LOREO Lens in a Cap 3D 9005 pro Olympus/Panasonic MFT
LOREO 3D Lens in a Cap 9005 je sportovní a portrétní 3D objektiv o ohniskové vzdálenosti 40mm. Pro 3D efekt platí určité omezení související se vzdáleností fotografovaného objektu od fotoaparátu. Optimálních výsledků se s tímto objektivem dosáhne při vzdálenosti
1,5-3metrů od objektu. Nad 5 metrů již není efekt pozorovatelný.
Více o produktu »
- Popis a parametry
- Poradna 0
- LOREO Lens in a Cap 3D 9005 pro Olympus/Panasonic MFT 2 990,-
Základní popis
Parametry
Popis produktu LOREO Lens in a Cap 3D 9005 pro Olympus/Panasonic MFT
Ačkoli je 3D objektiv vybaven posuvníkem pro nastavení vzdálenosti v polohách 1,5m, 2,2m, 5m a nekonečno, zaostření jako takové možné není. Při manipulaci s posuvníkem se totiž nekoriguje rovina zaostření, ale úhly optických os, které vůči sobě zaujímají zrcadlové konstrukce v objektivech. Výsledkem pak není optimální zaostření, ale dosažení optimálního účinku 3D efektu.
Vzniklé fotografie, na nichž jsou vedle sebe umístěny dva téměř identické snímky (s mírným stranovým posunem), při následném prohlížení s vhodnou prohlížečkou vytváří dojem 3D prostoru. V závislosti na způsobu prohlížení snímků (papírová fotografie / snímky zobrazené na LCD) lze vybrat jednu ze tří prohlížeček. Loreo Deluxe 3D, Loreo Lite 3D (papírová fotografie) a Loreo Pixi 3D (snímky zobrazené na LCD).
Objektiv je opatřen dvojicí filtrových závitů o průměru 58mm. V objektivu jsou zahrnuty dva plastové členy a tří polohová clona (f/11, 16 a 22). Objektivy LOREO Lens in a Cap chrání vnitřní komoru fotoaparátu před prachem a dalšími nečistotami a přitom dovoluje okamžité použití přístroje. Objektivy Loreo vestavěné v krytce jsou určeny pro digitální i analogové zrcadlovky.
Ukázkové snímky pořízené s objektivem Loreo Lens in a cap 3D 9005
Poznámka autora snímků:
Objektiv Loreo 3D 9005 mi připomněl Johnnyho 5 z filmu číslo pět žije, a protože jsem byl zvědavý, co všechno svede, vyzkoušel jsem ho. Nutno říci, že jsem byl zpočátku mírně skeptický, ale o to více mě překvapily výsledky, které jsem si díky papírové prohlížečce Loreo Pixi 3D mohl prohlédnout na LCD monitoru. Princip prohlížení je přitom naprosto jednoduchý a navrací nás o mnoho desítek let zpět. Do dob, kdy po ulicích jezdily drožky a vybraná společnost se scházela v Boulognoském lesíku. Papírové brýle Loreo lze rozložit a uschovat v fotoalbu až do okamžiku jejich dalšího použití. Zpátky k objektivu, respektive dvojici objektivů. Uvnitř objektivu je soustava zrcátkem, která umožňuje spojení dvou (mírně posunutých) obrazů na jedno políčko záznamového media (snímač/filmový materiál). Optimální vzdálenost pro dosažení 3D efektu se pohybuje někde mezi 1,5-3 metry a ve chvíli, kdy se s objektivem dostanete blíže může dojít k tomu, že každý objektiv sice zabere realitu z odlišného úhlu, ale to co je moc blízko již nezabere anebo zabere špatně (viz snímek ruky). Další dva snímky jsou zabrané již z větší vzdálenosti, a tudíž se u nich 3D efekt projeví dobře. Spodní řada zobrazuje jeden a týž snímek (Aloe Vera v květináči). První z této trojice je tak, jak byl pořízen s Full framovým fotoaparátem. Přestože je primárně určen pro APS-C, s Full-Framem získáte širší záběr ovšem za cenu výrazných tmavých okrajů. Na druhý snímek je nanesena vrstva vymezující ořez k jakému dojde při fotografování s DSLR s APS-C snímačem. Třetí snímek (tedy po aplikaci ořezu) již nemá tmavé okraje, zato má užší zorný úhel.
Pár slov o 3D (stereo) fotografii
3D fotografie neboli stereofotografie je stará jako fotografie sama, neboť již pár měsíců po oznámení vynálezu fotografie (19.8.1839) byla objevena i stereofotografie. V průběhu padesátých let se začaly vyrábět první stereo fotoaparáty s dvěma objektivy vedle sebe, následovaly stereoprohlížečky a brýle pro prohlížení anaglyfů, to už jsme v roce 1891. Prvním 3D filmem byl The Power of Love (1922). To dobou už stoupala druhá vlna zájmu o stereo fotografii, která vyvrcholila v padesátých letech. Na trh byly uvedeny 3D komiksy, pohotové a snadno přenosné 3D fotoaparáty. Společnost je zahlcena 3D produkty a pomalu dochází k odlivu zájmu, ale jen dočasně protože už v devadesátých letech je zde IMAX 3D se svými realistickými filmy, pánské časopisy, dětské knihy i hry. S jednadvacátým stoletím přichází také digitální technologie, které umožňují zatím největší rozmach fotografie i filmu a díky internetu i možnosti jejich sdílení.