Objektivy Samyang
Objektiv potřebuje každý fotoaparát. Výměnné objektivy pro zrcadlovky a bezzrcadlovky dělíme do dvou základních skupin: pevné objektivy a objektivy se zoomem (s proměnným úhlem záběru). V obou skupinách najdete širokoúhlé objektivy pro focení krajiny, architektury nebo interiérů, teleobjektivy na sport a přírodu, portrétní objektivy, makroobjektivy, objektivy pro natáčení videa a také nejrůznější kreativní a speciální objektivy. Důležitá je světelnost objektivu, která určuje vhodnost použití při špatném světle a možnost dosažení malé hloubky ostrosti.
Výrobce
Bajonet
Objektiv pro formát
Typ objektivu
Min. ohnisková vzdálenost (mm)
Max. ohnisková vzdálenost (mm)
Typ fotoaparátu
Hmotnost objektivu (g)
Světelnost objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Druh příslušenství
Upevnění
Kompatibilita
Zaostřování
Optická stabilizace
Pevná světelnost v celém rozsahu zoomu
Odolnost proti povětrnostním vlivům
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF FE II pro Sony E

Původní cena
18 190,-Sleva 10 % zadejte
FEST10- Pro Sony E / Full-Frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
- Minimální ostřící vzdálenost 85 cm
SAMYANG 35-150 mm f/2-2,8 pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10Dárek v hodnotě 1 990,-
SAMYANG dokovací stanice pro Sony E
SAMYANG 24-70 mm f/2,8 FE pro Sony E

Původní cena
21 990,-Sleva 10 % zadejte
FEST10- První zoom objektiv Samyang, Sony-E bajonet
- Rozsah ohnisek 24-70 mm a světelnost f/2,8
- Optimalizováno pro video
SAMYANG 24 mm f/1,8 AF pro Sony E

Původní cena
11 990,-Sleva 10 % zadejte
FEST10- Ohnisko na FF 24 mm / na APS-C 36 mm
- Vhodný pro astrofotografii
- Objektiv s bajonetem E / formát Full-Frame
SAMYANG 135 mm f/1,8 AF pro Sony E

Původní cena
22 690,-Sleva 10 % zadejte
FEST10- Samyang 135 mm základní pevný teleobjektiv
- Bajonet Sony E / full-frame
- Rozsah clony: f/1,8 až 22
SAMYANG 85 mm f/1,4 AF pro Canon EF

Sleva 10 % zadejte
FEST10- 85 mm objektiv o světelnosti f/1,4 s kompletním zatěsněním
- vhodný pro plný formát (full frame)
- velmi rychlé a tiché automatické ostření
SAMYANG 35 mm f/1,4 AF pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10Dárek v hodnotě 1 990,-
SAMYANG dokovací stanice pro Sony E
SAMYANG 50 mm f/1,4 AF II pro Sony E

Původní cena
16 990,-Sleva 10 % zadejte
FEST10- Objektiv 50 mm f/1,4 s E-bajonetem/Full-frame
- Přizpůsobitelný ovládací/zaostřovací kroužek
- Autofokus s manuálním ovládáním
SAMYANG 45 mm f/1,8 AF pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10Dárek v hodnotě 560,-
NISI filtr UV SMC 49 mm
SAMYANG 14 mm f/2,8 AF pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10- 3x Asférický člen (ASP)
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 35 mm f/1,8 AF pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10- Všestranné použití s univerzálním ohniskem
- Lehká a kompaktní konstrukce
- Vynikající kvalita obrazu
SAMYANG 35 mm f/1,4 AF II pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10- Samyang 35mm f/1.4 AF II
- Bajonet E-Mount/full frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
SAMYANG 14 mm f/2,8 pro Nikon Z

Sleva 10 % zadejte
FEST10- 1x Asférický člen (ASP), 2x ED a 3 členy z HR skla
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 12 mm f/2 AF pro Sony E (APS-C)

Sleva 10 % zadejte
FEST10- Bajonet Sony E
- Formát APS-C
- Rozsah clony: f / 2,0 až f / 22
SAMYANG 75 mm f/1,8 AF pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10- E-Mount objektiv
- Full-frame format
- Portrétní objektiv
SAMYANG 14 mm f/2,8 AF pro Canon EF

Sleva 10 % zadejte
FEST10- 3x Asférický člen (ASP)
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 75 mm f/1,8 AF pro Fujifilm X

Sleva 10 % zadejte
FEST10Dárek v hodnotě 1 890,-
SAMYANG dokovací stanice pro Fujifilm X
SAMYANG 24 mm f/2,8 AF pro Sony E

Sleva 10 % zadejte
FEST10Dárek v hodnotě 560,-
NISI filtr UV SMC 49 mm
SAMYANG 14 mm f/2,8 AF pro Nikon F

Sleva 10 % zadejte
FEST10- 3x Asférický člen (ASP)
- Vysoký index lomu (HR) a extra nízký rozptyl světla (ED)
- Povrchová úprava Ultra Multi Coating (UMC)
SAMYANG 100 mm T3,1 VDSLR ED UMC Macro pro MFT

Sleva 10 % zadejte
FEST10- Makro teleobjektiv s manuálním zaostřováním
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Transmise T3,1
SAMYANG 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye pro Canon EF

Sleva 10 % zadejte
FEST10- Široké ohnisko 12 mm
- Světelnost f/2.8
- NCS (Nano Coating System) vrstvy
SAMYANG 24 mm f/1,4 ED AS UMC pro Nikon F AE

Sleva 10 % zadejte
FEST10- 24 mm ohnisková vzdálenost
- f/1,4 světelnost
- optická soustava objektivu 13 členů v 12 skupinách zahrnuty asférické a ED členy
Objektiv je jednou z nejdůležitějších částí každého fotoaparátu, bez ohledu na to je-li analogový či digitální, zrcadlovka nebo bezzrcadlovka. Běžně se rozdělují na objektivy širokoúhlé, standardní a teleobjektivy, ale také podle určení na krajinářské, portrétní, makroobjektivy a další speciální objektivy na architekturu a podobně. Každý z těchto objektivů může být s pevným ohniskem nebo zoomový. Zvláštní kategorií jsou speciální „kreativní“ objektivy, které jsou již z podstaty své specializace monofokální. Ty umožňují buď náklon či posun optické osy, změkčení obrazu, vytvoření 3D a stereofotografií i „dírkové objektivy“.
Objektivy s pevným ohniskem
Výhodou pevných ohnisek je vysoká světelnost, lepší kresba a u některých i podstatně kratší zaostřovací vzdálenost.
Zoomové objektivy
Zoomové objektivy sice mívají nižší světelnost, ale umožňují plynulou změnu ohniskové vzdálenosti a s tím spjatou variabilní šíři záběru.
Dělení objektivů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
- Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry
- Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm) - standardní objektivy úhlem záběru a perspektivou zhruba odpovídají vnímání lidského oka, takže scénu ani neoddalují, ani nepřibližují. Používají se tedy všude tam, kde je žádoucí přirozená perspektiva záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že objektivy s vysokou světelností např. f/0.95, f/1.2 nebo f/1.4 propouští velké množství světla a jsou tedy ideální pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, nebo v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost (tedy f/0.95, f/1.2, f/1.4), tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Stabilizátor obrazu
Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.
Dělení objektivů podle použití
- Základní objektivy - objektivy na univerzální použití. Pevná ohniska poskytují přirozenou perspektivu, zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Makroobjektivy - objektivy s velice krátkou zaostřovací vzdáleností jsou ideální pro detailní záběry zblízka. Typický makroobjektiv má poměr zvětšení 1:1.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Nejvýkonnější jsou širokoúhlé objektivy s možností kontroly perspektivy.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času.