Nahlédněte do filmového zákulisí s Christophem Brachetem

Zajímá vás, jak může fotograf fungovat ve filmovém zákulisí? Christophe Brachet vás tam zavede a nejen to - prozradí, na kterou techniku se při vytváření svých excelentních černobílých momentek může spolehnout a jaké výhody mu poskytuje.
Sázka na jednoduchost a přirozenost
"Má výbava Alpha umožňuje tiché fotografování, a to je pro mou práci naprosto zásadní," říká Christophe. "Je totiž velice důležité, abych nikoho na scéně nerušil a nevydával žádné zvuky, které by mohl zachytit mikrofon. Pro mě osobně je také podstatné, že tak mohu vytvářet naprosto přirozené momentky, a to je vlastně celý důvod, proč tam jsem."
Jak si dokážete představit, práce na místě, kde se natáčí film, může být složitá. Kolem hlavní natáčené scény probíhá horečná aktivita, a proto Christophe často musí pracovat ve stísněných prostorách. Jednou z výhod jeho bezzrcadlových fotoaparátů Alpha oproti digitálním zrcadlovkám (DSLR) je jejich menší velikost a také výklopná obrazovka, s jejíž pomocí Christophe snadno najde vhodný úhel, když není prostoru nazbyt.
Většinu času fotí Christophe v režimu Raw a JPEG a obrázky JPEG obecně používá přímo v té podobě, v jaké je fotoaparát vytváří. "Všechny černobílé obrázky obvykle fotím naživo na fotoaparátu," vysvětluje, "a používám efekt černobílého snímku s vysokým kontrastem. Líbí se mi, že mohu vytvořit nádherný obrázek a použít ho přímo z fotoaparátu, aniž bych ho musel upravovat." Přitom Christophe samozřejmě opět uplatní zadní displej a hledáček, aby měl jistotu, že expozice bude přesně taková, jak si představuje, ještě než stiskne spoušť.
Christophe při focení filmových scén používá celou řadu přístrojů Alpha, včetně řady α9. Většině lidí si při zmínce o této řadě vybaví rychlý fotoaparát pro focení akce a sportu. Christophe jeho rychlost využívá, aby měl jistotu, že se může soustředit na kompozici a to, co se před ním odehrává. "Rychlost ostření je pro mě důležitá. Obvykle fotím s nízkou clonou, a proto potřebuji mít jistotu, že oči objektu budou dokonale zaostřené. Automatické zaostření na oči mi umožňuje fotit s malou hloubkou ostrosti, a přitom vím, že oči budou v každém snímku dokonale ostré."
Výhodou je také široká nabídka objektivů a Christophe ve své brašně nosí rozmanitou výbavu s pevnou ohniskovou vzdáleností i se zoomem. Používá objektivy Sony FE 24 mm f/1,4 G Master, FE 35 mm f/1,8 a FE 55 mm f/1,8 ZA. Jeho absolutně nejoblíbenějším je ale objektiv FE 135 mm f/1,8 G Master. "Podle mého názoru," říká Christophe, "je to opticky nejlepší objektiv, který produkuje mimořádně ostré snímky, s rychlým a tichým automatickým ostřením."
Christophe je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce jsou k vidění na stránce www.sony.cz/alphauniverse.

SONY Alpha A7 III
full frame 24 Mpx snímač, až 10 sn./s. při sekvenčním snímání s bufferem až na 177 JPEG snímků, XAVC S 4k video, 100 Mbps 8-bit 4:2:0 - interní nahrávání, přes HDMI výstup 8-bit 4:2:2, 120 FPS FHD

SONY Alpha A7 IV tělo
Rozlišení 33 Mpx, full frame Exmor R CMOS BSI, Snímání rychlostí až 10 fps, nativní ISO 100 – 51 200, 4K 60p video 10 bitech, S-Cinetone

SONY Alpha A7R V
Fotoaparát s vysokým rozlišením i potřebnou rychlostí, 61,0 Mpx plnoformátový Exmor R CMOS snímač, Natáčení videa 8K a 4K interně včetně 10bit 4:2:2
Diskuze
Nahlédněte do filmového zákulisí s Christophem Brachetem
Přidat příspěvekZatím nebyl přidán žádný příspěvek.