Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
CANON EF 50 mm f/1,8 STM
- Ohnisková vzdálenost 50 mm – fantastický objektiv pro portrétní fotografii
- Světelnost f/1,8 – skvělý výkon při špatných světelných podmínkách
- STM motor – rychlé a téměř neslyšitelné zaostřování
CANON RF 50 mm f/1,8 STM
- Objektiv s bajonetem RF
- Formát Full-Frame
- Motor STM
CANON RF 35 mm f/1,8 MACRO IS STM
- detailní a ostrý i při delším čase závěrky
- makro zvětšení 1:2
- ovládací kroužek pro různé parametry
CANON RF 16 mm f/2,8 STM
- Ohnisko 16 mm a světelnost f/2,8
- 9 prvků v 7 skupinách (1 asférický prvek)
- Minimální zaostřovací vzdálenost 13 cm
NIKON Z 50 mm f/1,8 S
- Špičková kvalita obrazu v celé ploše snímku dalece převyšuje možnosti konvenčních...
- Skvěle korigovaná chromatická aberace
- Odolnost proti stékající vodě a vnikání prachu
NIKON Z MC 105 mm f/2,8 VR S Macro
- Bajonet Z-Mount
- Formát objektivu FX
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 32
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- ohnisková vzdálenost 56 mm (84 mm při přepočtu na 35 mm snímač)
- optická skladba: 10 čoček v 6 skupinách
- světelnost f/1,4
SIGMA 30 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E (APS-C)
- Ohnisko 45 mm (ekv. 35 mm / full frame)
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
NIKON Z DX 24 mm f/1,7
- Bajonet Z / pro DX (crop) senzory
- Ohnisko 36 mm (ekv. 35 mm)
- Úhel záběru cca 62°
TTARTISAN 100 mm f/2,8 Bubble Bokeh pro M42 závit
- Pro full frame / clona F2,8 až F22
- Bajonet/závit M42
- Působivý bokeh efekt
VOIGTLÄNDER 18 mm f/2,8 Color-Skopar pro Fujifilm X černý
- Bajonet pro Fujifilm X (APS-C)
- Ekvivalent 28 mm (35 mm/full frame)
- Světelnost f/2,8
SONY FE 35 mm f/1,8
- Ideální pro street, reportáž, portrét nebo detail
- Vysoká světelnost f/1,8 pro focení za všech podmínek
- Prachu a vlhkosti odolná konstrukce pro profesionální práci
NIKON Z 40 mm f/2
- Ohnisko 40 mm a světelnost f/2
- Určeno pro Nikon Z bajonet
- FX formát snímače / na DX formátu ohnisko ekv. 60 mm
NIKON 35 mm f/1,8 AF-S G DX
- Pevné ohnisko 35 mm (52 mm ekv. ke kinofilmu-full frame)
- Vysoká světelnost f/1,8 (min. clona f/22)
- Ostrá kresba, asférický člen pro minimum aberace
OM SYSTEM M.Zuiko 90mm f3,5 Macro IS PRO
- Makro objektiv pro bajonet Micro 4/3
- Nekompromisní obrazová kvalita
- Ohnisko 90 mm (ekv. 35mm - 180 mm)
NIKON 40 mm f/2,8 G MICRO AF-S DX
- Makroobjektiv formátu DX s ohniskovou vzdáleností 40 mm (ekvivalent u kinofilmu a...
- Vysoká světelnost f/2,8.
- Měřítko zobrazení 1:1 pro makrosnímky v životní velikosti.
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z / full frame
- Rozsah clony f/2,8 až f/22
- 10 prvků řazených do 8 skupin
SONY FE 14 mm f/1,8 G Master
- Sony G Master - Model SEL14F18GM
- 2 XA (extrémně asférické), 2 ED prvky (extra nízkými rozptyly),1 Super ED a 1 asférický...
- Nový povrch Nano AR Coating II proti vnitřním odrazům
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Odolný vůči prachu a vlhku
- Složení: 16 členů ve 13 skupinách
- Zorný úhel 83,2°
SIGMA 50 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Standardní objektiv o světelnosti f/1,4 s nekompromisním optickým výkonem
- Rychlé automatické zaostřování pro svižné a pohodlné fotografování
- Úhel záběru lidského oka - hodí se pro různé situace a žánry
TTARTISAN AF 27 mm f/2,8 XF pro Fujifilm X černý
- Bajonet Fujifilm X / APS-C
- 40,5 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/16
OLYMPUS M.Zuiko 15 mm f/8 bílá
- Formát Micro 4/3
- Ohnisko 15 mm (30 mm při přepočtu na kinofilm)
- Clona f/8
SONY FE 50 mm f/1,8
- bajonet: Sony E-mount pro full-frame i APS-C
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- min. zaostřovací vzdálenost: 45 cm
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.