David Bastianoni: Jak pořídit nejlepší svatební portréty
Podstatnou část práce svatebního fotografa Davida Bastianoniho tvoří pořizování portrétních fotografií nevěsty a ženicha. Poradí nám, jak své vybavení nastavuje, aby mohl pořizovat dokonalé portréty.
Zaostření na obličej
Nejdůležitějším úkolem svatebního fotografa je v tento nezapomenutelný den zachytit radost a emoce páru, aby si ho po zbytek života mohli připomínat. Davidovi v tom pomáhá režim kontinuálního ostření fotoaparátu α7 III.
"Režim kontinuálního ostření používám pokaždé," říká David. "A pokud se snažím zachytit nějaký pohyb, například chůzi nevěsty či ženicha, pracuji i s režimem sledování. Na portréty používám automatické zaostření Eye AF, aby se mi podařilo přesně zaostřit na oči každého objektu. Neunikne mi žádný záběr a všechny mé portréty jsou dokonale zaostřené na oči."
Dalším klíčovým nastavením je pro Davida funkce rozpoznávání a registrace obličeje: "Na začátku dne udělám jednoduchý portrét nevěsty a ženicha s použitím funkce registrace obličeje," vysvětluje. "Tato funkce je skvělá. Když fotoaparát rozpozná na scéně několik obličejů, automaticky zaostří na obličej nevěsty nebo ženicha, pokud se v záběru vyskytují. Mohu nastavit i prioritu, například aby tvář nevěsty měla přednost před ženichem – to se dá velmi dobře využít!"
Nastavení fotoaparátu a použité objektivy
Svatební den uteče jako voda, takže David musí být neustále v pohotovosti a připravený pořídit záběr. "Ve svatební den nosím dva fotoaparáty α7 III, na každé straně jeden," vysvětluje. "Líbí se mi, že si můžu uložit nastavení a přes kartu SD je přenést do jiného fotoaparátu. To znamená, že oba mé fotoaparáty jsou neustále nastaveny identicky – ať sáhnu po kterémkoli z nich, veškerá nastavení nebo uživatelská tlačítka jsou stále stejná."
Použití dynamického rozsahu
Fotografování svateb může být někdy problém, protože osvětlení nebývá nejlepší – někdy snímáte za slabého světla a jindy je záběr velmi jasný. "Ať je osvětlení jakékoli, musím všechny detaily na nevěstiných bílých šatech zachytit tak, aby nebyly přeexponované," říká David.
"S dynamickým rozsahem fotoaparátu Sony α7 III ale nic z toho není problém. Jdu na to tak, že celý snímek jednoduše trochu podexponuji, abych měl jistotu, že osvětlené detaily šatů zůstanou zachovány, a v postprodukci pak mohu zvýšit jas u stínů a vrátit tak do obrazu i tyto detaily."
David je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce lze najít na webové stránce www.sony.cz/alphauniverse.
SONY Alpha A7 IV tělo
Rozlišení 33 Mpx, full frame Exmor R CMOS BSI, Snímání rychlostí až 10 fps, nativní ISO 100 - 51 200, 4K 60p video 10 bitech, S-Cinetone
SONY Alpha A7 III
full frame 24 Mpx snímač, až 10 sn./s. při sekvenčním snímání s bufferem až na 177 JPEG snímků, XAVC S 4k video, 100 Mbps 8-bit 4:2:0 - interní nahrávání, přes HDMI výstup 8-bit 4:2:2, 120 FPS FHD
SONY Alpha ZV-E10 vlogovací fotoaparát
ideální nástroj pro tvorbu videí, vlogů i fotografií, snímač APS-C s 24,3 Mpx, dotykový otočný displej
Diskuze
David Bastianoni: Jak pořídit nejlepší svatební portréty
Přidat příspěvekZatím nebyl přidán žádný příspěvek.