Dostupnost
Značka
Cena
Typ blesku
Směrné číslo (při 100ISO)
Kompatibilita
Příslušenství k blesku
Podpora TTL komunikace
Dosah radiové komunikace (m)
Délka kabelu (m)
METZ MB 44 AF-2 Digital pro Fujifilm
- Směrné číslo 44 pro ISO 100/21° a 105 mm)
- LED dioda pro nahrávání videa (4 úrovně)
- Bezdrátová TTL synchronizace
ROTOLIGHT Soft box kit pro Neo 2
- čtvercový softbox pro Rotolight Neo a Neo 2
- nasazuje se na klapky
- měkké a příjemné světlo ideální pro portréty
METZ WT-1 rádiový přijímač blesku pro Nikon i-TTL
- dálkové ovládání externích i studiových blesků
- ovladač je napájen 2 × 2 AA akumulátory
- podporuje TTL, manuální ovládání i skupinové režimy (až 3 skupiny blesků)
METZ WT-1 rádiový přijímač blesku pro Canon E-TTL
- dálkové ovládání externích i studiových blesků
- ovladač je napájen 2 × 2 AA akumulátory
- podporuje TTL, manuální ovládání i skupinové režimy (až 3 skupiny blesků)
CACTUS kabel SC-O2 (UC1) pro Olympus jack 3,5 mm
Kabel Cactus SC-O2 promění váš Cactus V6/V5 vysílač blesku na bezdrátovou spoušť. Stačí zapojit 3,5mm konektor do zařízení Cactus a druhý konektor do fotoaparátu....
METZ difusér pro MB 15 MS-1
Difuzér pro kruhový makroblesk Metz MB 15 MS-1
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Blesky, příslušenství
Fotografický blesk je pro mnohé fotografy nenahraditelným příslušenstvím. Podobně, jako trvalá a záblesková světla slouží k dodání světla do fotografické scény a může působit jako jeho hlavní, nebo vedlejší zdroj. Fotografické blesky pomáhají s vyváženou expozicí scény v denních podmínkách, mohou pomoci zmrazit fotografovaný objekt ve scéně, nasvítit modela v šeru, nebo pomoci v světelné modelaci dané scény.
Hlavní výhodou externího fotografického blesku na fotoaparátu oproti blesku vestavěnému je jeho výkon a možnost světlo dále modifikovat pomocí příslušenství blesků. S výběrem vám rádi poradíme v online chatu, nebo osobně na prodejně.
První byla oblouková lampa
Prvním fotografem, který ke své práci využil světla vydaného umělým zdrojem, přesněji obloukovou lampou, byl francouz Gaspard-Félix Tournachon, přezdívaný „Nadar“ (6. dubna 1820 – 21. března 1910 Paříž). Odehrálo se to v katakombách města Paříž. Od těch dob se umělé zdroje osvětlení posunuly notný kus kupředu a my se proto můžeme těšit z fotografií pořízených i v takových prostředích a situacích, v jakých by jinak neměly možnost vzniknout.
Blesky můžeme rozdělit:
- Podle velikosti: kompaktní × rukojeťové
- Podle účelu použití: standardní × kruhové makroblesky
- Podle vybavenosti a podpory režimů: jednoduché × pokročilé
- Podle kompatibility: univerzální × systémové
Tyto vlastnosti se u jednotlivých blesků míchají dle data výroby, potřeby a požadavků fotografů a proto není problém setkat se například s kompaktním kruhovým makrobleskem, jehož výkon je třeba nastavit manuálně, tak i s velkým rukojeťovým bleskem plně podporujícím TTL režimy.
Současné elektronické blesky dokáží během velice krátké doby vydat přesný a opakovatelný záblesk, čemuž napomáhá i inteligentní záblesková automatika využívající a podporující TTL komunikaci a měření.
Kromě toho mohou být elektronické blesky bezdrátově ovládány, aniž by bylo třeba manuálně volit výkon blesku a při práci s více blesky je možné určit poměr výkonu při zachování TTL měření. Některé blesky navíc umožňují i strobo a vysokorychlostní synchronizaci.
Bohaté příslušenství
Kromě samotných blesků existuje široká škála příslušenství, která mohou výrazně ovlivnit výsledné snímky. Mezi základní příslušenství patří difuzéry a reflektory, které pomáhají zmírňovat tvrdé stíny a vytvářet měkčí světlo. Různé filtry a barevné kryty umožňují přizpůsobit teplotu barev a dosáhnout specifických efektů. Pro dosažení stabilních a kreativních kompozic lze využít stativy a držáky. Kromě toho existují bezdrátové spouštěče, které umožňují ovládat blesky na dálku, a externí baterie pro prodloužení výdrže.
První byla oblouková lampa
Prvním fotografem, který ke své práci využil světla vydaného umělým zdrojem, přesněji obloukovou lampou, byl francouz Gaspard-Félix Tournachon, přezdívaný „Nadar“ (6. dubna 1820 – 21. března 1910 Paříž). Odehrálo se to v katakombách města Paříž. Od těch dob se umělé zdroje osvětlení posunuly notný kus kupředu a my se proto můžeme těšit z fotografií pořízených i v takových prostředích a situacích, v jakých by jinak neměly možnost vzniknout.
Blesky můžeme rozdělit:
- Podle velikosti: kompaktní × rukojeťové
- Podle účelu použití: standardní × kruhové makroblesky
- Podle vybavenosti a podpory režimů: jednoduché × pokročilé
- Podle kompatibility: univerzální × systémové
Tyto vlastnosti se u jednotlivých blesků míchají dle data výroby, potřeby a požadavků fotografů a proto není problém setkat se například s kompaktním kruhovým makrobleskem, jehož výkon je třeba nastavit manuálně, tak i s velkým rukojeťovým bleskem plně podporujícím TTL režimy.
Současné elektronické blesky dokáží během velice krátké doby vydat přesný a opakovatelný záblesk, čemuž napomáhá i inteligentní záblesková automatika využívající a podporující TTL komunikaci a měření.
Kromě toho mohou být elektronické blesky bezdrátově ovládány, aniž by bylo třeba manuálně volit výkon blesku a při práci s více blesky je možné určit poměr výkonu při zachování TTL měření. Některé blesky navíc umožňují i strobo a vysokorychlostní synchronizaci.
Bohaté příslušenství
Kromě samotných blesků existuje široká škála příslušenství, která mohou výrazně ovlivnit výsledné snímky. Mezi základní příslušenství patří difuzéry a reflektory, které pomáhají zmírňovat tvrdé stíny a vytvářet měkčí světlo. Různé filtry a barevné kryty umožňují přizpůsobit teplotu barev a dosáhnout specifických efektů. Pro dosažení stabilních a kreativních kompozic lze využít stativy a držáky. Kromě toho existují bezdrátové spouštěče, které umožňují ovládat blesky na dálku, a externí baterie pro prodloužení výdrže.