Jiří Kovanda proti zbytku světa
Výstavu děl výrazného českého umělce Jiřího Kovandy můžete shlédnout ještě do 15. 6. 2014 v pražském Domě fotografie, Revoluční 5, Praha 1.
Performance, instalace, reklama
Výstava, která v současné době probíhá v prostoru pražské galerie Dům fotografie, je kurátory Guillaumem Désangesem a François Pironem koncipována jako průřez Kovandovou tvorbou. K vidění jsou tedy jak projekty starší, tak novější. To je první z řady zajímavých konfrontací.
Na výstavě se toho odehrává mnoho. K vidění jsou reprodukce uměleckých děl, fotografie z jeho performancí, obrázky reklam. Všechny tyto prvky byly kurátory úmyslně poskládány tak, aby vytvářely zajímavé souvislosti a vybízely k úvahám nad širším kontextem Kovandova díla.
Kovandovy akce byly často nenápadné. V ruchu města špatně rozeznatelné. Přesně tato jemnost ale vyvolává mnohé důležité otázky, které jsou i v dnešní době velice aktuální. Jakou roli má člověk ve městě? V tomto velkém a anonymním veřejném prostoru?
© Jiří Kovadna, GHMP
Jiří Kovanda (*1953)
K výtvarnému umění se Jiří Kovanda dostal v 15 letech – v relativně svobodnější atmosféře konce 60. let. V polovině 70. let navštívil Polsko, kde se seznámil s okruhem konceptuálních umělců a díky nim pak i s českými konceptualisty Petrem Štemberou, Karlem Milerem a Janem Mlčochem. V této době vznikají první akce, které době a politickému tlaku nebyly orientované politicky, ale zůstaly v poloze privátně mezilidských vztahů. Od performancí se dostal k instalacím. Podobně jako i ostatní čeští konceptuální umělci i Kovanda od počátku 80. let svou konceptuální tvorbu omezil. Začal tedy – ovlivněn nástupem postmoderny – znovu malovat. Po roce 1984 začal do malířských děl vkládat různé materiály a nalezené věci. Kolem roku 1990 končí Kovandovo eklektické období a nastupuje období instalací využívajících všedních nenápadných věcí, ve kterých umělec provádí stejně nenápadné zásahy.
(Zdroj: www.artlist.cz)
AI ART obrazy
Každý vytvořený obrázek je originální, Žádné dovednosti v umění nebo grafickém designu nejsou potřeba, Naše AI může generovat obrázky v různých stylech
TAMRON 28-75 mm f/2,8 Di III VXD G2 pro Nikon Z
Objektiv pro full-frame snímač s bajonetem Nikon Z, Všestranný rozsah zoomu, Nejlepší kvalita obrazu ve třídě standardních objektivů se zoomem