Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Typ objektivu
Min. ohnisková vzdálenost (mm)
Max. ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Světelnost objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Zaostřování
Optická stabilizace
Typ fotoaparátu
Pevná světelnost v celém rozsahu zoomu
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Hmotnost objektivu (g)
FUJIFILM XF 70-300 mm f/4-5,6 R LM OIS WR
- Bajonet Fujifilm X
- Ohnisko 107-457 mm (ekvivalent kinofilmu)
- Rozsah clony: f / 4 až f / 22
FUJIFILM XF 16-55 mm f/2,8 R LM WR
- Počasí odolné provedení těla se 14 těsnícími prvky
- AF zaostření během 0,06 sekundy
- Optická konstrukce zahrnuje 17 členů ve 12 skupinách, včetně 3 asférických a 3 ED členů
FUJIFILM XF 90 mm f/2 R LM WR
- Monofokální teleobjektiv Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekv. kinofilmu 137 mm)
- Bajonet objektivu Fujifilm X Mount
FUJIFILM XF 33 mm f/1,4 R LM WR
- Objektiv X-Mount/formát APS-C
- 50 mm (ekvivalent 35 mm)
- Min. ostřící vzdálenost 30 cm
FUJIFILM GF 20-35 mm f/4 R WR
- Objektiv na focení krajiny, architektury a cestování
- 35mm ekvivalentní ohnisková vzdálenost 16-28mm
- Clona f/4 v celém rozsahu ohnisek
FUJIFILM XF 80 mm f/2,8 R LM OIS WR Macro
- Makro objektiv pro řadu FUJIFILM X
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent formátu 35mm): f = 80 mm?(122 mm)
- Zorný úhel: 20,1°
FUJIFILM XF 30 mm f/2,8 R LM WR Macro
- Objektiv s bajonetem X / formát APS-C
- Ohnisko 45 mm (ekv. 35 mm/full frame)
- Rozsah clon: f/2,8 až f/22
FUJIFILM XF 18 mm f/2 R
- Fujinon XF 18 mm f/2 R
- Ohnisková vzdálenost 18 mm
- Zorný úhel 76,5°
FUJIFILM XF 35 mm f/2 R WR černý
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (50 mm ekvivalent kinofilmu)
- 9 optických členů v 6 skupinách
- Světelnost f/2 (min. clona f/16)
FUJIFILM XF 23 mm f/1,4 R LM WR
- Objektiv X-Mount/formát APS-C
- 35 mm (ekvivalent 35 mm)
- Min. ostřící vzdálenost 19 cm
FUJIFILM XF 8 mm f/3,5 R WR
- Bajonet Fujifilm X / APS-C senzor
- Světelnost f/3,5
- 12 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
FUJIFILM XF 56 mm f/1,2 R II WR
- Profesionální objektiv pro focení portrétu, produktové a svatební fotografie
- 13 členů v 8 skupinách, 2 asférické a 1 ED člen
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 50cm
FUJIFILM XF 50 mm f/2 R WR černý
- lehká konstrukce se skládá z 9 optických prvků v 7 skupinách včetně jedné asférické ED...
- vnitřní systém ostření je ovládán krokovým motorem, který rychle a zcela tiše pohybuje...
- odolný vůči povětrnostním vlivům a prachotěsný a funguje při teplotách do -10°C
FUJIFILM XF 23 mm f/2 R WR černý
- konstrukce objektivu: 10 prvků v 6 skupinách (včetně 2 asférických členů)
- ohnisková vzdálenost (ekvivalent 35 mm): 23 mm (35 mm)
- úhel záběru: 63,4°
FUJIFILM GF 110 mm f/5,6 T/S Macro
- Středoformátový makro teleobjektiv 110 mm
- Ohnisko 87 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Světelnost f/5,6
FUJIFILM GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
FUJIFILM GF 23 mm f/4 R LM WR
- Typ: OBJEKTIV FUJINON GF23mmF4 R LM WR
- Konstrukce objektivu: 15 optických prvků, 12 skupin (včetně 2 asférických čoček, 1...
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent 35mm): f=23mm (18 mm)
FUJIFILM GF 32-64 mm f/4 R LM WR
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
FUJIFILM GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR
- Vysoké rozlišení a rozsáhlá reprodukce barevných tónů
- Kompaktní a lehký velkoformátový standardní zoom
- Rychlý, tichý a velice přesný AF
FUJIFILM GF 55 mm f/1,7 R WR
- Středoformátový objektiv se základním ohniskem 55 mm
- Úhel záběru odpovídá cca 44 mm (35 mm / full frame)
- Vysoká světelnost f/1,7
FUJIFILM GF 80 mm f/1,7 R WR
- Bajonet Fujifilm G
- Ohnisko 63 mm (po přepočtu na kinofilm)
- Rozsah clony f/1,7 až f/22
FUJIFILM GF 100-200 mm f/5,6 R LM OIS WR
- dlouhý telezoom kompatibilní s 1,4x telekonvertorem - 140 - 280 mm (ekvivalentně 111 -...
- 79 - 158 mm ekvivalentní ohnisková vzdálenost na 35 mm snímač
- výkonná optická stabilizace obrazu
FUJIFILM XF 100-400 mm f/4,5-5,6 R LM OIS WR
- Ohnisková vzdálenost 100–400 mm
- Světelnost f/4,5–5,6
- Optická soustava 21 prvků v 14 skupinách, včetně 5× ED a 1× Super ED člen
FUJIFILM XF 8-16 mm f/2,8 R LM WR
- 8-16 mm (12-24 mm v přepočtu na plný formát)
- konstantní maximální clona f/2.8
- odolný vůči prachu, vlhkosti a nízkým teplotám (až do -10 °C)
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy
Dvě základní dělená objektivů je jednoduché. Pevné objektivy a objektivy se zoomem (s proměnným úhlem záběru). V obou skupinách najdete širokoúhlé objektivy pro focení krajiny, architektury nebo interiérů, teleobjektivy na sport a přírodu, portrétní objektivy, makroobjektivy, objektivy pro natáčení videa a také nejrůznější kreativní a speciální objektivy.
Velmi důležitá je světelnost objektivu, která určuje vhodnost použití při špatném světle a možnost dosažení malé hloubky ostrosti.
Jak vybrat ten správný objektiv? Tady je malý rádce
Běžně se rozdělují na objektivy širokoúhlé, standardní a teleobjektivy, ale také podle určení na krajinářské, portrétní, makroobjektivy a další speciální objektivy na architekturu a podobně. Každý z těchto objektivů může být s pevným ohniskem nebo zoomový.
Objektivy s pevným ohniskem
Výhodou objektivů s pevným ohniskem je vysoká světelnost, lepší kresba a u některých i podstatně kratší zaostřovací vzdálenost. Často se využívají pro svůj krásný bokeh (zjednodušeně jde o rozostření pozadí za objektem), který je skvělý pro fotografie jídla, portréty, momentky nebo street fotografii. Nevýhodou je, že se s ním nachodíte, protože si objekt nemůžete přiblížit pomocí zoomu.
Zoomové objektivy
Zoomové objektivy sice mívají nižší světelnost, ale umožňují plynulou změnu ohniskové vzdálenosti a s tím spjatou variabilní šíři záběru. Můžete tak mít jeden univerzální objektiv, který využijete jak na focení mlhy na druhé straně údolí, tak na kreativní focení portrétů. Zoom má velkou výhodou ve své univerzálnosti, často má ale menší světelnost a nedosáhnete tak efektivních detailů nebo rozostření pozadí.
Dělení objektivů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
Tahák pro ohniskové vzdálenosti objektivů. 6 mm značí extra širokoúhlý objektiv, 1200 mm pak superzoom pro fotky na velkou dálku.
- Objektiv typu rybí oko ( ohnisková vzdálenost cca 6 - 15 mm) - pevné objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry achitektury, sportu nebo reportáží.
- Širokoúhlé objektivy (ohnisková vzdálenost cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm) - standardní objektivy úhlem záběru a perspektivou zhruba odpovídají vnímání lidského oka, takže scénu ani neoddalují, ani nepřibližují. Používají se tedy všude tam, kde je žádoucí přirozená perspektiva záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Jak pochopit světelnost objektivu? Čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že objektivy s vysokou světelností např. f/0.95, f/1.2 nebo f/1.4 propouští velké množství světla a jsou tedy ideální pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, nebo v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost (tedy f/0.95, f/1.2, f/1.4), tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Dělení objektivů podle použití
- Základní objektivy - objektivy na univerzální použití. Pevná ohniska poskytují přirozenou perspektivu, zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Makroobjektivy - objektivy s velice krátkou zaostřovací vzdáleností jsou ideální pro detailní záběry zblízka. Typický makroobjektiv má poměr zvětšení 1:1.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Nejvýkonnější jsou širokoúhlé objektivy s možností kontroly perspektivy.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času.
Jak vybrat ten správný objektiv? Tady je malý rádce
Běžně se rozdělují na objektivy širokoúhlé, standardní a teleobjektivy, ale také podle určení na krajinářské, portrétní, makroobjektivy a další speciální objektivy na architekturu a podobně. Každý z těchto objektivů může být s pevným ohniskem nebo zoomový.
Objektivy s pevným ohniskem
Výhodou objektivů s pevným ohniskem je vysoká světelnost, lepší kresba a u některých i podstatně kratší zaostřovací vzdálenost. Často se využívají pro svůj krásný bokeh (zjednodušeně jde o rozostření pozadí za objektem), který je skvělý pro fotografie jídla, portréty, momentky nebo street fotografii. Nevýhodou je, že se s ním nachodíte, protože si objekt nemůžete přiblížit pomocí zoomu.
Zoomové objektivy
Zoomové objektivy sice mívají nižší světelnost, ale umožňují plynulou změnu ohniskové vzdálenosti a s tím spjatou variabilní šíři záběru. Můžete tak mít jeden univerzální objektiv, který využijete jak na focení mlhy na druhé straně údolí, tak na kreativní focení portrétů. Zoom má velkou výhodou ve své univerzálnosti, často má ale menší světelnost a nedosáhnete tak efektivních detailů nebo rozostření pozadí.
Dělení objektivů podle úhlu záběru a ohniskové vzdálenosti
Konkrétní úhel záběru záleží vždy na velikosti obrazového snímače, před kterým je objektiv nasazen. Zažitým standardem je tzv. full frame snímač o velikosti stejné, jako mělo u analogových fotoaparátů políčko kinofilmu. Proto se u menších snímačů používá tzv. crop faktor, který přepočítává ohniskovou vzdálenost na hodnotu, která úhlem záběru odpovídá ohnisku použitém na full frame snímači. Všechna níže uvedená ohniska jsou tedy vztažena k full frame snímači. Vždy ale platí základní pravidlo: čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší úhel záběru.
Tahák pro ohniskové vzdálenosti objektivů. 6 mm značí extra širokoúhlý objektiv, 1200 mm pak superzoom pro fotky na velkou dálku.
- Objektiv typu rybí oko ( ohnisková vzdálenost cca 6 - 15 mm) - pevné objektivy s extrémně širokým úhlem záběru, které zaoblují rovné linie, se používají pro efektové záběry achitektury, sportu nebo reportáží.
- Širokoúhlé objektivy (ohnisková vzdálenost cca 12 - 40 mm) - širokoúhlé objektivy už rovné linie nezaoblují (i v případě, že jejich ohnisková vzdálenost může být shodná s rybím okem), ale úhel záběru je velmi široký. Díky tomu je blízké popředí záběru mnohem výraznější než pozadí, které je vlivem velké šíře záběru poměrně malé. Často se říká, že širokáče "oddalují" snímanou scénu. Používají se například pro focení krajiny, architektůry, interiérů a nebo reportáží.
- Základní (standardní) objektivy (ohniska kolem cca 50 mm) - standardní objektivy úhlem záběru a perspektivou zhruba odpovídají vnímání lidského oka, takže scénu ani neoddalují, ani nepřibližují. Používají se tedy všude tam, kde je žádoucí přirozená perspektiva záběru.
- Teleobjektivy (vše nad cca 50 mm) - teleobjektivy mají úzký úhel záběru, díky čemuž se zdá, že fotografovanou scénu přibližují. Jejich použití je velmi bohaté: portréty, sport, divoká příroda, makrofotografie, nebo také krajinářská fotografie.
Světelnost - množství světla a hloubka ostrosti
Světelnost je jedním z nejdůležitějších parametrů objektivů. Udává se ve formě například f/2.8, kde f znamená ohniskovou vzdálenost v mm a číslo pod lomítkem nám udává poměr velikosti otevřeného clonového otvoru právě vůči ohniskové vzdálenosti. Platí tedy čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Jak pochopit světelnost objektivu? Čím menší číslo, tím větší otvor, kterým může proudit světlo.
Je tedy evidentní, že objektivy s vysokou světelností např. f/0.95, f/1.2 nebo f/1.4 propouští velké množství světla a jsou tedy ideální pro fotografování za špatných světelných podmínek bez použití stativu, nebo v případě, že potřebujete použít krátký expoziční čas. Objektivy s horší světelností (na mysli mám např. f/4 a horší) mohou mít při špatném světle problém s rychlostí zaostření, na statické záběry ze stativu jsou ale bez problémů použitelné.
Světelnost, přesněji použité clonové číslo, ale ovlivňuje také hloubku ostrosti záběru. Tedy efekt, kdy vše mimo rovinu ostrosti bývá rozostřeno. Tohoto efektu se často používá například při portrétní fotografii, kdy chceme, aby fotografovaný obličej vystupoval ze snímku a aby pozornost neodváděly objekty v pozadí a popředí. Platí zde jednoduchá úměra: čím vyšší světelnost (tedy f/0.95, f/1.2, f/1.4), tím více budou rozostřeny objekty, na které není zaostřeno.
Dělení objektivů podle použití
- Základní objektivy - objektivy na univerzální použití. Pevná ohniska poskytují přirozenou perspektivu, zoomy nabízejí rozsah od širokoúhlého objektivu po mírný teleobjektiv.
- Portrétní objektivy - ideální na fotografování portrétů. Jsou to mírné teleobjektivy s užším úhlem záběru a vyšší světelností. Díky světelnosti umožňují příjemně rozostřené pozadí záběru a delší ohnisková vzdálenost zajistí přirozené zobrazení portrétované osoby.
- Makroobjektivy - objektivy s velice krátkou zaostřovací vzdáleností jsou ideální pro detailní záběry zblízka. Typický makroobjektiv má poměr zvětšení 1:1.
- Krajinářské objektivy - objektivy vhodné na focení krajiny mají většinou široký úhel záběru. Najdete zde i teleobjektivy, které dokážou zploštit perspektivu a hodí se například na focení krajinných detailů, nebo panoramatických záběrů. Světelnost zde není důležitá, často budete používat stativ.
- Objektivy na architekturu a interiéry - zpravidla širokoúhlé objektivy, které nezaoblují rovné linie ve snímku. Nejvýkonnější jsou širokoúhlé objektivy s možností kontroly perspektivy.
- Objektivy vhodné na sport - vynikají slušnou světelností, ale především rychlým automatickým zaostřováním. Díky tomu podávají perfektní výkon i v horších světelných podmínkách a umožní použití krátkého expozičního času.