RozhovoryRozhovory

Tomáš Touha: Vyprávějte své příběhy, je to fascinující.

Tomáš Touha: Vyprávějte své příběhy, je to fascinující.
| 7 minut čtení

Natáčení videa se věnuje už více než 10 let. Má motivaci dělat vše po svém, zkrátka JINAK. Na pár otázek se ptáme moderního kreativce Toma Touhy.

YouTube je nejvyšší formou produkce

  • Tome, známe tě jako YT osobnost, ty si ale mnohem víc. Jak si se dostal ze sítě k natáčení profesionálního videa? 

Korona, tahle ošklivá věc se mi stala příležitostí a tak jsem se na jaře 2019 pustil do video produkce ve vlastním týmu na 100%. Pravda ale je, že první zakázky jsem začal placeně točit už v roce 2012, o tom bych snad ale raději ani nemluvil, dokážete si představit, jak to mohlo vypadat :-D Další video zakázky pak byli v roce 2018, tam šlo o různé gastro podniky, parfumérie kde jsem se učil už skutečný videoprodukci termíny, očekávání, přípravy, úpravy, publikace, peníze. Další pravdou je, že když už jste mě donutili se takhle zamyslet - vlastně je YouTube svět a forma spoluprací tou nejvyšší formou produkce, na vaše kanály totiž vstupuje brand s jasnou komunikací/produktem navíc často i agentura, jako jejich prostředník komunikace a Vaše video se tak stává hlavní částí celé kampaně. Proto bych tohle nechtěl vynechat, zafungovalo to pro mě jako skvělý most do světa reálné produkce.

  • Za mě  tvůj aktuálně největší klient je Sokol, jak si ke spolupráci dostal a co ti mimo finančního ohodnocení dává? 

Sokol je teď určitě nejčastější klient, točíme jak seriály, tak upoutávky, nebo třeba dokumentaci velkých eventů, kterých má ČOS neskutečné množství.Ke spolupráci jsem se dostal díky mému projektu #runjinak, dalším sportovním aktivitám a samozřejmě díky kontaktům, které si za těch 10 let nesu. Měli jsme totiž již několik schůzek se Sokolem, ať už právě díky #runjinak nebo běhu #dikyzemuzem a už na zmíněných schůzkách padl společný nápad na seriál #cvicimsesokolem který jsme právě od roku 2019 začaly realizovat, protože jsem chtěli sport k lidem dostat v rámci lockdownu novou cestou v profi kvalitě a velké četnosti cvičení, seriál se zaměřoval jak na děti, tak dospělé, meditaci, posilování, tanec bylo tam všechno!Takže s Českou Obcí Sokolskou spolupracujeme právě na základě společné bohaté zkušenosti. 

  • Musel se si při práci s takovou organizací potýkat s jakýmsi zažitým stylem. Myslím tím, řeknu si Sokol a vyskočí mi v hlavě minulý režim. Přinášíš tam novoty a jsou otevření? 

Kamaráde, Sokol má takové ambice a tak moderní pohled na budoucnost celého Sokola, že se neskutečně těším, až se nám povede toto celé s komunikačním týmem posunout do vize SOKOL 2030. To je totiž cíl, který má změnu budoucího vizuálu a komunikace přinést. Proto nemůžu říct, že bychom bojovali s minulým režimem, ten prostě v naší práci nemá prostor. 

  • Nedávno si začal dělat v týmu. Jaké to vlastně je? Člověk maká na tom, aby šel na vlastní nohy, rozjel sám business tvého typu a pak vlastně zjistíš, že potřebuješ parťáka. 

Je to hezký vývoj, to jak jsi popsal je vlastně velká pravda, každý kameraman to asi zná, spoustu věcí jsme si schopni dneska zajistit sami a to už díky moderní technice tak například, zvuk - bezdrátově s mixem na kameře, světlo - pomocí výkonných LED technologií, ovladačů na dálku, nastavením konkrétní teploty, nebo dostupných RGB světel, stabilizaci, díky roninům/sliderům, drona vlastně pilotuješ a natáčíš s ním už sám, ale pak je tady právě ten profesionální přesah, kdy nemůžeš klientovy zajistit 100 procentní kontrolu nad světlem, zvukem, nebo dostatkem záběrů sám, to musí každý tvůrce jednou pochopit a pak se posune dál, druhá věc je o tom přesvědčit klienta a sehnat za svojí práci větší budget - tam už potom nejsi ty jako tvůrce, ale ty jako podnikatel, který musí prodat svůj nápad/přesah klientovy.

  • Poměrně novou prácičkou jsou u tebe podcasty, v našem videu jsme si ukázali set na jejich produkci, v čem je zvukový rozhovor jiný než video? 

Zvuk je stejně složitý a důležitý pro video jako obraz a to je potřeba pochopit, jako tvůrce. Čím dříve k tomu dospěješ tím lépe, však zvukařina je samostatný obor, toto se nedá nějak obejít. Pro mě není rozhovor a jeho důležitost novinka, protože jsme dělal v rádiu 3 roky, ale forma podcastu je "novinka" v našem kraji, která mě baví. Dal jsem to do uvozovek, protože jsou podcasty, které poslouchám i třeba 5, 7 let, ale tady se rozjeli teprve nedávno. Je potřeba říct, že ty moje nejsou nikterak poslouchané oproti špičce naší scény, ale díky videu a svému YT kanálu to hezky doháním však 15.000 posluchačů je vlastně super :-) V čem je zvuk. rozhovor jiný než video je náročnost poslechu, pokud máš dobré audio, dáš si ho do uší třeba přes spotify a můžeš se věnovat řízení auta, manuální práci, nebo můžeš při podcastu například jíst, ale video rozhovor už si žádá celou tvojí pozornost, díváš se na hosta, moderátora a doplňuješ si grimasama důležitost odpovědí. Nebo v mém případě podcastu #codelasjinak sleduješ okolí prostoru, protože mám studio s vitrínou a celý podcast je postavený na ruchu Prahy můžeš během povídání sledovat západ slunce, ruch aut, chodce okolo studia na Korunovační, jednoduše zapneš si podcast i s videem a jsi chycenej.

  • Na blížícím se FotoŠkoda WEEK budeš 2. 6. povídat o tom, jak rozjet VLOG na domácí produkci a jak na tom vůbec makat. Pustíš nějakej spoiler co jim řekneš? 

Já vlastně říkám to stejný stále dokola, už několik let, jednoduše kup si kompakt, neboj se, že ho odreš, nestyď se na veřejnosti, nebuď línej, měj více baterií, ideálně mikrofon, dej tomu rok, dva a pak se teprve posuneš dál. Ale abych lidi motivoval a bylo to více fancy, chtěl bych se pobavi i o tom co lidem může vlogování nabídnout a kam až je může dostat, prostě vlogování je podle mě stále budoucnost a je to ten nejlepší krok ke zlepšení storytellingu což je pro mě ta největší přidaná hodnota, lidi vyprávějte své vlastní příběhy, je to fascinující! 

Tome, díky za rozhovor, techniku a další věci kolem produkce si necháme právě na ten zmíněný ŽIVÝ přenos v rámci akce FotoŠkoda WEEK, která startuje už 31. 5. 2021.

SONY Alpha A7 III
SONY Alpha A7 III tělo

full frame 24 Mpx snímač, až 10 sn./s. při sekvenčním snímání s bufferem až na 177 JPEG snímků, XAVC S 4k video, 100 Mbps 8-bit 4:2:0 - interní nahrávání, přes HDMI výstup 8-bit 4:2:2, 120 FPS FHD

53 990,-
SONY CyberShot DSC-RX100 III Premium Kit

Sony Cybershot DSC-RX100 III s vestavěným EVF hledáčkem, vestavěným bleskem i podporou NFC, Snímač Exmor™ CMOS velikosti 1" (13,2 × 8,8 mm) s rozlišením 20,1 efektivních megapixelů, Rozsah ISO 125–12 800 (v rozšíření až 25 600)

14 490,-
SONY CyberShot DSC-RX100 VA

4K video a DRAM paměť, Nejrychlejší sériové snímání na světě - 24 snímků za vteřinu v plném rozlišení 20,1 Mpx, 20,1Mpx 1,0" Exmor RS CMOS

24 490,-

Související články

Jaromír Chalabala: Základem fotobank je pravidelnost

Jaromír Chalabala: Základem fotobank je pravidelnost

Lenka Stehnová: Práce mě nabíjí energií

Lenka Stehnová: Práce mě nabíjí energií

Jan Krejčí: Nemám snahu být influencerem, zakázky za mnou přijdou na doporučení

Jan Krejčí: Nemám snahu být influencerem, zakázky za mnou...

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...