Mike Will: Fotografování architektury s ultraširokoúhlým objektivem

Fotografie architektury může být někdy záludná. Sony ambasador Mike Will fotí město především v noci a v následujícím článku vysvětluje, jak k zachycení úchvatné architektury nočního města využívá ultraširokoúhlý objektiv.
Širokoúhlý svět
"Využití ultraširokoúhlého objektivu podle mě není podvádění," vysvětluje Mike Will. Tento fotograf má na Instagramu spoustu příznivců díky svým nočním snímkům budov a architektury po celém světě, které často používá jako pozadí pro působivé portréty.
"Během svých začátků jsem měl jen 35mm objektiv," říká. "A naučil jsem se, jak všechno fotit pouze s tímto jedním objektivem. Myslím, že jsem díky tomu, že jsem od začátku pracoval s touto ohniskovou vzdáleností, získal dobré povědomí o tom, jaký objektiv a jakou ohniskovou vzdálenost pro konkrétní scénu použít."
Je zcela zjevné, proč jsou ultraširokoúhlé objektivy jako Sony FE 12-24 mm f/2,8 G Master tak oblíbené. Jejich zorné pole umožňuje fotografům v plné šíři zachytit ohromnou rozlohu scény, kterou mají před sebou, a zdůraznit objekty přímo před objektivem, jelikož se pozadí ztrácí do úběžníku záběru. Dají se tedy využít k pořizování nádherných fotografií, které zachytí veškeré naše dojmy z daného místa.
Mike jednu takovou příležitost dostal počátkem letošního roku na Times Square v New Yorku. Když se podíval nahoru a rozhlédl se po budovách a neonech, které se kolem něho tyčily, okamžitě věděl, jaký objektiv a jakou ohniskovou vzdálenost je třeba použít, aby v plné šíři zachytil, co vidí a vnímá. "Když fotím město, mám obvykle na svém fotoaparátu Sony Alpha 7R III 12-24mm objektiv se zoomem. Fotografii Times Square jsem udělal s objektivem FE 12-24 mm f/4 G, nedávno jsem si ale pořídil nový objektiv 12-24 mm f/2,8 G Master. Když jsem se podíval přes elektronický hledáček (EVF) s objektivem nastaveným na 12 mm, všiml jsem si, že všechny ty linie budovy směřují přímo k semaforu ve středu záběru. Tahle fotografie byla jedním z nejlepších snímků, jaké jsem letos pořídil," vzpomíná.
Moc přeměnit scénu z něčeho všedního na něco mimořádného nezískáte jen tak. Aby si mohl vytvořit svůj vlastní pohled na svět, musí fotograf ultraširokoúhlý objektiv používat chytře. Mike má k dispozici brašnu plnou objektivů, které používá podle toho, co zrovna fotí. "Souhlasím, že ultraširokoúhlé objektivy by se neměly používat pořád. Jde o to, abyste věděli, kdy je použít, a kdy je nechat v brašně."
Mike je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce jsou k vidění na webové stránce www.sony.cz/alphauniverse.

SONY Alpha A7 III
full frame 24 Mpx snímač, až 10 sn./s. při sekvenčním snímání s bufferem až na 177 JPEG snímků, XAVC S 4k video, 100 Mbps 8-bit 4:2:0 - interní nahrávání, přes HDMI výstup 8-bit 4:2:2, 120 FPS FHD

SONY Alpha A7 IV tělo
Rozlišení 33 Mpx, full frame Exmor R CMOS BSI, Snímání rychlostí až 10 fps, nativní ISO 100 – 51 200, 4K 60p video 10 bitech, S-Cinetone

SONY Alpha A7R V
Fotoaparát s vysokým rozlišením i potřebnou rychlostí, 61,0 Mpx plnoformátový Exmor R CMOS snímač, Natáčení videa 8K a 4K interně včetně 10bit 4:2:2
Diskuze
Mike Will: Fotografování architektury s ultraširokoúhlým objektivem
Přidat příspěvekZatím nebyl přidán žádný příspěvek.