HOYA HMC Yellow K2 67mm
HOYA HMC YELLOW (K2) s fotografickými filtry firmy Hoya vytvoříte jedinečné snímky. Vysoce kvalitní povrchové povrstvení zaručuje zachování čistého a kontrastního obrazu i v tak náročných situacích, jako je fotografování v přímém protisvětle.
Více o produktu »
- Popis a parametry
- Poradna 2
- HOYA HMC Yellow K2 67mm 1 250,-
Základní popis
Parametry
Popis produktu HOYA HMC Yellow K2 67mm
Speciální vlastnosti
DMC (Hoya Multi-Coated) - Filtry s mnohavrstevou povrchovou úpravou HMC velmi dobře redukují přesvětlení objektivu a zdvojování obrazu způsobené povrchovými reflexemi.
K čemu slouží
Žlutý filtr potlačuje fialovou a zeslabuje modrou, zatímco oranžovou a červenou barvu činí jasnějšími. Využití nalezne stejně tak v krajinářské, jako u portrétní fotografie a zatímco v krajině umožní jemnější převod zeleně v šedou škálu, ztmaví nebeskou modř, a u portrétu zesvětlí pleť a potlačí její drobné vady.
Barevné filtry určené pro převod do šedé škály tonální stupnice mají své nezaměnitelné místo nejen v historii fotografie, kdy je například fotograf Ansel Adams, objevitel zonálního systému, používal pro své poeticky laděné snímky krajin, ale také v brašně autorů pracujících převážně s černobílým negativním i pozitivním filmovým fotografickým materiálem.
Filtry převádějí běžnou barevnou realitu v černobílý obraz tím způsobem, že propouští barevný odstín blízký barvě filtru, čímž ho zesvětlí, zatímco doplňkové barvy odfiltrovává, a ty jsou pak na výsledné fotografii tmavší.
Mícháním základních barev (červená, žlutá a modrá) dochází k vytváření barev doplňkových (oranžová, zelená a fialová) jejichž dalším mícháním vznikají barvy terciální (např. žlutozelená). Pro přesnější představu jejich účinku je třeba si barvy představit v jakémsi pomyslném barevném kruhu, kde jsou barvy doplňkové umístěny na protější straně, než jsou barvy základní (viz. obr.).
Jak se používá
Barevný filtr v prvé řadě slouží k přizpůsobení převodu reálného světa do šedé škály, jak popisuje předcházející odstavec. Rovněž může sloužit i jako ochrana objektivu před mechanickým poškozením. Na objektivu ho lze mít při používání černobílého materiálu stále, je však potřeba si uvědomit, že má vliv na posun tonality a prodlužuje expozici. Lze ho kombinovat s ostaními filtry, kupříkladu s neutráním šedým přechodem v krajinářské fotografii.