Kevin V. Ton a Jan Mihaliček

Kevin V. Ton a Jan Mihaliček

KEVIN V. TON je fotograf na volné noze. Celoživotně se věnuje živé, černobílé fotografii se zaměřením na humanistickou dokumentární fotografii, zejména pak na dlouhodobé projekty. Od konce osmdesátých let se věnuje fotografii pouliční, jako jednomu za svých zásadních témat. Při povodních v Karlíně roku 2002 přišel nejen o svou fotokomoru, ale i o většinu svého archivu. V roce 2016 přišel s ideou spolku dokumentárních fotografů a před několika lety návazně na to inicioval založení fotografického spolku VERUM PHOTO. Žije v Praze. Na kontě má řadu cen: získal mnohá ocenění v soutěži Praha fotografická Svazu českých fotografů, včetně ceny hlavní nebo kroniky města Prahy. Čtyřikrát byl oceněn v soutěži Czech Press Photo, v roce 2021 získal cenu Výboru dobré vůle Nadace Olgy Havlové a v loňském roce pak jednu ze dvou hlavních cen, Czech Press Photo 2022 - Grant Prahy. || Fotografické začátky JANA MIHALIČKA (*1965) spadají do doby před rokem 1989. Fotografoval především komunitu kolem československého skateboardingu a snowboardingu a od roku 1987 spolupracoval s několika samizdatovými projekty. Od prosince 1989 působil jako fotoreportér Lidových novin. Fotografoval nejen v Československu, ale i v mnoha dalších zemích světa. Po odchodu sovětských vojsk procestoval s Jaromírem Štětinou Afghánistán, aby vytvořili sérii reportáží, jimiž jako první odhalili do té doby nepotvrzenou existenci ruských zajatců z afghánské války v Pákistánu. Prvních humanitárních cest do válečné Jugoslávie a do Náhorního Karabachu se zúčastnil s Nadací Lidových novin, z níž postupně vznikla respektovaná organizace Člověk v tísni. V roce 1994 patřil k členům přípravného týmu zpravodajského časopisu Týden a byl jedním z jeho fotografů. Za reportáž ze zatopené Ostravy v roce 1997 získal 1. cenu v soutěži Czech Press Photo. Na začátku nového tisíciletí přešel do svobodného povolání a jako freelance fotograf pracuje dodnes. V současnosti se zabývá sociální tematikou jako fotograf i jako kameraman. Volnou fotografickou tvorbou rozvíjí především klasický černobílý dokument v duchu tradic humanistické fotografie.

Čekejte prosím...