Filmové fotoaparáty Leica | FotoŠkoda

Filmové fotoaparáty Leica

Otvor (clonové číslo)

Formát snímku

čtverec (0)
obdélník (0)

Filmový materiál (formát)

120 (svitek) (0)
135 (kinofilm) (0)
4 x 5" (planfilm) (0)
8 x 10" (planfilm) (0)

Počet snímků na filmové políčko

Formát snímku

čtverec (0)
obdélník (0)

Ohnisková vzdálenost

Filmový materiál (formát)

120 (svitek) (0)
135 (kinofilm) (0)
polaroid (0)
Fujifilm Instax Square (0)

Možnost použití blesku

ano (0)
ne (0)

Možnost použití předsádek / filtrů

ano (0)
ne (0)

Manuální nastavení

ano (0)
ne (0)

Barva

bílá (0)
stříbrná (0)
šedá (0)
černá (0)
modrá (0)
červená (0)
růžová (0)
zlatá (0)
vícebarevná (0)
se vzorem (0)

Lomo doplňky

blesk (0)
optika (objektiv/předsádka) (0)
publikace (0)
pouzdro (0)
redukce (0)
stylový doplňek (0)
výměnná zadní stěna (0)

Uchycení objektivu

Typ produktu

Režimy

Časová automatika (0)
Manuální (0)

Expoziční čas - nejkratší

1/2000 (0)

Expoziční čas - nejdelší

1" (0)
8" (0)

Druh

Fotoaparát (0)
Příslušenství (0)
LEICA MP 0,72 stříbrný chrom1

LEICA MP 0,72 stříbrný chrom

LEICA MP 0,72 stříbrný chrom
  • Dálkoměrný fotoaparát
  • LEICA M objektivy s ohniskovou vzdáleností od 21 do 135 mm
  • Plně mechanické ovládání
125 290,-
Skladem > 5 ks
LEICA M6 black2

LEICA M6 black

LEICA M6 black
  • Fotoaparát s analogovým dálkoměrem (35 mm)
  • Bajonet Leica M pro montáž objektivů
  • Zvětšení hledáčku x0,72 (všechny objektivy)
125 490,-
LEICA M-A Titanium + APO-Summicron-M 50 f/2 ASPH3

LEICA M-A Titanium + APO-Summicron-M 50 f/2 ASPH

LEICA M-A Titanium + APO-Summicron-M 50 f/2 ASPH
  • Manuální nastavení clony, času i ostření
  • Plně mechanické tělo bez nutnosti použítí baterie
  • Volič pro nastavení citlivosti ISO
499 990,-
LEICA MP 0,72 černý

LEICA MP 0,72 černý

LEICA MP 0,72 černý
  • Dálkoměrný fotoaparát
  • LEICA M objektivy s ohniskovou vzdáleností od 21 do 135 mm
  • Plně mechanické ovládání
125 290,-
LEICA M-A (Typ 127) černý chrom

LEICA M-A (Typ 127) černý chrom

LEICA M-A (Typ 127) černý chrom
1 set
  • Manuální nastavení clony, expozičního času i manuální zaostření
  • Plně mechanické tělo bez nutnosti použít baterie
  • Volič pro nastavení citlivosti ISO
122 790,-

V nabídce klasických filmových (analogových) fotoaparátů naleznete jednooké zrcadlovky, jednorázové fotoaparáty, hledáčkové dálkoměry, střední formát a široký výběr doplňků. Pro uvedené fotoaparáty máme v nabídce bohatý výběr filmů vhodné pro každou příležitost. Filmové (analogové) fotoaparáty lze rozdělit dle použitého filmového materiálu (např.: kinofilm, svitek, planfilmy, polaroid) i dle konstrukce (např.: jednorázový kompakt, dálkoměr, jednooká zrcadlovka, dvouoká zrcadlovka, měchová sklopka, kardan a další). Každá z těchto kategorií má své klady i zápory.

Jednorázový kompakt

Cenově dostupné jednorázové filmové fotoaparáty jsou vhodné pro ty uživatele, kteří fotografují zřídka kdy a spokojí se s prostým přístrojem, na němž pouze stisknou spoušť a převinou na nový snímek. Po vyfocení celého filmu se do laboratoře odnese film i s fotoaparátem. Fotoaparát není uzpůsoben k tomu, aby byl opětovně použit a  po vyjmutí filmu se může vyhodit. Jednorázovky jsou vyráběny v několika provedeních (podvodní, podvodní s bleskem, na souš s bleskem).

Hledáčkový / dálkoměrný fotoaparát

Dálkoměr je zaostřovací mechanismus, který zobrazuje v hledáčku dva identické obrazy fotografovaného objektu – jeden z  nich, závislý na přenosu pohybu z ostřícího prstence, je posuvný a ve chvíli, kdy dojde k přesnému překrytí, je zaostřeno. Tato pomůcka umožňuje fotografům dosáhnout ostrých snímků. z počátku byly fotoaparát a dálkoměr na sobě nezávislé a zjištěnou vzdálenost bylo třeba dodatečně nastavit na fotoaparátu. Teprve s příchodem fotoaparátu Leica II. došlo k propojení obou zařízení a vzniku dálkoměrných fotoaparátů. Výhodou dálkoměrných fotoaparátů jsou kompaktní rozměry, možnost výměny objektivů, manuální nastavení hodnot a tichý chod, díky nímž si je oblíbilo mnoho „nenápadných“ dokumentárních fotografů. Nevýhodou pak paralaxa a s ní spjatá nemožnost přesného komponování záběru obzvláště při fotografování na krátké vzdálenosti a nejkratší zaostřitelná vzdálenost zhruba od jednoho metru.

SLR (Single Lens Reflex) zrcadlovka

Jednooké zrcadlovky jsou konstrukčně řešeny tak, že skrze objektiv pronikají světelné paprsky na sklopné zrcátko (odtud také název zrcadlovky), od nějž se odrážejí, procházejí skrze pentagonální hranol a dopadají na matnici. Matnice pak fotografům umožňuje přesné přesné zaostření na konkrétní objekt. Při zdvižení zrcátka a otevření závěrky dopadají paprsky přímo na světlocitlivý materiál. Zdvižení a znovu opětovné položení zrcátka ovšem rozechvívá fotoaparát, a proto jsou problematické expoziční časy, delší než-li převrácená hodnota ohniskové vzdálenosti objektivu. Stejně tak problematické jsou otřesy a chvění přenášené z ruky na tělo fotoaparátu. Tomu se snaží zabránit stabilizace obrazu. Postupem času byly původně zcela mechanické zrcadlovky automatizovány. Novodobé zrcadlovky tak umožňují automatické zaostřování, motorické převíjení i pohotovější kontinuální snímání. I nadále platí možnost výměny objektivů.

Střední formát

Mamiya M645

Doposud uváděné fotoaparáty byly voleny s ohledem na jednoduchost konstrukce a použitý filmový materiál. Téže konstrukce jako jsou u kinofilmu jsou i u středního formátu. Jistou výjimkou jsou jednorázové přístroje, které střední formát nemá (i když, z nedokonalosti plastových fotoaparátů těží kultovní přístroje LOMO). Výhodou středního formátu je větší rozlišení a obrazová plocha záběru a menší hloubka ostrosti při témže zorném úhlu objektivu. Nevýhodou pak větší rozměry a hmotnost.

V současné době nabízíme fotoaparáty značky Hasselblad, Mamiya a Voigtlander, které se od sebe liší především typem konstrukce. Zatímco Voigtlander je měchová sklopka s spřaženým dálkoměrem, Hasselblad a Mamiya jsou jednooké zrcadlovky s výměnnou optikou a  možností připojení digitální stěny.

Polaroid

Polaroid a  instantní materiál obecně, poskytuje, již od chvíle kdy byl vynalezen Edwinem H. Landem, „okamžitou fotografii“. Instantní film je speciální filmový materiál, který prostřednictvím fotografického přístroje poskytne hotový snímek během několika vteřin či minut. V instantním filmu jsou emulze a zpracovávající chemické látky obsaženy v obálce nebo na samotném fotografickém papíru. Expozice, vyvolání i kopie na speciální papír se odehrávají uvnitř těla fotoaparátu. Po expozici a vytvoření negativního obrazu je negativ stlačen s fotografickým papírem a chemickými reaktanty, závojové činidlo přenese negativní obraz do fotografického papíru, čímž vytvoří jeho pozitivní obtisk.

Fotoaparáty pro instantní materiál nabízí od několika výrobců Polaroid a Fujifilm, v obou případech se však jedná o hledáčkový fotoaparát s výsuvným objektivem. Tyto přístroje sice působí, v porovnání s trendy vyžadujícími kompaktnost fotoaparátů, neohrabaným dojmem, přesto se jedná o přístroj s překvapivě pohodlným držením.

FILM IS NOT DEAD

Ne všichni fotografičtí nadšenci patří mezi vyznavače digitální fotografie. Doby, kdy byly analogové fotoaparáty v každé domácnosti, sice minuly, ale přesto a nebo právě proto, že se nejedná o mainstream, zažívá analog jistou renesanci. Zatímco mladí buřiči dávají najevo svou odlišnost od společnosti a starší ročníky se drží analogu ze setrvačnosti, skalní analogisté, nedajíce dopustit na baryt, sborem pějí chválu filmovému zrnu. Filmové zrno vskutku stojí za to. Stačí se podívat na zvětšené fotografie. Tam, kde postrádají pixely na své digitální dokonalosti, má analog své nepravidelně rozmístěné zrno, a  to a ni nemluvě o fascinující tonalitě černobílých i barevných fotografií. Zkrátka a dobře FILM IS NOT DEAD.

Také takhle mohou vypadat snímky pořízené a nalogovým fotoaparátem na klasický film

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...