NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S
Recenze Doprava zdarma testcentrum
NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-SNIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S

NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S

Nikon
*****
4.3 1 (1 recenze) | Kód produktu: 2021872

Nikon AF-S Nikkor 16–35 mm f/4 ED VR je extrémně širokoúhlý objektiv vybavený účinným stabilizátorem obrazu, který je ideální alternativou k plnoformátovému objektivu 14–24 mm f/2,8.
Více o produktu »

  • Profesionální širokoúhlý objektiv NIKKOR se zoomem 16–35 mm
  • Světelnost f/4
  • Zahrnuty 2× ED a 3× asférické členy
Skladem 4 - 5 ks Doprava zdarma Doručíme v Čtvrtek 18.10.
33 990,-
33990 CZK
28 091,- bez DPH
222 929 020 V případě dotazů se můžete obrátit na naše specialisty

Hodnocení odborníka 85%

Nikon širokáče umí. Dokázal to dlouho nepřekonaným profi modelem 14-24/2,8G, který tiše záviděli snad všichni konkurenti a trvalo jim dlouhou dobu, než přišli s něčím podobným. Ale profi objektiv si rozhodně nemůže dovolit každý, velice žádané jsou i zoomy se světelností f/4 a nutno říci, že ten...

  • vynikající optický výkon
  • velmi výkonný stabilizátor obrazu a rychlé zaostřování
  • perfektní ostrost na všech clonách
  • poměrně výrazná vinětace
  • znatelné zkreslení na nejširším ohnisku

Ukázkové snímky

Základní popis

  • Profesionální širokoúhlý objektiv NIKKOR se zoomem 16–35 mm
  • Světelnost f/4
  • Zahrnuty 2× ED a 3× asférické členy
  • Stabilizátor VR II. s až 4× delšími expozičními časy
  • Filtry o průměru 77 mm
Specifikace od výrobce

Parametry

Světelnost objektivu4,0
Typ objektivuširokoúhlý
Objektiv pro formátplný kinofilmový formát (24x36mm)
Optická stabilizaceano
Zaostřováníultrazvukové
Poměr zvětšení1:4
Filtry (průměr v mm / aplikace)77
BajonetNikon F
Max. ohnisková vzdálenost35
Min. ohnisková vzdálenost16

Popis produktu NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S

Ohnisko a světelnost
Plnoformátové objektivy mají tu výhodu, že je lze použít jak na klasické analogové a full-framové fotoaparáty, tak i na DSLR přístroje se snímačem o velikosti APS-C. Fotografové tak mohou během chvíle se stejným objektivem fotografovat portréty na filmovou podložku s jemnozrnným materiálem i na digitální fotoaparát s nastavenou vysokou citlivostí. Ohnisková vzdálenost 16–35 mm (24–53 mm ekv. 135) je optimální pro dynamické a akční sportovní fotografii, kde je vlivem světelnosti f/4,0 dosažena relativně nízká hloubka ostrosti. Maximální clonové číslo je f/22. Zorný úhel 107°–63° (83°–44°).

Optická stavba
V optické soustavě skládající se z 17 členů v 12 skupinách jsou zahrnuty 2× ED a 3× asférické členy, které zabraňují vzniku optických vad, mezi něž mimo jiné patří i chromatická aberace (tato barevná vada vzniká ve složitějších optických konstrukcích a je způsobena špatným spojením světelných paprsků s různou vlnovou délkou). Vnější optické členy jsou opatřeny kvalitními antireflexní vrstvami, které potlačují rušivé odlesky a "mléčný" závoj při fotografování v náročných světelných podmínkách, například v protisvětle. 4 krokový stabilizátor obrazu druhé generace (VR II.) umožňuje dosažení ostrých snímků s až 4× delšími expozičními časy.

Motor a zaostřování
Zatímco ultrazvukový motor skýtá tiché a velmi rychlé zaostření, vnitřní zaostřování s pohyblivým zadním členem umožňuje zachování konstantní délky objektivu. Objektiv je vybaven dvoupolohovým přepínačem stabilizace, kdy první poloha ji aktivuje a druhá ji deaktivuje. Manuální zásah během automatického zaostřování je rovněž možný. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 28 cm od roviny záznamového media (film či senzor) vyznačené na těle fotoaparátu. Objektiv je možné kombinovat s mezikroužky i telekonvertory Nikon.

Tělo objektivu
Tělo objektivu je pracho i vlhkotěsné a jeho zvýšená odolnost proti mechnickému poškození je dána robustním vyztužením. Přesto není doporučeno s objektivem „zatloukat hřebíky“. Frontální člen se při zaostřování neotáčí. Průměr filtrového závitu je 77 mm.

Obsah balení
Nikon AF-S Nikkor 16-35mm f/4 ED VR
Přední krytka
Zadní krytka
Sluneční clona HB-23
CL-1120 pouzdro na objektiv

Stránky výrobce (CZ)
Recenze na Dpreview (ENG)
 

Parametry produktu

Světelnost objektivu4,0
Typ objektivuširokoúhlý
Objektiv pro formátplný kinofilmový formát (24x36mm)
Optická stabilizaceano
Zaostřováníultrazvukové
Poměr zvětšení1:4
Filtry (průměr v mm / aplikace)77
BajonetNikon F
Max. ohnisková vzdálenost35
Min. ohnisková vzdálenost16
Další doporučené příslušenství

Doporučené příslušenství

B+W filtr Polarizační cirkulární F-Pro MRC 77 mm

B+W filtr Polarizační cirkulární F-Pro MRC 77 mm

*****
(1 recenze)
B+W filtr Polarizační cirkulární F-Pro MRC 77 mm
Sleva Doprava zdarma

Cirkulární polarizační filtry firmy B+W F-Pro opatřené MRC vrstvami jsou přednostně určeny pro autofokusové analogové a digitální fotoaparáty a to z toho důvodu, neboť...

HOYA filtr UV HD 77 mm

HOYA filtr UV HD 77 mm

*****
(5 recenzí)
HOYA filtr UV HD 77 mm
Doprava zdarma

"Nejkvalitnější filtr v historii" tak jej označuje výrobce a nutno dodat, že to nejsou jen planá slova. Výjimečně odolné optické sklo ochrání váš objektiv i...

2 290,-
Skladem > 5 ks
HOYA filtr polarizační cirkulární HD 77 mm

HOYA filtr polarizační cirkulární HD 77 mm

*****
(3 recenze)
HOYA filtr polarizační cirkulární HD 77 mm
Doprava zdarma

Hoya uvádí na trh novou sérii filtrů HD, která je určena pro nejnáročnější uživatele, kteří hledají maximální možnou kvalitu a odolnost. Tyto filtry jsou vyrobeny ze...

2 808,-
Skladem > 5 ks
HOYA filtr polarizační cirkulární HRT 77 mm

HOYA filtr polarizační cirkulární HRT 77 mm

*****
(2 recenze)
HOYA filtr polarizační cirkulární HRT 77 mm
Doprava zdarma

Polarizační filtry Hoya HRT se mohou pyšnit hned několika prvenstvími. První z nich je speciální polarizační fólie HRT, která při stejném polarizačním účinku, jako u...

1 796,-
Skladem > 5 ks
HAMA šňůrka na krytku 5899

HAMA šňůrka na krytku 5899

*****
(4 recenze)
HAMA šňůrka na krytku 5899

Hama poutko + držák víčka objektivu kamery. Samolepící držáček krytky objektivu, uchycení na očku kamery či fotoaparátu.

110,-
Skladem > 5 ks
LENSPEN štětec na optiku AKCE

LENSPEN štětec na optiku AKCE

LENSPEN štětec na optiku AKCE
Sleva
  • čisticí médium - suchý karbon, nehrozí zatečení vody do přístroje jako v případě mokrého procesu
  • životnost pera je cca 500 použití
  • velmi jednoduché použití
199,-
Skladem > 5 ks
B+W Utěrka Photo - clear

B+W Utěrka Photo - clear

*****
(2 recenze)
B+W Utěrka Photo - clear

Utěrka z mikrovlákna od renomovaného německého výrobce filtrů B+W. Jemné mikrovlákno dovoluje s vysokou účinností vyčistit veškeré skleněné povrchy, ale i LCD monitory...

190,-
Skladem > 5 ks
GREEN CLEAN Lens Cleaner LC7010

GREEN CLEAN Lens Cleaner LC7010

*****
(5 recenzí)
GREEN CLEAN Lens Cleaner LC7010
  • Utěrky na čištění optiky systém suchá-mokrá
  • Vhodné na objektivy, dalekohledy, optické přístroje, mikroskopy atd.
  • Balení obsahuje 1ks utěrku mokrou a 1ks utěrku suchou
20,-
Skladem > 5 ks
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1 - Scott Kelby

DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1 - Scott Kelby

*****
(4 recenze)
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1 - Scott Kelby

Digitální Fotografie - S. Kelby. Scott Kelby je jedním z nejznámějších autorů píšících o Photoshopu a také o digitální fotografii. Staví před čtenáře fakta, informace...

297,-
Skladem 2 - 3 ks
DOBRÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

DOBRÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

DOBRÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Naučte se rozpoznat dobré fotografie a (možná) je dokážete fotografovat i sami. Michael Freeman je českým zájemcům o fotografii již delší dobu známý. Jeho předchozí...

359,-
Skladem 2 - 3 ks
Fotografie v praxi ČERNOBÍLÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Fotografie v praxi ČERNOBÍLÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Fotografie v praxi ČERNOBÍLÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Černobílá fotografie byla a stále je spojována s nejvyšší fotografickou kvalitou. Kniha od renomovaného autora Michaela Freemana vám ukáže, jak převést vaše snímky do...

269,-
Skladem 2 - 3 ks
SVĚTLO VE FOTOGRAFII - Michael Freeman

SVĚTLO VE FOTOGRAFII - Michael Freeman

SVĚTLO VE FOTOGRAFII - Michael Freeman

Kniha Světlo ve fotografii autora Michaela Freemana vám prostě a jednoduše ukáže, jak správně pracovat se světlem. Čekání na správné světlo, jeho nahánění v různých...

490,-
Skladem 4 - 5 ks
NIKON Krytka objektivu 77mm LC-77

NIKON Krytka objektivu 77mm LC-77

NIKON Krytka objektivu 77mm LC-77

Přední plastová krytka Nikon LC-77 ochrání vaši fotografickou techniku před znečištěním a mechanickým poškozením.

570,-
Skladem 2 - 3 ks
Další podobné produkty

Podobné produkty

NIKON 70-200 mm f/4 G ED VR

NIKON 70-200 mm f/4 G ED VR

NIKON 70-200 mm f/4 G ED VR
Doprava zdarma testcentrum
  • Teleobjektiv se zoomem formátu FX o rozsahu ohniskových vzdáleností 70–200 mm (105–300 mm při použití na jednookých zrcadlovkách Nikon formátu DX)
  • Konstantní světelnost f/4 v celém rozsahu ohniskových vzdáleností
  • Systém redukce vibrací (VR): minimalizuje chvění fotoaparátu a umožňuje fotografovat časy závěrky až o 5 EV delšími než obvykle
39 790,-
Skladem 4 - 5 ks
SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS pro bajonet E full frame

SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS pro bajonet E full frame

*****
(1 recenze)
SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS  pro bajonet E full frame
Doprava zdarma
  • ohnisková vzdálenost: 70–200 mm
  • světelnost objektivu: f/4
  • optický stabilizátor: ano
40 990,-
Skladem > 5 ks
LEICA TL 18-56 mm f/3,5-5,6 Asph. Vario-Elmar-TL

LEICA TL 18-56 mm f/3,5-5,6 Asph. Vario-Elmar-TL

LEICA TL 18-56 mm f/3,5-5,6 Asph. Vario-Elmar-TL
Doprava zdarma
  • Ohnisková vzdálenost 18–56 mm (27-84 mm)
  • Světelnost f/3,5–5,6 (max. f/16)
  • 10 členů v 7 skupinách, včetně 4 asférických členů
39 990,-
Skladem 2 - 3 ks
SIGMA 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports pro Canon

SIGMA 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports pro Canon

SIGMA 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports pro Canon
Doprava zdarma

Sigma 150–600 mm F5–6,3 DG OS HSM Sport nabízí nejvyšší výkon a odolnost – vytěsněn je proti prachu a stříkající vodě. Pohotový hypersonický motor (HSM) a stabilizátor...

42 990,-

Hodnocení odborníka 85%

Nikon širokáče umí. Dokázal to dlouho nepřekonaným profi modelem 14-24/2,8G, který tiše záviděli snad všichni konkurenti a trvalo jim dlouhou dobu, než přišli s něčím podobným. Ale profi objektiv si rozhodně nemůže dovolit každý, velice žádané jsou i zoomy se světelností f/4 a nutno říci, že ten s rozsahem 16-35 mm se Nikonu opravdu velice povedl.

  • vynikající optický výkon
  • velmi výkonný stabilizátor obrazu a rychlé zaostřování
  • perfektní ostrost na všech clonách
  • utěsnění proti povětrnostním vlivům
  • použitelný na FX i DX snímače
  • perfektní na krajinu
  • poměrně výrazná vinětace
  • znatelné zkreslení na nejširším ohnisku

Ukázkové snímky

Hlavní rysy

  • Extrémně širokoúhlý objektiv s pevnou světelností f/4
  • Rozsah ohniskových vzdáleností 16–35 mm (ekvivalent u formátu DX: 24–52 mm)
  • Systém Redukce vibrací VR umožňuje použití až o 2,5 EV delších časů závěrky
  • Vysoký optický výkon
  • Antireflexní vrstvy Nano Crystal Coat pro redukci reflexů a závoje
  • Optická skla ED (skla s extrémně nízkým rozptylem světla) a asférické členy zajišťující vysoké rozlišení a vysoký kontrast objektivu
  • Ultrazvukový zaostřovací motor (SWM) pro tiché a rychlé automatické zaostřování

Videoprezentace

Popis

Recenze objektivu Nikon 16-35/4G ED VR

Nikon vyráběl širokoúhlých zoomů za poslední léta docela hodně. Už v roce 1993 představil objektiv Nikon AF 20-35/2,8D. Byl to objektiv určený tehdy ještě pro kinofilmové přístroje a byl vybaven klasickým clonovým kroužkem pro nastavení clony. Autofokus byl poháněn pomocí hřídelky z těla přístroje, takže zaostřování nefungovalo kdoví jak rychle.

V roce 1999 spatřil světlo světa dnes už legendární objektiv Nikon AF-S 17-35/2,8D ED. Byl také vybaven clonovým kroužkem, ale měl už ultrasonický zaostřovací motor, takže ostření bylo o poznání rychlejší. Tenhle objektiv si oblíbili především reportéři a profíci obecně, protože byl velice dobrý a rychlý. Byl (a stále je, protože se ještě prodává) ale také relativně drahý.

Hned následující rok tedy přišel Nikon s objektivem Nikon 18-35/3,5-4,5D ED, který byl podstatně levnější a byl dostupný i široké fotografické veřejnosti. Ostřil ale také celkem pomalu díky hřídelovému pohonu autofokusu. Mimochodem tento objektiv už dlouhé roky vlastním a jsem s ním docela spokojen dokonce i na moderních zrcadlovkách s vysoký rozlišením. Pravda, ostrost v rozích není žádný zázrak dokonce ani po zaclonění a v protisvětle to také není nic výjimečného, ale vzhledem k ceně podává stále slušný výkonTento malý a lehký objektiv byl v roce 2013 nahrazen novou verzi Nikon AF-S 18-35mm f/,5-4,5G ED. Stále nabízel velice malé rozměry a také relativně nízkou hmotnost, ale oproti předchůdci byl kompletně opticky přepracován. Zvýšil se tedy optický výkon, ale nový byl také způsob pohonu autofokusu a nastavování clony. Objektiv je totiž označen písmeny AF-S a G, což znamená, že byl použit ultrasonický zaostřovací motor a byl odstraněn clonový kroužek, takže se hodnota clonového čísla nastavuje už jenom z těla přístroje.

Už v roce 2007 představil Nikon širokáč, který dlouhé roky neměl konkurenci a který se prodává dodnes. Je to model Nikon AF-S 14-24/2,8G ED a někteří jej srovnávali dokonce s pevnými ohnisky - mnohé pevné širokáče dokázal strčit do kapsy. Označení G znamená, že se jedná o objektiv bez clonového kroužku, clona se tedy už nastavuje výhradně z těla přístroje. Ostření už je také ultrasonické. Nevýhodou tohoto objektivu jsou kromě relativně vysoké ceny také nezanedbatelné rozměry a hmotnost, ale také fakt, že díky vypouklé přední čočce není možné použít klasické šroubovací filtry.

Fotografové si začali stýskat po nějaké levnější variantě, která by měla také moderní konstrukci, umožňovala by nasazení filtrů a byla za přijatelnější peníze. Tyhle požadavky splnil v roce 2010 náš Nikon AF-S 16-35/4G ED VR. Světelnost f/4 je pro mnoho fotografů v případě širokoúhlého objektivu bez problémů akceptovatelná. Tím spíš, že byla “doplněna” stabilizátorem obrazu, takže problém s prodloužením expozice díky o stupeň horší světelnosti odpadl. Navíc tu ale máme možnost používání filtrů (vzhledem k širokému úhlu záběru musí být SLIM) a také odolnost proti povětrnostním vlivům, což bylo doposud výsadou pouze těch drahých profi skel. S cenou kolem 30 000 Kč se tenhle objektiv stal doslova hitem a to především u fotografů přírody a krajiny, kteří velice ocenili i relativně nízkou hmotnost.

Nikon AF-S 16-35/4G ED VR

Kvalita obrazu

Hned na úvod této kapitoly musím upozornit, že jsem všechny ukázkové fotky fotil z ruky, tedy bez stativu. K tomuto rozhodnutí jsem došel hned poté, co jsem si vyzkoušel, jak kvalitní je stabilizátor obrazu. Jsem si jist, že by byly fotky ze stativu ještě trochu lepší, ale na druhou stranu máte možnost prohlédnout si snímky vyfocené tak, jak je s největší pravděpodobností budete často fotit i vy. Nejdelší čas jsem použil cca 1/60s, což je na focení z ruky s takhle širokoúhlým objektivem naprosto bez problémů.

Při prohlížení nafocených snímků v počítači jsem zjistil to, co ukazují i grafy níže. Tedy ostrost je na nejširším ohnisku velice dobrá a s přizoomováním je to stále vynikající, i když přece jen o chloupek horší. 

Nikon AF-S 16-35/4G ED VR

Nikon AF-S 16-35/4G ED VR

 

Pokud jde o kresbu na jednotlivých clonách, chová se objektiv celkem standardně. Tedy po mírném zaclonění je ostrost ještě lepší, než na otevřenou clonu a nejlepší je cca při clonách f/5,6 - f/8. Už na cloně f/11 se mírně začíná projevovat difrakce. Ovšem tohle se projeví nejvíc na foťácích s vysokým rozlišením snímače (v mém případě Nikon D810), na nižších rozlišeních nastoupí difrakce samozřejmě později. Rovnoměrnost kresby v ploše snímku bych hodnotil jako průměrnou. Tedy ve středu snímku jsou fotky ostré v každé situaci, ale směrem k okrajům postupně mírně měknou. Samozřejmě, že se kresba s narůstajícím přicloněním v ploše snímku vyrovnává, ale poctivě musím říci, že rozdíly mezi středem snímku a okraji nejsou nijak velké, takže to nepůsobí nijak rušivě.

Nikon AF-S 16-35/4G ED VR

Chromatickou aberací se také nijak zvlášť trápit nemusíte. Na ukázkách v JPEGu snad ani žádnou nenajdete, protože ji částečně dokáže odstranit samotný přístroj. Ale špatné to není ani v RAWu, kde k podobným automatickým úpravám nedochází. Při zpracování RAWů se mi podařilo tu už tak velice mírnou aberaci odstranit úplně dokonale. Úplně stejně je na tom vinětace, je poměrně znatelná na nejširším ohnisku při nízkých clonách a není žádný problém jí při zpracování odstranit.

Asi nejvýraznější optickou vadou - ale hned musím napsat, že také velice snadno odstranitelnou - je soudkové zkreslení na nejširším ohnisku. Při focení rovných linií si zkreslení všimnete určitě, ale u krajiny, momentek a podobně, nebudete zkreslení objektivu asi vnímat vůbec.

Nikon AF-S 16-35/4G ED VR

Design, ergonomie, ovládací prvky

Zlatý proužek kolem příruby pro nasazení sluneční clony dává jasně najevo, kam Nikon tento objektiv v hierarchii umístil. Jedná se o profi objektiv, který je odolný proti povětrnostním vlivům a při pohledu na jeho konstrukci nezůstanete ani na chvilku na pochybách, že před sebou máte optiku té nejvyšší kvality. Při zaostřování a ani při zoomování nemění objektiv své vnější rozměry a nikde se nic neotáčí. Pohyblivý je jen přední člen, který při změně ohniska zajede víc do tubusu objektivu.

Na boku objektivu najdete přepínače automatického ostření a stabilizátoru. Stabilizátor funguje velice dobře a i když jsem ukázkové snímky fotil raději kratšími časy, na širokém ohnisku jsem celkem bez problémů udržel i 1/8s, což pokládám za úspěch.

Nikon AF-S 16-35/4G ED VR

Autofokus

Automatické zaostřování funguje opravdu perfektně rychle a spolehlivě. Vděčí za to použití prstencových ultrasonických motorů, které jsou velice rychlé, tiché, ale také silné. Díky tomu dokáží velice rychle přeostřovat (tedy pohybovat čočkami uvnitř objektivu), ale také okamžitě zastavit, pokud dostanou pokyn od řízení zaostřovacího systému. Samotná rychlost a přesnost zaostřování je dána také světelností objektivu, takže pokud byste porovnávali s jiným objektivem se světelností f/2,8, byl by na tom pravděpodobně ještě o kousek lépe, než tento zoom se světelností f/4. Právě tohle jsou ty drobnosti, kvůli kterým se některým fotografům vyplatí zaplatit znatelně vyšší cenu a obětovat několik deka hmotnosti za objektiv s lepší světelností. Tedy platí, že objektiv je potřeba vybírat také podle toho, na jaký druh fotografování bude určen.

Shrnutí modelu Nikon AF-S 16-35 mm F4G ED VR

Jak už jsem psal v úvodu, Nikon širokoúhlé objektivy prostě umí a přesvědčil nás o tom už mnohokrát. Je pravda, že objektiv Nikon AF-S 16-35 mm F4G ED VR je na světě už relativně dlouho, ale to neznamená, že by neměl v dnešní době co nabídnout. Právě naopak. Jak se ukazuje, tak nárokům dnešních extrémně výkonných zrcadlovek dokáže bez problémů vyhovět i objektiv dnes cca 8 let starý. Kdyby dnes představili jeho nástupce, řekl bych, že by se moc nelišil. Asi by měl elektromagneticky ovládanou clonu a možná také ještě o něco výkonnější stabilizátor. Zbytek by klidně mohli nechat tak, jak to je teď. Dobře, kdybych chtěl být opravdu přísný, přál bych si ještě korigovat zkreslení, ale tohle není nic, co bychom nedokázali vyřešit už dnes volbou vhodného softwaru pro úpravy fotek. Recenzoval Luděk Bouška

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/125 s - Clona: 4,0 - ISO: 64 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

1/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/1600 s - Clona: 4,0 - ISO: 125 - Ohnisko: 35 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

2/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/600 s - Clona: 5,0 - ISO: 80 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

3/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/2500 s - Clona: 5,6 - ISO: 250 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

4/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/2500 s - Clona: 5,6 - ISO: 64 - Ohnisko: 35 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

5/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/80 s - Clona: 5,6 - ISO: 140 - Ohnisko: 18 mm - Korekce Exp.: -0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

6/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/600 s - Clona: 5,6 - ISO: 80 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

7/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/100 s - Clona: 5,6 - ISO: 64 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

8/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/600 s - Clona: 5,6 - ISO: 220 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

9/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/600 s - Clona: 5,6 - ISO: 450 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

10/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/1600 s - Clona: 5,6 - ISO: 560 - Ohnisko: 35 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

11/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/600 s - Clona: 5,6 - ISO: 2500 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

12/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/60 s - Clona: 8,0 - ISO: 125 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

13/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/60 s - Clona: 8,0 - ISO: 64 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,3 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

14/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/100 s - Clona: 8,0 - ISO: 450 - Ohnisko: 22 mm - Korekce Exp.: 0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

15/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/320 s - Clona: 10,0 - ISO: 64 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,0 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

16/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/160 s - Clona: 11,0 - ISO: 450 - Ohnisko: 35 mm - Korekce Exp.: 0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

17/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/100 s - Clona: 11,0 - ISO: 64 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

18/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 10/600 s - Clona: 11,0 - ISO: 280 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

19/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/80 s - Clona: 11,0 - ISO: 64 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

20/21

Podrobnosti o fotografii:
Exp. čas: 1/60 s - Clona: 13,0 - ISO: 90 - Ohnisko: 16 mm - Korekce Exp.: 0,7 EV - Výrobce: NIKON CORPORATION - Model: NIKON D810 -

21/21

Příslušenství k produktu NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S

B+W filtr Polarizační cirkulární F-Pro MRC 77 mm

B+W filtr Polarizační cirkulární F-Pro MRC 77 mm

*****
(1 recenze)
B+W filtr Polarizační cirkulární F-Pro MRC 77 mm
Sleva Doprava zdarma

Cirkulární polarizační filtry firmy B+W F-Pro opatřené MRC vrstvami jsou přednostně určeny pro autofokusové analogové a digitální fotoaparáty a to z toho důvodu, neboť...

HOYA filtr UV HD 77 mm

HOYA filtr UV HD 77 mm

*****
(5 recenzí)
HOYA filtr UV HD 77 mm
Doprava zdarma

"Nejkvalitnější filtr v historii" tak jej označuje výrobce a nutno dodat, že to nejsou jen planá slova. Výjimečně odolné optické sklo ochrání váš objektiv i...

2 290,-
Skladem > 5 ks
HOYA filtr polarizační cirkulární HD 77 mm

HOYA filtr polarizační cirkulární HD 77 mm

*****
(3 recenze)
HOYA filtr polarizační cirkulární HD 77 mm
Doprava zdarma

Hoya uvádí na trh novou sérii filtrů HD, která je určena pro nejnáročnější uživatele, kteří hledají maximální možnou kvalitu a odolnost. Tyto filtry jsou vyrobeny ze...

2 808,-
Skladem > 5 ks
HOYA filtr polarizační cirkulární HRT 77 mm

HOYA filtr polarizační cirkulární HRT 77 mm

*****
(2 recenze)
HOYA filtr polarizační cirkulární HRT 77 mm
Doprava zdarma

Polarizační filtry Hoya HRT se mohou pyšnit hned několika prvenstvími. První z nich je speciální polarizační fólie HRT, která při stejném polarizačním účinku, jako u...

1 796,-
Skladem > 5 ks
HAMA šňůrka na krytku 5899

HAMA šňůrka na krytku 5899

*****
(4 recenze)
HAMA šňůrka na krytku 5899

Hama poutko + držák víčka objektivu kamery. Samolepící držáček krytky objektivu, uchycení na očku kamery či fotoaparátu.

110,-
Skladem > 5 ks
LENSPEN štětec na optiku AKCE

LENSPEN štětec na optiku AKCE

LENSPEN štětec na optiku AKCE
Sleva
  • čisticí médium - suchý karbon, nehrozí zatečení vody do přístroje jako v případě mokrého procesu
  • životnost pera je cca 500 použití
  • velmi jednoduché použití
199,-
Skladem > 5 ks
B+W Utěrka Photo - clear

B+W Utěrka Photo - clear

*****
(2 recenze)
B+W Utěrka Photo - clear

Utěrka z mikrovlákna od renomovaného německého výrobce filtrů B+W. Jemné mikrovlákno dovoluje s vysokou účinností vyčistit veškeré skleněné povrchy, ale i LCD monitory...

190,-
Skladem > 5 ks
GREEN CLEAN Lens Cleaner LC7010

GREEN CLEAN Lens Cleaner LC7010

*****
(5 recenzí)
GREEN CLEAN Lens Cleaner LC7010
  • Utěrky na čištění optiky systém suchá-mokrá
  • Vhodné na objektivy, dalekohledy, optické přístroje, mikroskopy atd.
  • Balení obsahuje 1ks utěrku mokrou a 1ks utěrku suchou
20,-
Skladem > 5 ks
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1 - Scott Kelby

DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1 - Scott Kelby

*****
(4 recenze)
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE 1 - Scott Kelby

Digitální Fotografie - S. Kelby. Scott Kelby je jedním z nejznámějších autorů píšících o Photoshopu a také o digitální fotografii. Staví před čtenáře fakta, informace...

297,-
Skladem 2 - 3 ks
DOBRÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

DOBRÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

DOBRÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Naučte se rozpoznat dobré fotografie a (možná) je dokážete fotografovat i sami. Michael Freeman je českým zájemcům o fotografii již delší dobu známý. Jeho předchozí...

359,-
Skladem 2 - 3 ks
Fotografie v praxi ČERNOBÍLÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Fotografie v praxi ČERNOBÍLÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Fotografie v praxi ČERNOBÍLÁ FOTOGRAFIE - Michael Freeman

Černobílá fotografie byla a stále je spojována s nejvyšší fotografickou kvalitou. Kniha od renomovaného autora Michaela Freemana vám ukáže, jak převést vaše snímky do...

269,-
Skladem 2 - 3 ks
SVĚTLO VE FOTOGRAFII - Michael Freeman

SVĚTLO VE FOTOGRAFII - Michael Freeman

SVĚTLO VE FOTOGRAFII - Michael Freeman

Kniha Světlo ve fotografii autora Michaela Freemana vám prostě a jednoduše ukáže, jak správně pracovat se světlem. Čekání na správné světlo, jeho nahánění v různých...

490,-
Skladem 4 - 5 ks
NIKON Krytka objektivu 77mm LC-77

NIKON Krytka objektivu 77mm LC-77

NIKON Krytka objektivu 77mm LC-77

Přední plastová krytka Nikon LC-77 ochrání vaši fotografickou techniku před znečištěním a mechanickým poškozením.

570,-
Skladem 2 - 3 ks

Podobné produkty produktu NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S

NIKON 70-200 mm f/4 G ED VR

NIKON 70-200 mm f/4 G ED VR

NIKON 70-200 mm f/4 G ED VR
Doprava zdarma testcentrum
  • Teleobjektiv se zoomem formátu FX o rozsahu ohniskových vzdáleností 70–200 mm (105–300 mm při použití na jednookých zrcadlovkách Nikon formátu DX)
  • Konstantní světelnost f/4 v celém rozsahu ohniskových vzdáleností
  • Systém redukce vibrací (VR): minimalizuje chvění fotoaparátu a umožňuje fotografovat časy závěrky až o 5 EV delšími než obvykle
39 790,-
Skladem 4 - 5 ks
SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS pro bajonet E full frame

SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS pro bajonet E full frame

*****
(1 recenze)
SONY FE 70-200 mm f/4 G OSS  pro bajonet E full frame
Doprava zdarma
  • ohnisková vzdálenost: 70–200 mm
  • světelnost objektivu: f/4
  • optický stabilizátor: ano
40 990,-
Skladem > 5 ks
LEICA TL 18-56 mm f/3,5-5,6 Asph. Vario-Elmar-TL

LEICA TL 18-56 mm f/3,5-5,6 Asph. Vario-Elmar-TL

LEICA TL 18-56 mm f/3,5-5,6 Asph. Vario-Elmar-TL
Doprava zdarma
  • Ohnisková vzdálenost 18–56 mm (27-84 mm)
  • Světelnost f/3,5–5,6 (max. f/16)
  • 10 členů v 7 skupinách, včetně 4 asférických členů
39 990,-
Skladem 2 - 3 ks
SIGMA 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports pro Canon

SIGMA 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports pro Canon

SIGMA 150-600 mm f/5-6,3 DG OS HSM Sports pro Canon
Doprava zdarma

Sigma 150–600 mm F5–6,3 DG OS HSM Sport nabízí nejvyšší výkon a odolnost – vytěsněn je proti prachu a stříkající vodě. Pohotový hypersonický motor (HSM) a stabilizátor...

42 990,-

Poradna k produktu

NIKON 16-35 mm f/4 G ED VR AF-S

Přidat příspěvek
  • Jan Brodský
    Odpovědět

    NIKON 16-35 /4 G ED VR AF-S

    Jan Brodský 04.12.2013 v 11:40:36

    Dobrý den, 1) rád bych se zeptal na kresbu objektivu NIKON 16-35 /4 G ED VR AF-S při použití fotografování architektury - interiérů 2) pokud bych se pro něj rozhodl, je reálné objektiv obdržet do konce roku (kvůli financím, které je nutné proúčtovat ještě letos) Děkuji předem MgA. Jan Brodský, kurátor SGVU, 728 323 753 <jan.brodsky@galerie-ltm.cz> www.galerie-ltm.cz

    • Jakub Valdivia
      Odpovědět

      RE:NIKON 16-35 /4 G ED VR AF-S

      Jakub Valdivia 05.12.2013 v 16:02:52

      Dobrý den, objektiv dnes přišel a je dostupný. Jedná se o špičkový širokoúhlý objektiv profesionální třídy. Perfektní kresba, kompletně utěsněné tělo vůči prachu a vlhkosti a na interiéry a architekturu jej mohu doporučit.

  • Tom Tykal
    Odpovědět

    Infra

    Tom Tykal 07.10.2013 v 07:43:18

    Dobrý den, uvažuji o koupi tohoto objektivu, v současné době používám pevný Nikkor af 2,8 , 20 mm, jde mi o to, jestli nevíte. Zda tento objektiv lze použít i pro infrafotografii. Vím že zoomy jsou často háklivé na vytváření hot spot. Děkuji za odpověď

    • Jakub Valdivia
      Odpovědět

      RE:Infra

      Jakub Valdivia 07.10.2013 v 20:51:39

      Dobrý den, osobně s tím nemám zkušenosti ale dle dostupných informací by tento objektiv neměl vykazovat známky hot spotu.

  • Marek Dvorský
    Odpovědět

    dostupnost

    Marek Dvorský 02.01.2013 v 20:54:28

    Máte nyní tento objektiv skladem?

    •  Pavel Galler
      Odpovědět

      RE: dostupnost

      Pavel Galler 03.01.2013 v 11:59:38

      Dobrý den,objektiv není momenálně skladem. Naskladnění očekáváme během 2-3 týdnů.

  • Pavel Průcha
    Odpovědět

    dotaz

    Pavel Průcha 17.01.2012 v 13:37:26

    přeji pěkný den,jak bude výhledově tento objektiv dostupný nehrozí problém s dodáním?Popřípadě kolik ks máte skladem.

    •  Petr Brynda
      Odpovědět

      RE: dotaz

      Petr Brynda 17.01.2012 v 14:02:22

      Dobrý den Pavle, v současné době je skladem a nemáme informace, že by měl být problém s dostupností.

  • Jakub Hambálek
    Odpovědět

    univerzální sklo na cesty

    Jakub Hambálek 12.10.2010 v 11:26:09

    Dobrý den,vlastním N24-70/2,8, rád bych si pořídill nějakou širší alternativu právě k tomuto sklu. Zvažuji N16-35/4 a N17-35/2,8 , zajímal by mě váš názor právě na tyto skla, samozřejmě člověk si toho načte na internetu mnoho, ale zajímal by ěm názor lidí, teří jsou na tyto věci odbornící, ne jenom &quot;testeři&quot;. Objektiv bude výhradně používanej na cestování, hlavně reportáže. Koupil bych samozřejmě hned 16-35( novější, levnější, kvalita prý super), ale mám strach hlavně z nižší světelnosti( nemožnosti dostatečně rozmazat pozadí). Můžete mi nějak poradit , jeslti ještě stará 17-35/2,8 stojí za koupi, nebo je překonaný? .... Prostě jaká je podle vás lepší varianta na reportáž + univerzální &quot;širokáč&quot; :-) . 14-24 jsem vyřazil kvůli nemožnosti filtrů a nevyhovujícím ohniskám. Děkuji Jakub H.

    • Jakub H.
      Odpovědět

      RE: univerzální sklo na cesty

      Jakub H. 28.01.2011 v 13:39:03

      Prosím o odpověď na výše zmíněný dotaz...

      •  Petr Brynda
        Odpovědět

        RE: RE: univerzální sklo na cesty

        Petr Brynda 30.01.2011 v 15:41:41

        Dobrý den Jakube, myslím, že vybrat jednoznačného vítěze tohoto porovnání je velmi těžké. Objektiv 16-35 je na tom opticky znatelně lépe mimo střed obrazového pole při nižších clonových číslech. Na F8 se jejich optický výkon srovnává. 17-35 je na tom o trochu lépe z pohledu geometrie. Světelnost bych nevnímal jako rozhodující parametr. Uvažuji, že máte plnoformátový fotoaparát, pak mi přijde pro širokoúhlé snímky s malou hloubkou ostrosti lepší 24-70, kde na 24 mm ohnisku tento úkol zvládne stále velmi dobře. Objektiv 16-35 by pak posloužil jako reportážní sklo, kde již na nejnižší clonu podá výborný optický výkon. Myslím, že díky citlivosti dnešních CMOS snímačů pak s ohledem na expoziční čas nevzniká problém. U statických snímků samozřejmě přichází vhod účinná stabilizace obrazu. Osobně bych se raději klonil k 16-35, musím však podotknout, že chybu neuděláte ani z jedním z nich.

  • Karel
    Odpovědět

    světelnost a dynamický rozsah čipu

    Karel 13.08.2010 v 12:02:40

    Dobrý den, vážně uvažuji o koupi tohoto objektivu a jako alternativu zvažuji Carl Zeiss Distagon 21/2,8 (bajonet ZF.2 - byl by na těle Nikon D700).Otázka, kterou se mi nedaří úplně vyřešit zní:Když uvážím, že pro mne je nejdůležitější vlastností DSLR dynamický rozsah čipu (proto jsem investoval do D700 - full frame, čip jako v D3, 14 bitové zprac. atd.), uvažuji správně, že objektiv se světelností f4 bude za daných okolností více negativně ovlivňovat tuto veličinu u čipu, než objektiv s f2,8? Hraje tu roli ohnisková vzdálenost ve vztahu k průměru clony a tedy množství dopadajícího světla v jednom okamžiku?Ostatní výhody a nevýhody obou objektivů, myslím, celkem chápu.Děkuji.

    •  Petr Brynda
      Odpovědět

      RE: světelnost a dynamický rozsah čipu

      Petr Brynda 13.08.2010 v 13:47:50

      Dobrý den Karle, dynamický rozsah nesouvisí s použitým objektivem ani clonou, ale pouze s vnitřní elektronikou a snímačem. Je to schopnost fotoaparátu zachytit obrazovou informaci napříč světelnými podmínkami v dané scéně. Množství světla dopadajícího na snímač je však vždy stejné a reguluje se právě použitou clonou či časem. Trochu do toho vstupuje i citlivost ISO, které je u digitálních fotoaparátů dosaženo elektronickým zesílením signálu z čipu. V tomto procesu pak může dojít k omezení dynamického rozsahu. Pokud tedy bude fotografovat za špatných světelných podmínek můžete předejít navýšením ISO citlivosti vyšší světelností objektivu. Z praktického úhlu pohledu však toto nehraje roli.

      • Karel
        Odpovědět

        RE: RE: světelnost a dynamický rozsah čipu

        Karel 13.08.2010 v 14:55:14

        Díky za rychlou odpověď. Nicméně nezdá se mi, že by na DR mělo vliv pouze ISO. Někde jsem četl, že čím vyšší je nastavené clonové číslo, tím menší je otvor v cloně (...samozřejmě) a tím nižší je aktuální dynamický rozsah. Určitě je pravda, že praxe je složitější, roli hraje mnoho faktorů často jdoucích proti sobě.Přesto prosím o dovysvětlení, na co všechno má světelnost vliv.

        •  Petr Brynda
          Odpovědět

          RE: RE: RE: světelnost a dynamický rozsah čipu

          Petr Brynda 14.08.2010 v 17:29:35

          Dobrý den Karle, clonové číslo samozřejmě souvisí s otvorem ve cloně, ale jak jsem již psal výše, clona přímo nesouvisí s dynamickým rozsahem. Pro záznam obrazové informace o určité intenzitě jasu je nutné aby na plochu snímače dopadlo jisté množství fotonů. To lze ovlivnit jak časem, tak clonou. Ale dynamický rozsah bude stejný, je to absolutní hodnota rozsahu jasů a stínů v kterých lze ještě hovořit o obrazové informaci. Ovlivňuje je například i konstrukce snímače, kdy např. Fujifilm Finepix S5pro s jeho konstrukcí obsahující malé a velké body dosahuje podstatně většího dynamického rozsahu i oproti současným profesionálním fotoaparátům. Více obecných informací se můžete například dozvědět i z následujícího přehledně zpracovaného skripta Drastich A.:Netelevizní zobrazovací systémy, UBMI FEI VUT v Brně 2001 .

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • poukázka na fotoslužby

Kompletní informace »

Čekejte prosím...

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací