Blog

Přijďte se kreativně vyřádit do ZERO Limits!
Studio ZERO Limits je dalším prostorem, do kterého si můžete přijít vychutnat jarní FotoŠkoda FEST. A stejně jako ostatní prostory má i tato lokace svoje specifické zaměření. Prostory ZERO Limits jsou tady pro každou fotografickou duši, která se zajímá o nové metody, progresivní techniky a chce se u své práce pobavit a vydat maximum svého kreativního potenciálu :) Jaký program jsme si společně připravili?

Jarní FotoŠkoda FEST – staňte se Švýcarákem!
Registrace na jarní FotoŠkoda FEST se kvapem blíží. Spustíme je o půlnoci z 8. na 9. 5. 2023 a opět bude z čeho vybírat! Tradičně nás čeká týden plný přednášek, workshopů, streamů, fotografické inpirace, zajímavých hostů a milých setkání. Vyberte si to, co vás zajímá nejvíc, a pojďte se s námi v týdnu od 29. 5. do 4. 6. 2023 vydat po stopách tajemného Švýcaráka...

Recenze: Monitor Eizo CG319X po roce užívání
Už to bude rok, co mě opustil. Odešel do země zářivých barev a nekonečných gamutů, kam chodí monitory zemřít. Můj věrný displej Apple. Pochoval jsem ho. Poděkoval za tisíce hodin, které jsme spolu strávili při retuších, montážích i barvení videa. Bylo nám spolu krásně. Jenže co dál? Čekala mě velká rozhodnutí.

EIZO slaví 10 let a představuje nové monitory
Společnost EIZO uspořádala tiskovou konferenci – již tradičně ve své centrále na Praze 8 v Karlíně. Na tiskové konferenci byl přítomen mimo jiné i pan Minoru Kontani, vzácná návštěva až z Japonska. Mezi přednášejícími samozřejmě nechyběl ani ředitel EIZO ČR a SR - Ing. Antonín Charvát. Celá akce se nesla ve velmi přátelském duchu, v příjemné a neformální atmosféře.

Jak vyrábíme fotoknihy (služby #04)
Fotoknihy dnes patří mezi jeden z vůbec nejpopulárnějších foto produktů. V Centru FotoŠkoda si to dobře uvědomujeme a klademe na daný foto produkt velký důraz. V nabídce služeb CFŠ je pro zákazníky bohatá nabídka fotoknih v té nejvyšší kvalitě, která na našem trhu nemá obdoby.

Jaké materiály používáme pro velkoformátový tisk (služby #03)
Výslednou kvalitu velkoformátové (nejen) fotografie zásadně ovlivňují 3 faktory: zpracování neboli předtisková příprava, samotný tisk (tisková technologie, inkousty) a materiál, na který obraz reprodukujeme. My se v rámci následujícího článku zaměříme na substráty, tedy materiály či tisková média.

Seznamte se s hvězdami FotoŠkoda FESTu!
S podzimem přichází další FotoŠkoda FEST plný osobností ze světa fotografie. Najdete mezi nimi zkušené profesionální fotografy a lektory, kteří se s vámi podělí o své vědomosti. Na své si přijde opravdu každý, ať už se věnujete portrétům, dokumentu, lifestylu, produktovkám, svatební fotografii nebo třeba focení architektury. Pojďme si představit hvězdy letošního ročníku.

Potěšte sebe nebo své blízké krásným velkým fotodárkem
Fotoobrazy, velkoformátové fotografie, fotokoláže nebo fotokalendáře. Zde platí, že na velikosti záleží! Je totiž velký rozdíl mezi malou fotografií v albu a velkoformátovým snímkem. Udělejte radost sobě nebo svým blízkým působivým a velkým fotoproduktem z naší nabídky. Vyberte si některý ze stylových fotoobrazů, nechte si zhotovit velkoformátovou fotografii. Potěšte se krásným kalendářem nebo fotokoláží.

Jak vybrat počítač na úpravu fotek
Většinu fotografů na focení baví ze všeho nejvíc… právě to focení. A naopak je k smrti nebaví fotky vybírat, třídit, retušovat nebo nedejbože montovat. Je to dlouhé, je to pomalé a někdy i frustrující, zvlášť když pracujete na počítači, který vaši práci spíš zpomaluje, než aby ji zrychloval. Pojďme se společně kouknout na to, jaký počítač je na retuše nejlepší, na které parametry si dát pozor a kde naopak peníze raději neutrácet.

Sony přichází s technologií proti padělání
Společnost Sony představila unikátní technologii, která bude chránit digitální fotografie před paděláním. S pomocí digitálních podpisů zpracovaných při pořízení snímku detekuje jakékoliv úpravy a zabrání tak případnému podvodnému použití.

Jiří Šebek: Jsem pomalý a precizní fotograf
Jirku Šebka znáte jako lektora a fotografa minimalistické přírody a architektury. V rozhovoru z archivu našeho blogu vám ho představíme trochu více do hloubky. Povídali jsme si o tom, jaká byla jeho cesta k fotografii, jakým prokletím fotografa trpí, na jakém projektu momentálně pracuji i o jeho zálibě v černobílé (a) středové fotce a o tom, co je důležité, když se chcete ve fotce zlepšovat. Najdete tam ale odpovědi na mnohé další otázky, na které jste se ho možná i sami chtěli zeptat.

Učte se na FotoŠkoda FESTu od hvězd současné fotografie
FotoŠkoda FEST je téměř za dveřmi, a proto vám chceme představit některé z osobností ze světa fotografie, které na něm uvidíte. Najdete mezi nimi mistry portrétů, sportovní fotky, krajiny, dokumentu, streetu, svatební fotografie nebo focení architektury, a tím výčet rozhodně nekončí. Pojďte se začít těšit spolu s námi!

BenQ řady PD: skvělé monitory s širokým uplatněním
Společnost BenQ představuje novou řadu monitorů PD, zahrnující trojici novinek, kam patří modely: PD2700Q, PD2725U a PD3220U. Novinky uspokojí široké spektrum uživatelů – od hobby fotografů až po profesionály s těmi nejvyššími nároky na funkce a obrazové výstupy.

Zpracování a tisk od A do Z (10): co s fotografií po tisku
V našem dlouhodobém seriálu jsme se věnovali detailně tisku, předtiskové přípravě a všemu okolo toho. Ale co když už máme fotografie vytištěné? Co s nimi dále? Buďto zde naše cesta končí a fotografie zkrátka založíme do fotoalba, nebo můžeme pokračovat a naše krásné snímky dále zpracovávat, tzv. adjustovat. Jaké jsou možnosti a co všechno lze s již vytištěnými snímky dělat? Odpovědi najdete v následujícím článku.

Ing. Antonín Charvát: Užitná hodnota monitorů roste, ale ceny klesají
Výběr toho správného monitoru a jeho reálné využití je zcela klíčové pro každého uživatele – fotografa, kameramana, grafika, DTP operátora – prostě kohokoliv, kdo se zabývá zpracováním obrazových dat.

Zpracování a tisk od A do Z (9): tipy a triky před a při tisku
V následující části našeho seriálu se budeme věnovat ryze praktickým věcem, tipům a trikům, které nám mohou pomoci při předtiskové přípravě i během tisku samotného. Vycházím přitom z praxe i osobních tiskařských zkušeností. Je to vlastně takové mé osobní „tiskařské desatero“ a pevně věřím, že alespoň něco ze všech níže popisovaných bodů vám bude v budoucnu k užitku.

Zpracování a tisk od A do Z (8): výběr velikosti, formátu, papíru i technologie
V minulých dílech jsme si řekli dostatek informací - od předtiskové přípravy a nastavení monitoru, přes editaci fotografií nebo obrazové formáty, až třeba po barevné prostory a správnou definici výstupních obrazových dat pro tisk. Dnes přistoupíme k tisku jako takovému a přiblížíme si témata tiskových technologií, výběr vhodného papíru nebo jakou velikost vlastně vytisknout.

Zpracování a tisk od A do Z (7): příprava fotografií pro tisk
V úvodní části našeho seriálu jsme si řekli, že pouze tištěná fotografie je skutečnou fotografií. Předešlý díl tento axiom tak trochu postavil na hlavu. Chce to však chápat v rámci tematického kontextu. Posledně jsme se totiž věnovali online fotografii neboli fotografii virtuální, pro niž platí jiná pravidla. V aktuální části se opět vracíme k fotografii tištěné a k její úpravě, respektive předtiskové přípravě. Dnes si tedy řekneme, co musíme udělat a ohlídat si, aby nám z tiskárny padaly co nejlepší výsledky.

Zpracování a tisk od A do Z (6): příprava fotografií online vs. tisk
Hned v úvodu našeho seriálu jsme si řekli, že pouze tištěná fotografie je skutečnou fotografií a pod to se podepisuji. Na druhou stranu by bylo zpátečnické a možná i trochu pokrytecké tvářit se, že cokoli kromě fotografie na papíře není fotografií. Zejména v 21. století, v době internetu a digitálních technologií. Proto si v rámci našeho seriálu o tisku a zpracování digitálních snímků zaslouží své místo i fotografie virtuální.

Zpracování a tisk od A do Z (5): Editace fotografií - začínáme
Každý fotograf dobře ví, že přípravou, důslednou prací se světlem, kompozicí záběru a následným cvaknutím závěrky to nekončí. V tento okamžik máme vlastně hotovo jen z poloviny. Ta další část spočívá ve zpracování fotografie: od selekce přes úpravy až po export upravených snímků, eventuálně finální výstup v podobě tisku. Dnešním článkem se zaměříme na tu část, kde řešíme především editaci (post-proces), tedy úpravy fotografie.

8 tipů na focení při zhoršených světelných podmínkách
Světlo patří mezi nejdůležitější nástroje fotografa, ale nezřídka nastávají momenty, kdy se musí obejít bez něj. Nejen díky moderním technologiím můžete získat kvalitní snímky i v tmavém prostředí. Přinášíme několik tipů, jak na takové focení vyzrát.

Zpracování a tisk od A do Z (4): Barevné prostory
Dnešním článkem do naší nové série rozvíjíme komplexní téma tisku i úprav fotografií a zároveň pokračujeme v tématu oblíbené problematiky barev. Dnes se zaměříme na barevné prostory. Řekneme si něco o tom, co to vlastně barevné prostory jsou a proč bychom se o ně měli zajímat. Kromě toho také mimo jiné rozklíčujeme dávné dilema mnoha fotografů, jestli je lepší sRGB nebo Adobe RGB.

Zpracování a tisk od A do Z (3): Barvy pod kontrolou II
Fotograf ví, že světlo je to nejdůležitější a u něj to všechno začíná a často také končí. Bez světla by vlastně nebylo fotografie. Ostatně samotné slovo „fotografie“ není ničím jiným než „malování světlem“. A když už máme nějaké světlo, máme také barvy. Dnešním článkem pokračujeme v tématu správného nastavení a vyvážení barev od vstupu (fotoaparát) až na výstup (monitor, foto editor, tiskárna).