Objektivy | Největší nabídka skladem Tokina | FotoŠkoda

Objektivy Tokina

Objektiv potřebuje každý fotoaparát. Výměnné objektivy pro zrcadlovky a bezzrcadlovky dělíme do dvou základních skupin: pevné objektivy a objektivy se zoomem (s proměnným úhlem záběru). V obou skupinách najdete širokoúhlé objektivy pro focení krajiny, architektury nebo interiérů, teleobjektivy na sport a přírodu, portrétní objektivy, makroobjektivy, objektivy pro natáčení videa a také nejrůznější kreativní a speciální objektivy. Důležitá je světelnost objektivu, která určuje vhodnost použití při špatném světle a možnost dosažení malé hloubky ostrosti.

Bajonet

4/3 (0)
Canon EOS M (0)
DJI řady DL/DL-S (0)
Fujifilm G (0)
Hasselblad H (0)
Hasselblad X (0)
Leica M (0)
Leica S (0)
Mamiya 645 / Phase One (0)
Nikon 1 (0)
Olympus | OM SYSTEM (0)
Pentax 645 (0)
Pentax K (0)
Pentax Q (0)
Samsung NX (0)
Sigma SA (0)
závit M39 (0)
závit M42 (0)

Objektiv pro formát

Min. ohnisková vzdálenost (mm)

Max. ohnisková vzdálenost (mm)

Filtry (průměr v mm / aplikace)

27 (0)
34 (0)
35 (0)
37 (0)
39 (0)
40.5 (0)
43 (0)
46 (0)
49 (0)
58 (0)
60 (0)
92 (0)
95 (0)
104 (0)
105 (0)
114 (0)
vnitřní (0)
zásuvné (0)
nelze použít (0)
VII série (0)

Hmotnost objektivu (g)

0-99 (0)
100-199 (0)
200-299 (0)
400-499 (0)
700-799 (0)
800-899 (0)
900-999 (0)
1000-1099 (0)
1200-1299 (0)
1300-1399 (0)
1400-1499 (0)
2000-2499 (0)
2500-2999 (0)
3000-3499 (0)
3499-3999 (0)
4000-4999 (0)

Světelnost objektivu

0,85 (0)
0,95 (0)
1,1 (0)
1,25 (0)
1,3 (0)
1,5 (0)
1,6 (0)
1,7 (0)
1,9 (0)
2,1 (0)
2,2 (0)
2,4 (0)
2,5 (0)
2,6 (0)
3,1 (0)
3,2 (0)
3,4 (0)
3,5 (0)
3,6 (0)
3,8 (0)
4,4 (0)
4,5 (0)
5,6 (0)
6,3 (0)
6,7 (0)
7,1 (0)
12,7 (0)
14,0 (0)
1,4–2,8 (0)
1,7–2,8 (0)
1,8–2,8 (0)
1,8–4,9 (0)
2,0–3,9 (0)
2,0–4,9 (0)
2,0–5,9 (0)
2,4–4,0 (0)
2,8–3,5 (0)
2,8–4,0 (0)
2,8–4,5 (0)
2,8–4,9 (0)
2,8–5,6 (0)
2,8–5,9 (0)
2,8–6,3 (0)
2,8–6,5 (0)
2,8–8 (0)
2,9–3,9 (0)
3,0–5,9 (0)
3,0–6,9 (0)
3,2–6,4 (0)
3,2–6,6 (0)
3,3–5,9 (0)
3,3–6,3 (0)
3,3–6,4 (0)
3,3–6,6 (0)
3,3–6,9 (0)
3,4–6,5 (0)
3,4–6,9 (0)
3,5–5,6 (0)
3,5–6,3 (0)
3,5–6,4 (0)
3,5–6,5 (0)
3,5–6,6 (0)
3,6–7,0 (0)
3,7–6,6 (0)
3,8–5,6 (0)
3,9–4,9 (0)
3,9–5,7 (0)
4,0–5,6 (0)
4,0–5,8 (0)
4,0–6,3 (0)
4,0–7,1 (0)
4,5–5,6 (0)
4,5–5,8 (0)
4,5–6,3 (0)
4,5–6,7 (0)
4,5–7,1 (0)
5,0–6,3 (0)
5,6–8,0 (0)
8,0–16,0 (0)

Ohnisková vzdálenost (mm)

Druh příslušenství

makro předsádka (0)
širokoúhlá předsádka (0)
tele předsádka (0)
sada (0)
mikroskop (0)
kryt/montáž (0)
přídavný objektiv (0)

Upevnění

držák (0)
magnetické upevnění (0)
konektor (0)

Kompatibilita

Apple (0)
Samsung (0)
univerzální (0)

Zaostřování

Optická stabilizace

Pevná světelnost v celém rozsahu zoomu

Odolnost proti povětrnostním vlivům

ano (0)
TOKINA 12-28 mm f/4 AT-X SD PRO IF DX pro Canon EF1

TOKINA 12-28 mm f/4 AT-X SD PRO IF DX pro Canon EF

*****
(2 recenze)
TOKINA 12-28 mm f/4 AT-X SD PRO IF DX pro Canon EF
Recenze

původní cena

13 890,-
  • Asférické členy
  • Vnitřní ostřicí systém
  • Multi Couting
10 690,-
Skladem 4 - 5 ks
banner
TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i CF pro Nikon F (APS-C)2

TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i CF pro Nikon F (APS-C)

*****
(4 recenze)
TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i CF pro Nikon F (APS-C)
  • Extrémně široká ohnisková vzdálenost 11-20 mm
  • Konstantní maximální clona f/2,8
  • Vynikající optický výkon
15 790,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 16-28 mm f/2,8 FF Opera pro Nikon F3

TOKINA 16-28 mm f/2,8 FF Opera pro Nikon F

*****
(3 recenze)
TOKINA 16-28 mm f/2,8 FF Opera pro Nikon F
Recenze
  • širokoúhlý plnoformátový zoomový objektiv
  • špičková světelnost f2,8
  • nově vyvinutý DC-M (Silent Drive-Module) motor
19 490,-
Poslední kus
TOKINA 16-28 mm f/2,8 FF Opera pro Canon EF

TOKINA 16-28 mm f/2,8 FF Opera pro Canon EF

*****
(2 recenze)
TOKINA 16-28 mm f/2,8 FF Opera pro Canon EF
Recenze
  • širokoúhlý plnoformátový zoomový objektiv
  • špičková světelnost f2,8
  • nově vyvinutý DC-M (Silent Drive-Module) motor
19 490,-
Poslední kus
TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i WE CF pro Nikon F (APS-C)

TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i WE CF pro Nikon F (APS-C)

TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i WE CF pro Nikon F (APS-C)
  • Širokoúhlý objektiv s bajonetem Nikon F
  • Určen pro formát APS-C
  • Limitované edice / WE (White Edition)
15 990,-
Poslední kus
TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i WE CF pro Canon EF (APS-C)

TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i WE CF pro Canon EF (APS-C)

TOKINA 11-20 mm f/2,8 atx-i WE CF pro Canon EF (APS-C)
  • Širokoúhlý objektiv s bajonetem Canon EF
  • Určen pro formát APS-C
  • Limitované edice / WE (White Edition)
15 990,-
Poslední kus
TOKINA 35 mm f/2,8 AT-X PRO DX Macro pro Nikon F

TOKINA 35 mm f/2,8 AT-X PRO DX Macro pro Nikon F

*****
(1 recenze)
TOKINA 35 mm f/2,8 AT-X PRO DX Macro pro Nikon F
Recenze Dárek

Dárek v hodnotě 1 380,-

HOYA filtr UV HD nano 52 mm

7 990,-
Poslední kus
TOKINA 11-18 mm f/2,8 atx-m pro Sony E

TOKINA 11-18 mm f/2,8 atx-m pro Sony E

TOKINA 11-18 mm f/2,8 atx-m pro Sony E
  • Objektiv E-Mount/formát APS-C
  • 16,5–27 mm (ekvivalent 35 mm)
  • Rozsah clony: f/2,8 až f/22
19 990,-
Skladem 4 - 5 ks
TOKINA 11-16 mm f/2,8 atx-i CF pro Canon EF (APS-C)

TOKINA 11-16 mm f/2,8 atx-i CF pro Canon EF (APS-C)

*****
(2 recenze)
TOKINA 11-16 mm f/2,8 atx-i CF pro Canon EF (APS-C)
  • Vynikající světelnost f/2,8 v celém rozsahu
  • Ideální pro fotografii krajiny, architektury, astro a natáčení videa
  • Profesionální optika s vynikajícím přenosem kontrastu a ostrosti
14 490,-
Skladem 2 - 3 ks
banner
TOKINA 11-18 mm f/2,8 atx-m WE pro Sony E

TOKINA 11-18 mm f/2,8 atx-m WE pro Sony E

TOKINA 11-18 mm f/2,8 atx-m WE pro Sony E
  • Širokoúhlý objektiv s bajonetem Sony E
  • Určen pro formát APS-C
  • Limitované edice / WE (White Edition)
19 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 20 mm f/2 Fírin MF pro Sony E

TOKINA 20 mm f/2 Fírin MF pro Sony E

TOKINA 20 mm f/2 Fírin MF pro Sony E
Dárek

Dárek v hodnotě 2 480,-

HOYA filtr CIR-PL HD nano 62 mm

18 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 11-16 mm f/2,8 atx-i CF pro Nikon F (APS-C)

TOKINA 11-16 mm f/2,8 atx-i CF pro Nikon F (APS-C)

*****
(1 recenze)
TOKINA 11-16 mm f/2,8 atx-i CF pro Nikon F (APS-C)
  • Vynikající světelnost f/2,8 v celém rozsahu
  • Ideální pro fotografii krajiny, architektury, astro a natáčení videa
  • Profesionální optika s vynikajícím přenosem kontrastu a ostrosti
14 490,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X

TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X

TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X
  • Tokina objektiv řada atx-m
  • S bajonetem pro Fujifilm X
  • Ohnisko 56 mm / 85 mm ekvivalent 35 mm
13 390,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)

TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)

TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
Sleva Dárek

Dárek v hodnotě 1 380,-

HOYA filtr UV HD nano 52 mm

12 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X

TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X

TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X
Sleva Dárek

Dárek v hodnotě 1 380,-

HOYA filtr UV HD nano 52 mm

12 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)

TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)

TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
Dárek

Dárek v hodnotě 1 380,-

HOYA filtr UV HD nano 52 mm

10 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Sony E (APS-C)

TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Sony E (APS-C)

TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Sony E (APS-C)
  • Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
  • Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
  • Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
10 590,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Fujifilm X

TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Fujifilm X

TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Fujifilm X
  • Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
  • Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
  • Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
10 590,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 500 mm f/8 SZ Super Tele Reflex MF pro MFT

TOKINA 500 mm f/8 SZ Super Tele Reflex MF pro MFT

*****
(1 recenze)
TOKINA 500 mm f/8 SZ Super Tele Reflex MF pro MFT
Recenze
  • Tokina SZ SUPER TELE 500 mm F8
  • Bajonet Micro Four Thirds (micro 4/3)
  • Ohnisko 1000 mm (ekvivalent 35 mm)
9 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 33 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)

TOKINA 33 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)

TOKINA 33 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
Dárek

Dárek v hodnotě 1 380,-

HOYA filtr UV HD nano 52 mm

9 990,-
Skladem 2 - 3 ks
TOKINA 50-135 mm T3 Cinema ATX pro Canon EF - z výstavky

TOKINA 50-135 mm T3 Cinema ATX pro Canon EF - z výstavky

TOKINA 50-135 mm T3 Cinema ATX pro Canon EF - z výstavky
  • vhodný pro 4K video a boční ostření
  • celokovové provedení
  • skladba optiky: 14 členů v 18 skupinách - 2 členy se super nízkým rozptylem světla a...
75 990,-
Poslední kus
TOKINA 16-28 mm T3 Cinema ATX pro Canon EF

TOKINA 16-28 mm T3 Cinema ATX pro Canon EF

TOKINA 16-28 mm T3 Cinema ATX pro Canon EF
  • vhodný pro 4K video a boční ostření
  • celokovové provedení
  • skladba optiky: 15 členů v 13 skupinách - 2 členy se super nízkým rozptylem světla a...
74 590,-
Poslední kus

Objektiv je jednou z nejdůležitějších částí každého fotoaparátu, bez ohledu na to je-li analogový či digitální, zrcadlovka nebo bezzrcadlovka. Běžně se rozdělují na objektivy širokoúhlé, standardní a teleobjektivy, ale také podle určení na krajinářské, portrétní, makroobjektivy a další speciální objektivy na architekturu a podobně. Každý z těchto objektivů může být s pevným ohniskem nebo zoomový. Zvláštní kategorií jsou speciální „kreativní“ objektivy, které jsou již z podstaty své specializace monofokální. Ty umožňují buď náklon či posun optické osy, změkčení obrazu, vytvoření 3D a stereofotografií i „dírkové objektivy“.

Objektivy s pevným ohniskem

Výhodou pevných ohnisek je vysoká světelnost, lepší kresba a u některých i podstatně kratší zaostřovací vzdálenost.

objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností

 

Zoomové objektivy

Zoomové objektivy sice mívají nižší světelnost, ale umožňují plynulou změnu ohniskové vzdálenosti a s tím spjatou variabilní šíři záběru. 

zoom objektiv

Dělení objektivů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti

Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.

úhel záběru objektivu

  • Rybí oka (cca 6 - 15 mm) - objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry
  • Širokoúhlé objektivy (cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
  • Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm) - standardní objektivy úhlem záběru a perspektivou zhruba odpovídají vnímání lidského oka, takže scénu ani neoddalují, ani nepřibližují. Používají se tedy všude tam, kde je žádoucí přirozená perspektiva záběru.
  • Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.

Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti

Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.

                světelnost objektivu

Je tedy evidentní, že objektivy s vysokou světelností např. f/0.95, f/1.2 nebo f/1.4 propouští velké množství světla a jsou tedy ideální pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, nebo v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné.

Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost (tedy f/0.95, f/1.2, f/1.4), tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.

Stabilizátor obrazu

Stabilizátor obrazu slouží k tomu, abyste mohli fotografovat z ruky (bez použití stativu) i relativně delšími expozičními časy bez nechtěného pohybového rozostření (roztřesení) snímku. Mívá označení IS, VR, VC, OIS a podobně.

Dělení objektivů podle použití

  • Základní objektivy - objektivy na univerzální použití. Pevná ohniska poskytují přirozenou perspektivu, zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
  • Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
  • Makroobjektivy - objektivy s velice krátkou zaostřovací vzdáleností jsou ideální pro detailní záběry zblízka. Typický makroobjektiv má poměr zvětšení 1:1.
  • Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
  • Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Nejvýkonnější jsou širokoúhlé objektivy s možností kontroly perspektivy.
  • Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času.

 

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • 300 Kč poukázka na tisk fotografií

Kompletní informace »

Čekejte prosím...