Dostupnost
Značka
Cena
HAHNEMÜHLE A4 Sample Pack Natural Line
- Formát A4
- 2x Bamboo, Hemp & Agave
- Vysoký archivační potenciál
HAHNEMÜHLE A4 Sample Pack Matt FineArt Smooth
- Hahnemühle Matte FineArt A3+ Sample Pack
- Speciální FineArt papíry, celkem 5 druhů
- Rozměr: 210×297 mm (A4)
HAHNEMÜHLE Photo Gloss 320 Baryta A4/25 listů
- Gramáž 320g/m2, formát A4
- 100 % a-celulóza
- Hladký povrch, vysoký lesk
HAHNEMÜHLE A4 Sample Pack Matt FineArt Textured
HAHNEMÜHLE Matt FineArt Textured A4 Sample Pack je balík 6ti typů fotografického popíru s výraznou strukturou o velikosti A4. Každý typ je po dvou kusech v balení....
HAHNEMÜHLE Photo Rag 315 baryta 111,8cm x 12 m
- výrazný charakter portrétů
- gramáž 315 g/m2
- 100% bavlna
HAHNEMÜHLE A4/25 Photo Rag 315 Baryta
- výrazný charakter portrétů
- gramáž 315 g/m2
- 100% bavlna
HAHNEMÜHLE A4/25 Photo Rag 308
- 100% bavlna
- ideální pro černobílý i barevný tisk a výtvarné reprodukce
- bez ligninu a kyselin
HAHNEMÜHLE Photo Rag Ultra Smooth 305 A4/25 listů
- oproti variantě 188 ještě jemnější struktura a jasnější bílý bod
- 100% bavlna
- ideální pro černobílý i barevný tisk a výtvarné reprodukce
HAHNEMÜHLE A4/25 Rice Paper 100
- HAHNEMÜHLE A4/25 Rice Paper 100
- Speciální fotografický papír
- Pro reprodukce technikou Sumi-e
HAHNEMÜHLE Photo Rag Ultra Smooth 305 A2/25
HAHNEMÜHLE Photo Rag Ultra Smooth 305 A2/25 je hladký a měkký papír pro vysoce kvalitní inkoustový tisk. Bílý bavlněný umělecký papír má diskrétní a velmi jemně...
HAHNEMÜHLE Photo Rag Smooth 188 A4/25 listů
- 100% bavlna
- ideální pro černobílý i barevný tisk a výtvarné reprodukce
- bez ligninu a kyselin
HAHNEMÜHLE A4/25 Albrecht Dürer 210
- hmotnost: 210 gsm
- složení: 50 % bavlna, 50 % ?-celulóza
- barva: bílá
HAHNEMÜHLE A4 Sample Pack Glossy FineArt
- sada 8 druhů lesklých papírů
- pro fine art tisky
- od každého druhu dva archy
Hahnemühle A2/25 William Turner 310 Imitace ručního papíru
Na dotek i na první pohled designovaný papír tak, aby připomínal ručně vyráběný papír. Je tedy vhodný pro reprodukci expresivních fotografií či tradičních uměleckých...
HAHNEMÜHLE Photo Rag Smooth 188 A3+/25 listů
- 100% bavlna
- ideální pro černobílý i barevný tisk a výtvarné reprodukce
- bez ligninu a kyselin
HAHNEMÜHLE A3+/25 listů Baryta FB 350
- Velikost A3+
- 100% alfa-celulózový materiál
- Povlak síranu barnatého
HAHNEMÜHLE inkjet 43,2cm x 30m Luster 260 Photo
- Výrobce: Hahnemühle
- Velikost: 43,2 cm x 30 m
- Povrch: polomat
HAHNEMÜHLE A3/25 Albrecht Dürer 210
- hmotnost: 210 gsm
- složení: 50 % bavlna, 50 % ?-celulóza
- barva: bílá
HAHNEMÜHLE Photo Gloss 320 Baryta A3/25 listů
- Gramáž 320 g/m2, formát A4
- 100 % a-celulóza
- Hladký povrch, vysoký lesk
HAHNEMÜHLE A4/25 Photo Rag® Matt Baryta 308
- 100% bavlna
- ideální pro černobílý i barevný tisk a výtvarné reprodukce
- bez ligninu a kyselin
HAHNEMÜHLE inkjet Photo Matt Fibre 200 A3+/25 listů
Hahnemühle Photo Matt Fibre 200 je hluboce matný hladký umělecký papír s mírně teplým tónem vhodný pro začátečníky v oboru inkjet tisku. Je nekyselý a disponuje...
HAHNEMÜHLE Matt FineArt A3+ Sample Pack
- Hahnemühle Matte FineArt A3+ Sample Pack
- Speciální FineArt papíry, celkem 5 druhů
- Rozměr: 329×483 mm (A3+)
HAHNEMÜHLE Glossy FineArt A3+ Sample Pack
- sada 8 druhů lesklých papírů
- pro fine art tisky
- od každého druhu dva archy
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
InkJet papíry
Výběr toho správného tiskového substrátu (foto papíru) je naprosto zásadní pro dosažení těch nejkvalitnějších výtisků. Máme celou řadu foto papírů, které se liší povrchovou úpravou, texturou, sílou (tloušťkou), plošnou hmotností (gramáž) a především materiály z nichž jsou jednotlivé typy papírů vyrobeny. To vše v konečném důsledku významně ovlivní výslednou kvalitu tisku.
Ačkoli je běžně užíváno označení „papír“, „fotopapír“, moderní digitální tisk (inkoustový, inkjet) se již zdaleka neomezuje jen na papír. V současnosti běžně tiskneme též na bavlnu, buničinu, textil, polyester, fólii/film, PVC, kov, sklo, plast, keramiku a dřevo. Z odborného, polygrafického pohledu je tedy označení „papír“ zavádějící. Přesnější označení je: tiskové médium nebo tiskový substrát. To jen pro úplnost a faktickou přesnost.
Papír versus inkousty
Výběr správných barviv (pro fotografii to jsou především inkousty na vodní bázi) má zásadní vliv na kvalitu tisku. Většina fotografických tiskáren používá systém více inkoustových nádrží (tzv. tanků) – CMYK, vyšší řady tiskáren jsou ještě rozšířeny o světlé odstíny vybraných barev (light cyan, light magenta ap.). To nám umožní dosáhnout většího gamutu (barevného rozsahu). Přední výrobci inkoustů (Canon, Epson, HP) nabízí vysoce kvalitní inkousty – nejčastěji pigmentové, které vydrží v kombinaci s kvalitním substrátem (papírem) desítky let.
Na jaké povrchy papíru tiskneme
Materiály u nás v tiskovém Centru FotoŠkoda dělíme na 3 typy:
- Základní - běžné fotopapíry
- Malířská plátna
- Fineart média
Foto papíry RC
Běžné foto papíry s RC podložkou se hodí na každodenní tisk, zároveň jsou ideální k dalšímu zpracování (laminace, kašírování). Mají speciální RC podložku pro příjem inkoustu (tzv.: „coating“, říká se jim také „potahovaná“ média). RC vrstva na jednu stranu chrání samotný tisk, ovšem na straně druhé obsahuje chemické přísady, které se časem odpaří, což má za následek blednutí výtisků. RC foto papíry jsou skvělou volbou pro široký záběr fotografů. Jde o vynikající volbu, kde dostanete vysokou kvalitu za rozumnou cenu. Nevýhodou zde je, že obsahují optické zjasňovače, což může mít časem vliv na barevnostálost (platí však jen tehdy, jsou-li fotografie dlouhodobě vystaveny dennímu světlu nebo jinému zdroji UV záření)! Nejvyšší stupeň ochrany zde představuje laminace, například pro fotoobrazy v rámu nebo na hliníkové desce. Dalším populárním typem fotobrazu je fotografie pod akrylátovým sklem a UV světlo již nemá šanci.
Typy fotografických papírů
- Matný (230 gsm) - určený zejména pro tisk grafiky, technických výkresů apod. Vhodný je též pro portréty nebo ČB fotografii. Ideální pro tonálně jemné motivy. Jeho nevýhoda: snadno se „osahá“.
- Polomatný / satén (240 gsm) - vhodný na portréty i krajinu, ale obecně jde o velice univerzální typ média. Vynikající pro další zpracování – laminace, kašírování. Má velice jemnou strukturu, na dotyk téměř hladký.
- Pololesk „pearl“ (300 gsm) - podobný jako „satén“ - univerzální, vhodný na širokou škálu fotografických žánrů (portréty, krajina, reklamní foto atd). Povrch je více lesklý s výraznější strukturou. Pod úhlem je patrný typický „perleťový“ povrch. Věrně simuluje klasický chemický proces.
- Extra lesk (260 gsm) –silné zvýraznění barev, vhodný pro hodně barevné motivy (krajina, sportovní a reportážní fotografie, karnevaly apod.). Nevýhoda: další adjustací dojde k potlačení kýženého efektu zvýraznění barev. Nevhodný se pod sklo (s výjimkou speciálních skel s menším odleskem).
- Metallic (255 gsm) –médium s osobitým feelingem. Papír má výrazný kovový nádech a hodí se tak pro industriální nebo technické typy fotografií. Zajímavý též na portréty.
Malířské plátno
Velmi populární médium pro zvěčnění fotografií. Plátna mají silně strukturovaný povrch a kombinují přírodní (bavlna) a umělé (polyester) materiály. Plátna jsou dostupná v matném i lesklém provedení. Plátno je velmi univerzální a hodí se téměř pro libovolné fotografické téma. Silná struktura povrchu plátna „schová“ drobné vady na fotografii (digitální/obrazový šum, lehká neostrost atd). Výtisky na plátně se nejčastěji vypínají do tzv. „blind“ rámu, který slouží jako vnitřní výztuha (z čelního ani bočního podhledu není vidět).
Typy pláten:
- Matné plátno (Mosel 340 gsm) je skvělé pro rodinné fotografie a obecně portréty ale lze jej stejně tak dobře použít též pro krajinky, detaily, reportáže nebo sport.
- Lesklé plátno (Canson 395 gsm) – využití má spíše na poli technickém, hodí se na reprodukce uměleckých děl, olejomaleb, umělecké a výtvarné fotografie a tak dále.
Fineart média
Fineart představují špičková média s významnou složkou přírodních materiálů. Mají ty nejlepší vlastnosti jak pro příjem inkoustu, tak i co do barevnostálosti. Nabídnou vyšší hranovou ostrost i barevným gamut. Často mívají výraznou strukturu a působí exkluzivně. Neobsahují chemické přísady (nebo jen stopové množství). Vynikají jedinečnými vlastnostmi, vysokých archivačním potenciálem a zajímavou povrchovou strukturou. Zcela jedinečná volba pro nejnáročnější fotografy. Ve FotoŠkoda používáme tři druhy matného média a dva druhy lesklého. Všech 5 typů fineart médií jsou „high-end“ alternativou k běžným foto papírům.
- Photo Rag Bright White (310 gsm) – super matný papír s velice jemnou a téměř zanedbatelnou strukturou (téměř hladký).
- Muzeum Etching (350 gsm) – hluboce matný papír se středně výraznou strukturou a obrovským gamutem. Ideální pro špičkové obrazy a fotografie s velmi jemnými tóny, včetně ČB fotografie.
- William Turner (310 gsm) – ultra matný papír s výraznou, hrubou strukturou. Ideální pro věrné reprodukce uměleckých děl, maleb a výtvarných fotografií i obrazů.
- Photo Rag Pearl (320 gsm) – vysoce lesklý umělecký papír s širokým využitím od krajinek až k portrétům. Výborně se uplatní též ve výtvarné fotografii (portréty, umělecké reprodukce).
- Baryta (315 gsm) – podobný jako Photo Rag Pearl ale je lesklejší. Ultra lesklý umělecký papír s širokým využitím od krajinek, přes portréty až po výtvarné a umělecké reprodukce.
Výběr toho správného tiskového substrátu (foto papíru) je naprosto zásadní pro dosažení těch nejkvalitnějších výtisků. Máme celou řadu foto papírů, které se liší povrchovou úpravou, texturou, sílou (tloušťkou), plošnou hmotností (gramáž) a především materiály z nichž jsou jednotlivé typy papírů vyrobeny. To vše v konečném důsledku významně ovlivní výslednou kvalitu tisku.
Ačkoli je běžně užíváno označení „papír“, „fotopapír“, moderní digitální tisk (inkoustový, inkjet) se již zdaleka neomezuje jen na papír. V současnosti běžně tiskneme též na bavlnu, buničinu, textil, polyester, fólii/film, PVC, kov, sklo, plast, keramiku a dřevo. Z odborného, polygrafického pohledu je tedy označení „papír“ zavádějící. Přesnější označení je: tiskové médium nebo tiskový substrát. To jen pro úplnost a faktickou přesnost.
Papír versus inkousty
Výběr správných barviv (pro fotografii to jsou především inkousty na vodní bázi) má zásadní vliv na kvalitu tisku. Většina fotografických tiskáren používá systém více inkoustových nádrží (tzv. tanků) – CMYK, vyšší řady tiskáren jsou ještě rozšířeny o světlé odstíny vybraných barev (light cyan, light magenta ap.). To nám umožní dosáhnout většího gamutu (barevného rozsahu). Přední výrobci inkoustů (Canon, Epson, HP) nabízí vysoce kvalitní inkousty – nejčastěji pigmentové, které vydrží v kombinaci s kvalitním substrátem (papírem) desítky let.
Na jaké povrchy papíru tiskneme
Materiály u nás v tiskovém Centru FotoŠkoda dělíme na 3 typy:
- Základní - běžné fotopapíry
- Malířská plátna
- Fineart média
Foto papíry RC
Běžné foto papíry s RC podložkou se hodí na každodenní tisk, zároveň jsou ideální k dalšímu zpracování (laminace, kašírování). Mají speciální RC podložku pro příjem inkoustu (tzv.: „coating“, říká se jim také „potahovaná“ média). RC vrstva na jednu stranu chrání samotný tisk, ovšem na straně druhé obsahuje chemické přísady, které se časem odpaří, což má za následek blednutí výtisků. RC foto papíry jsou skvělou volbou pro široký záběr fotografů. Jde o vynikající volbu, kde dostanete vysokou kvalitu za rozumnou cenu. Nevýhodou zde je, že obsahují optické zjasňovače, což může mít časem vliv na barevnostálost (platí však jen tehdy, jsou-li fotografie dlouhodobě vystaveny dennímu světlu nebo jinému zdroji UV záření)! Nejvyšší stupeň ochrany zde představuje laminace, například pro fotoobrazy v rámu nebo na hliníkové desce. Dalším populárním typem fotobrazu je fotografie pod akrylátovým sklem a UV světlo již nemá šanci.
Typy fotografických papírů
- Matný (230 gsm) - určený zejména pro tisk grafiky, technických výkresů apod. Vhodný je též pro portréty nebo ČB fotografii. Ideální pro tonálně jemné motivy. Jeho nevýhoda: snadno se „osahá“.
- Polomatný / satén (240 gsm) - vhodný na portréty i krajinu, ale obecně jde o velice univerzální typ média. Vynikající pro další zpracování – laminace, kašírování. Má velice jemnou strukturu, na dotyk téměř hladký.
- Pololesk „pearl“ (300 gsm) - podobný jako „satén“ - univerzální, vhodný na širokou škálu fotografických žánrů (portréty, krajina, reklamní foto atd). Povrch je více lesklý s výraznější strukturou. Pod úhlem je patrný typický „perleťový“ povrch. Věrně simuluje klasický chemický proces.
- Extra lesk (260 gsm) –silné zvýraznění barev, vhodný pro hodně barevné motivy (krajina, sportovní a reportážní fotografie, karnevaly apod.). Nevýhoda: další adjustací dojde k potlačení kýženého efektu zvýraznění barev. Nevhodný se pod sklo (s výjimkou speciálních skel s menším odleskem).
- Metallic (255 gsm) –médium s osobitým feelingem. Papír má výrazný kovový nádech a hodí se tak pro industriální nebo technické typy fotografií. Zajímavý též na portréty.
Malířské plátno
Velmi populární médium pro zvěčnění fotografií. Plátna mají silně strukturovaný povrch a kombinují přírodní (bavlna) a umělé (polyester) materiály. Plátna jsou dostupná v matném i lesklém provedení. Plátno je velmi univerzální a hodí se téměř pro libovolné fotografické téma. Silná struktura povrchu plátna „schová“ drobné vady na fotografii (digitální/obrazový šum, lehká neostrost atd). Výtisky na plátně se nejčastěji vypínají do tzv. „blind“ rámu, který slouží jako vnitřní výztuha (z čelního ani bočního podhledu není vidět).
Typy pláten:
- Matné plátno (Mosel 340 gsm) je skvělé pro rodinné fotografie a obecně portréty ale lze jej stejně tak dobře použít též pro krajinky, detaily, reportáže nebo sport.
- Lesklé plátno (Canson 395 gsm) – využití má spíše na poli technickém, hodí se na reprodukce uměleckých děl, olejomaleb, umělecké a výtvarné fotografie a tak dále.
Fineart média
Fineart představují špičková média s významnou složkou přírodních materiálů. Mají ty nejlepší vlastnosti jak pro příjem inkoustu, tak i co do barevnostálosti. Nabídnou vyšší hranovou ostrost i barevným gamut. Často mívají výraznou strukturu a působí exkluzivně. Neobsahují chemické přísady (nebo jen stopové množství). Vynikají jedinečnými vlastnostmi, vysokých archivačním potenciálem a zajímavou povrchovou strukturou. Zcela jedinečná volba pro nejnáročnější fotografy. Ve FotoŠkoda používáme tři druhy matného média a dva druhy lesklého. Všech 5 typů fineart médií jsou „high-end“ alternativou k běžným foto papírům.
- Photo Rag Bright White (310 gsm) – super matný papír s velice jemnou a téměř zanedbatelnou strukturou (téměř hladký).
- Muzeum Etching (350 gsm) – hluboce matný papír se středně výraznou strukturou a obrovským gamutem. Ideální pro špičkové obrazy a fotografie s velmi jemnými tóny, včetně ČB fotografie.
- William Turner (310 gsm) – ultra matný papír s výraznou, hrubou strukturou. Ideální pro věrné reprodukce uměleckých děl, maleb a výtvarných fotografií i obrazů.
- Photo Rag Pearl (320 gsm) – vysoce lesklý umělecký papír s širokým využitím od krajinek až k portrétům. Výborně se uplatní též ve výtvarné fotografii (portréty, umělecké reprodukce).
- Baryta (315 gsm) – podobný jako Photo Rag Pearl ale je lesklejší. Ultra lesklý umělecký papír s širokým využitím od krajinek, přes portréty až po výtvarné a umělecké reprodukce.