KENKO filtr yellow-green PO0 67mm
Žlutozelený filtr činí přechod mezi žlutým a zeleným filtrem a své využití nalezne jak v krajinářské, tak i portrétní fotografii. Zatímco v krajině s ním docílíte jemného převodu barevné reality v šedou škálu, u portrétních snímků potlačí drobné nedostatky pleti.
Více o produktu »
- Popis a parametry
- Poradna 0
- KENKO filtr yellow-green PO0 67mm 610,-
Základní popis
Parametry
Popis produktu KENKO filtr yellow-green PO0 67mm
KENKO filtr ŽLUTOZELENÝ
Mistrovské fotografie se od průměrných snímků liší nejen v nápadu, ale také v použité technice. Představte si snímek, který přestože má vtip a hluboký obsah zaniká mezi ostaními jen kvůli špatné technice. To jistě zamrzí. A nyní si představte totožný snímek vynikající přesným převodem do šedé tonality. Jistě, už vidíte ten rozdíl. Za relativně nízkou pořizovací cenu se vám do rukou dostane kvalitní filtr. Firma Kenko zabývající se výrobou optického příslušenství (například telekonvertory či předsádky) v mnoha případech dosahuje s těmito produkty úspěchu.
Barevné filtry určené pro převod do šedé škály tonální stupnice mají své nezaměnitelné místo nejen v historii fotografie, kdy je například fotograf Ansel Adams, objevitel zonálního systému, používal pro své poeticky laděné snímky krajin, ale také v brašně autorů pracujících převážně s černobílým negativním i pozitivním filmovým fotografickým materiálem.
Filtry převádějí běžnou barevnou realitu v černobílý obraz tím způsobem, že propouští barevný odstín blízký barvě filtru, čímž ho zesvětlí, zatímco doplňkové barvy odfiltrovává, a ty jsou pak na výsledné fotografii tmavší.
Mícháním základních barev (červená, žlutá a modrá) dochází k vytváření barev doplňkových (oranžová, zelená a fialová) jejichž dalším mícháním vznikají barvy terciální (např. žlutozelená). Pro přesnější představu jejich účinku je třeba si barvy představit v jakémsi pomyslném barevném kruhu, kde jsou barvy doplňkové umístěny na protější straně, než jsou barvy základní (viz. obr.).
Jak se používá
Barevný filtr v prvé řadě slouží k přizpůsobení převodu reálného světa do šedé škály, jak popisuje předcházející odstavec. Rovněž může sloužit i jako ochrana objektivu před mechanickým poškozením. Na objektivu ho lze mít při používání černobílého materiálu stále, je však potřeba si uvědomit, že má vliv na posun tonality a prodlužuje expozici. Lze ho kombinovat s ostaními filtry, kupříkladu s neutráním šedým přechodem v krajinářské fotografii.