Se Super Speed CP.2 o?bjektivy společnosti Carl Zeiss se stanou vaše vize realitou. Ať už máte v plánu natáčet reklamní spot nebo celovečerní film, potřebujete objektiv s vynikajícím podáním barev a vysokým kontrastem. Objektivy Compact Prime CP.2 Super Speed ?mají výkon, který potřebujete. V porovnání se stávajícími CP.2 objektivy vykazují všší světelnost, menší aberace a celkově skýtají lepší kvalitu obrazu. Objektivy Compact Prime CP.2 řady Super Speed zvládají nejen to, ale navíc plně pokrývají full-frame snímače a pro použití s celou řadou kamer (od HDSLR až po profesionální filmové kamery) jsou vybaveny systémem výměnných bajonetů.
Více o produktu »
Světelnost objektivu | 1,5 |
---|---|
Typ objektivu | širokoúhlý |
Objektiv pro formát | plný kinofilmový formát (24x36mm) |
Optická stabilizace | ne |
Zaostřování | manuální |
Ohnisková vzdálenost | 35 |
Bajonet | Arri PL |
Vysoká světelnost objektivu T1,5 dovoluje širší flexibitu a možnost experimentovat. Ať už se jedná o natáčení v horších světelných podmínkách nebo malou hloubkou ostrosti.
Objektivy Carl Zeiss CP.2 Super Speed
V současné době, kdy dochází ke stále častějšímu natáčení videa prostřednictvím DSLR fotoaparátů, se otevírá více prostoru pro nezávislé filmaře či profesionální fotografy, kteří chtějí vytvářet skutečně kvalitní filmové záznamy za relativně dostupné ceny. Jejich prostřednictvím je možné natočit svatbu i celovečerní film. Objektivy Carl Zeiss řady CP.2 (Compact Prime) jsou určeny především pro digitální HDSLR fotoaparáty, stejně dobře však mohou pracovat i analogovými zrcadlovkami. Druhá generace těchto objektivů umožňuje přesnější a plynulejší manipulaci při natáčení videosekvencí.
Transmise
Ačkoli je světelnost na clonovém kroužku u filmových objektivů označena písmem T (transmission) na rozdíl od F u fotografických objektivů, jedná se stále o tentýž clonový kroužek. Ten stále udává hloubku ostrosti a reguluje průchod světla skrze objektiv. 14 lamelová clona dodává rozostřeným objektům přirozeně měkký vzhled a zdrojům světla působivý bokeh.
Flexibilita
Objektivy CP.2 disponují zaměnitelnými bajonety, které umožňují použití s širokou škálou kamer od tradičních filmových po HDSLR systémy. Stačí jen pořídit bajonet pro konkrétní typ kamery (Arri PL, Canon EF, Nikon F nebo Micro4/3). Pro plné využití schopností objektivu je vhodné používat ramenní opěrku či ruční držák, jejichž součástí je mimo jiné i zaostřovací mechanismus umožňující velmi plynulé zaostření. Na objektivu jsou umístěny dva ozubené kroužky. První o větším průměru slouží k plynulému zaostřování. Druhý je určen pro zaclonění objektivu.
Optická konstrukce Distagon
Stejně jako v případě Biogonu i Distagon zabírá široký zorný úhel. Ostatně ono GON na konci názvu (odvozené od slova gonia) znamená úhel, tedy v případě objektivů, široký zorný úhel. To znamená, že disponují kratší ohniskovou vzdáleností, než je tomu u standardních objektivů (standardní má ohnisko přibližně tak dlouhé jako je úhlopříčka kinofilmového políčka, tedy cca 43,3 mm). S příchodem jednookých zrcadlovek vyvstal před optiky úkol, kterého se bylo třeba zhostit. A sice, sklopný mechanismus zrcátka vestavěný v zrcadlovkách, prodloužil distanční vzdálenost mezi zadním členem a projekční rovinou rovinou záznamového media, a proto nebylo možné používat dosavadní širokoúhlé objektivy.
Pokusů jistě bylo hodně, ale navrhnout širokoúhlý objektiv, který by vyhovoval potřebám zrcadlovek, se podařilo až pánům Pierru Angńieuxovi a Harrymu Zoellnerovi roku 1950. Otočili princip teleobjektivu, který má oproti úzkému zornému úhlu „zabírané reality“, širší projekční úhel (projekce stranově převráceného obrazu na záznamové medium). Podle tohoto důmyslného řešení se tedy v případě širokoúhlých objektivů jedná o reverzní teleobjektivy. Zadní člen je u nich (v porovnání s standardními objektivy) podstatně větší, což umožňuje zkrácení celkové ohniskové vzdálenosti a zvýšení světelnosti (například oproti Biogonu). Nevýhodou objektivu je, že Distagon z podstaty své konstrukce nabývá větších rozměrů, a při plném odclonění dává mírně měkčí kresbu, což se snadno napraví zacloněním. Ačkoli patří navržení a výroba širokoúhlých objektivů mezi velmi náročné procedury, už jen proto, že je zde nutno počítat s optickými vadami, mnohem více, než u standardních a delších ohnisek, neplatí už dlouho uváděné pravidlo, že „objektivy Distagon zabírají jen zřídka kratší ohnisko, než jsou dva centimetry“.
Světelnost objektivu | 1,5 |
---|---|
Typ objektivu | širokoúhlý |
Objektiv pro formát | plný kinofilmový formát (24x36mm) |
Optická stabilizace | ne |
Zaostřování | manuální |
Ohnisková vzdálenost | 35 |
---|---|
Bajonet | Arri PL |
Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací