Ultra-širokoúhlý objektiv Canon EF 14 mm F2,8L II USM umožňuje i z velmi krátké vzdálenosti pořídit snímky s velmi širokým záběrem. Objektiv má pevnou listovou sluneční clonu a drážku pro zasunutí želatinového filtru v zadní části.
Více o produktu »
Světelnost objektivu | 2,8 |
---|---|
Typ objektivu | širokoúhlý |
Objektiv pro formát | plný kinofilmový formát (24x36mm) |
Optická stabilizace | ne |
Zaostřování | ultrazvukové |
Poměr zvětšení | 1:6,6 |
Ohnisková vzdálenost | 14 |
Filtry (průměr v mm / aplikace) | zásuvné |
Bajonet | Canon EOS |
Ohnisko a světelnost
Plnoformátové objektivy mají tu výhodu, že je lze použít jak na klasické analogové a full-framové fotoaparáty, tak i na DSLR přístroje se snímačem o velikosti APS-C. Fotografové tak mohou během chvíle se stejným objektivem fotografovat portréty na filmovou podložku s jemnozrnným materiálem i na digitální fotoaparát s nastavenou vysokou citlivostí.
Ohnisková vzdálenost 14 mm je vhodná pro fotografování portrétních snímků v exteriéru a prostorově rozlehlejších ateliérech. Díky světelnosti F2,8 lze snadno dosáhnout ostrých snímků i při nižší intenzitě osvětlení, či získat malou hloubku ostrosti, která eliminuje rušivé pozadí. Maximální clonové číslo je f/22. Zorný úhel 114°.
Optická stavba
V optické soustavě skládající se z 14 členů v 11 skupinách jsou zahrnuty speciální členy, které zabraňují vzniku optických vad, mezi něž mimo jiné patří i chromatická aberace (tato barevná vada vzniká ve složitějších optických konstrukcích a je způsobena špatným spojením světelných paprsků s různou vlnovou délkou) či distorze obraze atd.. Vnější optické členy jsou opatřeny kvalitními antireflexní vrstvami, které potlačují rušivé odlesky a "mléčný" závoj při fotografování v náročných světelných podmínkách, například v protisvětle.
Motor a zaostřování
Ultrazvukový motor skýtá tiché a velmi rychlé zaostření. Manuální zásah během automatického zaostřování je možný. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 20 cm od roviny záznamového media (film či senzor) vyznačené na těle fotoaparátu.
Tělo objektivu
Ačkoli je objektiv stavěn tak, aby odolal mírnému pádu a vlhku, nedoporučuje se jej vystavovat zvýšené zátěži či prudkému dešti. Frontální člen se při zaostřování neotáčí.
stránky produktu (CZ)
stránky produktu (EN)
Světelnost objektivu | 2,8 |
---|---|
Typ objektivu | širokoúhlý |
Objektiv pro formát | plný kinofilmový formát (24x36mm) |
Optická stabilizace | ne |
Zaostřování | ultrazvukové |
Poměr zvětšení | 1:6,6 |
Ohnisková vzdálenost | 14 |
---|---|
Filtry (průměr v mm / aplikace) | zásuvné |
Bajonet | Canon EOS |
B+W XS-PRO DIGITAL MRC-NANO = profesionální řada filtrů je jedinečným skloubením technologie 3. tisíciletí a standardní německé preciznosti. Vychází z řady B+W XS-PRO...
Cirkulární polarizační filtry B+W High-endové řady XS-Pro Käsemann mají vyšší účinnost než běžné polarizační folie, jsou lépe stmelené, což oceníte mimo jiné...
Extra kvalitní UV filtr, který absorbuje ultrafialové světlo, snižuje modravý nádech snímků, slouží jako ochranný filtr,T * Anti-reflexní vrstvou, extra tenký rámeček,...
Hama poutko + držák víčka objektivu kamery. Samolepící držáček krytky objektivu, uchycení na očku kamery či fotoaparátu.
Utěrka z mikrovlákna od renomovaného německého výrobce filtrů B+W. Jemné mikrovlákno dovoluje s vysokou účinností vyčistit veškeré skleněné povrchy, ale i LCD monitory...
Přední krytka Sigma určená pro zakrytí objektivů opatřených vnitřním závitem o průměru 52 mm. Ochrání vaši fotografickou techniku před znečištěním a mechanickým...
Převlečná krytka Kaiser určená pro objektivy, jejichž vnější průměr je 52 mm. Ochrání vaši fotografickou techniku před znečištěním a mechanickým poškozením.
Černobílá fotografie byla a stále je spojována s nejvyšší fotografickou kvalitou. Kniha od renomovaného autora Michaela Freemana vám ukáže, jak převést vaše snímky do...
Kniha Světlo ve fotografii autora Michaela Freemana vám prostě a jednoduše ukáže, jak správně pracovat se světlem. Čekání na správné světlo, jeho nahánění v různých...
Kniha Očima fotografa – Grafický průvodce autora Michaela Freemana vás naučí principy kompozice, která je základem každé dobré fotografie.
Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací