou, že by je zajímalo tohle a naopak tohle by je nezajímalo a jak jsem se dostal k tomuhle tomu atd. Takže já komunikuji s těmi lidmi, co se mi ozvali a vytvářim program pro ně. Mojí prací není být manažer, sednout si k tomu a plánovat, ale poslouchat ty lidi, kteří se o to fakt zajímají, dát jim to, co chtějí. Tohle je cesta, jak já funguju, takže se na to samozřejmě těším.

  • Bude tam i nějaký workshop nebo kurz?

​Měl by tam být určitě, ale zároveň lidi nezajímá jenom ta produkční část, ale i ten zásah, ty sítě, jak získat nějakou spolupráci, jak si sáhnout tady na tu značku. Je to čím dál tím zajímavější a nedivím se tomu, protože ty fotky, co jsem viděl u těch kluků na účtech, jsou zatraceně skvělý, a kdybych já byl firma, která obléká tadyty džíny a někdo mi poslal sérii fotek, kterou uděláš za odpoledne, protože tě to baví, tak to prostě nezaplatíš nikomu. Tohle má větší hodnotu, protože to ty lidi baví.

  • Nedávno jsme mohli na tvém sociálu vidět, že jsi byl v Londýně na akci od Sony? Představili nový produkty a ty si udělal novej vlog, tvůj první v AJ. Jaký to bylo?

Pro mě to bylo velký překvapení. Kontaktovala mě centrála od SONY "Nechceš přijet, máme akci v Londýně” a já na to "Nemůžu, jsem v Manchesteru, jedem na Premier League…" Oni na mě "to nelze odmítnou"... A uhradili mi letenky. Bylo to první setkání influencerů v Evropě. Tohle se děje ve světě, ale v Evropě ne. Bylo to velký. Za ČR a SK jsem tam byl sám. Potkal jsem se tam se špičkou Evropy, všichni ty lidi jsou unikátní. Od Sony zase inženýři, kteří vyrobili RX0 II, což bylo super. Zároveň představení Alpha a6400, který mám vlastně od vás a za to díky.

Byl tak takovej zajímavej Němec, dělá reklamy po celém světě a řekl "já jsem tady jen proto, abych vám ukázal, jak vydělat peníze, vy umíte tvořit" a byla tam taková otázka. Víš, co je nejlepší kamera, co by měl člověk mít? Nejlepší je to, co máš u sebe. Na to budeš tvořit. Úplně se to pro mě vrátilo k tomu kompaktu RX 100. Byla to pro mě velká věc. No a pak ještě jedna věc. Ani jednou, opravdu ani jednou nikoho nezajímalo, jakej máš dosah, kolik lidí tě sleduje atd. To se mi nikdy nestalo. To bylo hezký se posunout z toho našeho trhu, kde se lidi perou o čísla a obsah je nezajímá. Ta největší špička je právě tady. Pojďte tvořit, teď, tady. To mě nakoplo.

No a ten VLOG v AJ. Říkal jsem si, že vstanu v 5, dám si kafe a čím to odpálim. Došlo mi, že mám GoPro a oboustranou pásku v batohu Peakdesign - samozřejmě, přilepil jsem to na strop pokoje, zapnul zvuk z kamery u hlavy, aby to mělo všechno a rozjel jsem to! "tohle je můj první vlog v AJ" a pak jsem to sypal. Ta motivace byla tak velká, že jsem to to zkusil a uplatnil své skills, jen dodal AJ. Dostal jsem kritiku i chválu. Co k tomu dodat? Já pojedu dál. #motivacejinak

PS: projekt #fotbaljinak v roce 2019 si vezme 90% mého volného i pracovního života, máte se na co těšit!

Zajímavé odkazy


Tomášovu YT tvorbu lze sledovat na jeho kanálu

INSTAGRAM na Toma

FACEBOOK stránka

Otázky pokládal Václav Křížek

PEAK DESIGN Capture v3 BLACK Standard plate

jednoduchý a efektivní způsob jak nosit fotoaparát např. připevněný na opasek, na popruhu batohu apod. - šířka popruhu až 6,5 cm a síla až 2,2 cm, perfektní zpracování s doživotní zárukou, nosnost až 90 kg díky kvalitnímu celohliníkovému provedení

1 990,-
PEAK DESIGN Leash BLACK - popruh

ultralehký a variabilní popruh, vhodný pro všechny fotoaparáty, velmi hladký, odolný a pevný úplet

1 290,-
PEAK DESIGN Standard Plate NEW - rychloupínací destička

práškové lakování, součást Capture Camera Clipu, 4 očka pro upevnění rychlých spojek Anchor

590,-

Související články

Hvězdy FotoŠkoda FESTu 2024: Erik Johansson, Matěj Dereck Hard, Tomáš Třeštík - koho nepropásnout?

Hvězdy FotoŠkoda FESTu 2024: Erik Johansson, Matěj Dereck...

Anežka Straková: Jsem spíš umělec než technik

Anežka Straková: Jsem spíš umělec než technik

Jana Kupčáková: dobrý street fotograf musí mít rád lidi

Jana Kupčáková: dobrý street fotograf musí mít rád lidi

Další Rozhovory

Anežka Straková: Jsem spíš umělec než technik

Anežka Straková: Jsem spíš umělec než technik

Jana Kupčáková: dobrý street fotograf musí mít rád lidi

Jana Kupčáková: dobrý street fotograf musí mít rád lidi

Luboš Rytych: Poptávka po klasické fotografii roste

Luboš Rytych: Poptávka po klasické fotografii roste

Instagram feed
Instagram feed
Instagram feed
Instagram feed
I nás baví Instagram.
@fotoskodacz
Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...