PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 ASPH LEICA DG Vario-Elmarit POWER O.I.S

Panasonic
Kód produktu: 2024161

Širokoúhlý zoom objektiv PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 II ASPH POWER O.I.S (ekvivalent 24–120 mm u plnoformátového nebo filmového fotoaparátu) nabízí univerzální využití, velmi dobré optické vlastnosti a odolné kovové tělo. Je určený pro systém Micro 4/3, na nejširším ohnisku má výtečnou světelnost f/2,8, na nejdelším pak f/4,0. Ve výbavě nechybí účinný optický stabilizátor POWER O.I.S, nanomateriál pokrývající čočku pro křišťálové snímky a ochrana povrchu těla proti nepříznivým vlivům počasí.
Více o produktu »

  • 5x optický zoom
  • makro se zvětšením až 0,6x
  • 9 lamel clony až f/22
222 929 020 V případě dotazů se můžete obrátit na naše specialisty

Základní popis

  • 5x optický zoom
  • makro se zvětšením až 0,6x
  • 9 lamel clony až f/22
  • nejkratší ostřicí vzdálenost: 20 cm (12mm ohnisko), 24 cm (60mm ohnisko)
  • podpora 4K video, 240fps AF ostření
  • 4 prvků ve 12 skupinách (4 asférické čočky, 2 čočky ED)
  • kovové tělo
  • odolnost vůči povětrnostním podmínkám, vodě, prachu
  • hmotnost: 320 g
  • filtrový závit: 62 mm

Videoprezentace

Popis produktu PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 ASPH LEICA DG Vario-Elmarit POWER O.I.S

Zachyťte krásu kolem sebe

Dlouho očekávaný standardní transfokátorový objektiv je konečně tady! PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 II ASPH POWER O.I.S přináší flexibilní kompozici od dech beroucích krajin po krásné středně telefotografické portréty. Úžasné rozlišení optiky LEICA DG vykreslí čistě celý snímek. Tento praktický, vysoce kvalitní objektiv funguje i za nepříznivého počasí a můžete se na něj spolehnout v každé situaci.

Konstrukce objektivu

Objektiv se skládá z 14 optických členů v 12 skupinách. Mezi ně patří i 4 asférické členy a 2 ED členy s mimořádně nízkou disperzí – jejich účelem je eliminovat zkreslení a zajistit za všech okolností vysokou kvalitu obrazu. Jednotlivé komponenty objektivu jsou opatřeny speciální optickou vrstvou, která brání zdvojené kresbě a přezáření a dále vylepšuje obrazovou kvalitu dokonce i v přímém slunečním světle. Clona objektivu má devět lamel, což znamená kruhový otvor a tím pádem i příjemnou a atraktivní kresbu v bokehu, neboli rozostřené oblasti v popředí či pozadí.

Nový objektiv LUMIX G se dále vyznačuje konstrukcí odolnou proti vlhkosti a prachu, takže s ním lze fotografovat i v náročnějších přírodních nebo klimatických podmínkách. Je vybaven robustním kovovým bajonetem, což koresponduje s podobnou konstrukcí současných fotoaparátů řady LUMIX G.

Povrch čočky potažený nanomateriály

Zbavte se rušivých duchů a odlesků – na objektivy v tomto systému byl aplikován povrch potažený nanomateriály. Tento speciální, velmi tenký povlak byl původně vyvinut společností Panasonic za účelem redukce otravných odrazů v celém světelném spektru. A výsledek? Křišťálově jasné snímky i při fotografování světlého zdroje ve tmě.

Optická stabilizace O.I.S.

Zachyťte scény bez obav nebo v rychlosti okamžiku. Technologie optické stabilizace obrazu (O.I.S.) vestavěná přímo do objektivu zajistí, že vaše fotografie budou vypadat skvěle s ostrými obrysy bez rozmazávání po celém snímku. Další evoluce velmi oblíbené technologie MEGA O.I.S. posouvá tuto pokročilou technologie do stavu, kdy dokáže okamžitě kompenzovat i větší otřesy a vibrace fotoaparátu, které by se mohly objevit na fotografii. Můžete tak pořizovat živoucí scény bez potřeby stativu. Nakonec si budete moci užívat úžasně ostré snímky.

Dokonalý záznam videa

Díky podpoře videa má každý uživatel vše, co potřebuje k záznamu pomocí svého fotoaparátu LUMIX. Objektiv nejen provádí hladké změny clony, takže nedochází k náhlým změnám expozice, ale také se vyznačuje tichou konstrukcí pro lepší záznam zvuku scény. Navíc jeho úžasná výkonnost při automatickém zaostřování umožňuje zaznamenávat dokonalá videa v rozlišení 4K, pro něž je přesné zaostření klíčové.

 

Parametry produktu

Světelnost objektivu2,8–4,0
Typ objektivuširokorozsahový zoom
Objektiv pro formátmalý digitální formát (APS-C / Micro4/3)
Optická stabilizaceano
Zaostřováníautomatické
Filtry (průměr v mm / aplikace)62
BajonetMicro 4/3
Max. ohnisková vzdálenost60
Min. ohnisková vzdálenost12
Další podobné produkty

Podobné produkty

NIKON 12-24 mm f/4 G IF AF-S DX

NIKON 12-24 mm f/4 G IF AF-S DX

NIKON 12-24 mm f/4 G IF AF-S DX
  • DX objektiv s 2× zoomem 12–24 mm
  • Světelnost f/4
  • Asférické a ED členy
31 990,-
SONY 18-200 mm f/3,5-6,3 SELP pro bajonet E (powerzoom)

SONY 18-200 mm f/3,5-6,3 SELP pro bajonet E (powerzoom)

SONY 18-200 mm f/3,5-6,3 SELP pro bajonet E (powerzoom)
  • Ohniska v rozsahu 18–200 mm (27–300 mm ekv. kinofilmu) / 11× optický zoom
  • Světelnost F3,5–6,3
  • Čtyři asférické členy
31 990,-
Skladem 2 - 3 ks
CANON EF 16-35 mm f/4 L IS USM

CANON EF 16-35 mm f/4 L IS USM

*****
(1 recenze)
  • Konstrukce a optika profesionální řady L
  • Pevná světelnost f/4
  • 4kroková optická stabilizace obrazu
30 190,-
Skladem 4 - 5 ks
SONY FE 90 mm f/2,8 G OSS pro bajonet E full frame

SONY FE 90 mm f/2,8 G OSS pro bajonet E full frame

*****
(1 recenze)
  • ohnisková vzdálenost: 90 mm
  • světelnost objektivu: f/2,8
  • konstrukce objektivu: 15 členů / 11 skupin
31 990,-
Skladem 4 - 5 ks

Podobné produkty produktu PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 ASPH LEICA DG Vario-Elmarit POWER O.I.S

NIKON 12-24 mm f/4 G IF AF-S DX

NIKON 12-24 mm f/4 G IF AF-S DX

NIKON 12-24 mm f/4 G IF AF-S DX
  • DX objektiv s 2× zoomem 12–24 mm
  • Světelnost f/4
  • Asférické a ED členy
31 990,-
SONY 18-200 mm f/3,5-6,3 SELP pro bajonet E (powerzoom)

SONY 18-200 mm f/3,5-6,3 SELP pro bajonet E (powerzoom)

SONY 18-200 mm f/3,5-6,3 SELP pro bajonet E (powerzoom)
  • Ohniska v rozsahu 18–200 mm (27–300 mm ekv. kinofilmu) / 11× optický zoom
  • Světelnost F3,5–6,3
  • Čtyři asférické členy
31 990,-
Skladem 2 - 3 ks
CANON EF 16-35 mm f/4 L IS USM

CANON EF 16-35 mm f/4 L IS USM

*****
(1 recenze)
  • Konstrukce a optika profesionální řady L
  • Pevná světelnost f/4
  • 4kroková optická stabilizace obrazu
30 190,-
Skladem 4 - 5 ks
SONY FE 90 mm f/2,8 G OSS pro bajonet E full frame

SONY FE 90 mm f/2,8 G OSS pro bajonet E full frame

*****
(1 recenze)
  • ohnisková vzdálenost: 90 mm
  • světelnost objektivu: f/2,8
  • konstrukce objektivu: 15 členů / 11 skupin
31 990,-
Skladem 4 - 5 ks

Poradna k produktu

PANASONIC 12-60 mm f/2,8-4,0 ASPH LEICA DG Vario-Elmarit POWER O.I.S

Přidat příspěvek
  • Ludvík Ludvík
    Odpovědět

    Srovnání s 14-140

    Ludvík Ludvík 01.04.2019 v 02:06:45

    Dobrý den, ve srovnání s objektivem Panasonic 14-140, má tento 12-60 prosím znatelně lepší výstup? Liší se tyto objektivy na stejných ohniscích mimo světelnosti ještě v nečem? Uvažuji o náhradě za 14-140 za nějaký kvalitnější, ale nerad bych následně zjistil, že jsem si pořízením nového příliš nepomohl. O 12-35 f2.8 vím, možná nakonec vyberu ten, ale jelikož fotím hlavně při cestování, oceňuji, že nemusím příliš často objektivy měnit a ohnisko 12-60 je univerzálnější. Tam kde postrádám světelnost je hlavně na širokých ohniscích (interiéry, noční společenské/street), takže v tom by mi mohl 12-60 pomoci (začíná na f2.8). Na druhou stranu, mohu to také řešit pevným sklem okolo 12mm se světelností pod f2 a ponechat si 14-140 jako univerzál. Pokud má ale 12-60 znatelně lepší výstup, tak bych o něm uvažoval. Bohužel nemám zkušenost s tím, jak velký je rozdíl f2.8 oproti f4 u 14-140 při menším světle (ani u hloubky ostrosti, bokeh..). Děkuji předem za pomoc.

    • Jakub Valdivia
      Odpovědět

      RE:Srovnání s 14-140

      Jakub Valdivia 02.04.2019 v 12:59:43

      Dobrý den, objektiv Panasonic 12-60 Leica je špičkovým objektivem, který je určen náročným uživatelům a chtějí se posunou z hlediska obrazové kvality kupředu. V porovnání s objektivem 14-140 mm bude rozdíl i na vyšších clonách znatelný. Rozdíl ve světelnosti je téměř jedna stopa EV, kterou můžete ušetřit na ISO a z hlediska hloubky ostrosti dojde také k většímu odpichu od pozadí.

      • Ludvík
        Odpovědět

        12-35

        Ludvík 03.04.2019 v 12:53:10

        Děkuji. 14-140 má tedy smysl objektivem 12-60 f2.8-4 nahradit. Mohl bych prosím ještě poprosit o Váš názor jak je na tom 12-35 f2.8 oproti 12-60 f2.8-4? Vím, že to asi není jednoduché nějak jednoznačně říci, ale rád bych měl alespoň nějakou informaci pro zorientování. Lze třeba říci, že je to rozdíl jako 12-60 vs. 14-140, je o třídu lepší? Ty objektivy mají podobnou cenu a lze tak uvažovat o 12-35+35-100(+100-300?) nebo 12-60+50-200 (vyšší ohnisko je fajn, ale využívám ho jen velmi zřídka a spíš nárazově). Clonové číslo 12-35 oproti 12-60 zas o tolik nižší není - 1 ev na nejdelším ohnisku, na 12mm je stejné, takže argumentem by pro mě byla spíš znatelně vyšší kvalita. Jestli bych ji dokázal využít a jestli by mi vadilo prohazování objektivů na cestách nebo se radeji přikloním k dokoupení pevných objektivů, to už si pak posoudím sám třeba zapůjčením objektivu. V tuto chvíli mi jde o Váš názor. Recenze jsem si vyhledal, ale přímé detailní srovnání jsem nenašel a názory různých lidí v diskuzích jsou různé :-). Moc děkuji za Váš čas a ochotu mi pomoci.

        • Jakub Valdivia
          Odpovědět

          RE:12-35

          Jakub Valdivia 03.04.2019 v 18:44:58

          Dobrý den, z hlediska obrazové kvality objektivu 12-35/2,8 vůči 12-60/2,8-4 to není takový skok, ale objektiv je mírně lepší, za což vděčí také kratšímu ohnisku. Na druhou stranu není tak univerzální a člověk tím pádem pokukuje po delším ohnisku, které by se mu čas od času hodilo. Záleží tedy hodně na vašich preferencích. Jestli hledáte objektiv bez kompromisů a nevadí vám kratší ohnisko, tak je 12-35/2,8 ideální volbou. Pokud koukáte spíše po univerzálním skle, vemte 12-60/2,8-4.

    • Ludvík Ludvík
      Odpovědět

      oprava

      Ludvík Ludvík 01.04.2019 v 02:17:19

      jen malá oprava: 14-140 začíná už na f3.5

      • Ludvík Ludvík
        Odpovědět

        proc nahradit 14-140

        Ludvík Ludvík 01.04.2019 v 15:49:32

        Ještě by asi bylo dobré dodat, proč o jiným objektivu uvažuji. 14-140 má fajn rozsah, ale na vyšších clonách nejsou tak ostré, chybí kresba. Takže na zhruba f12 a výše mohu zapomenout. Prakticky jsem pořád kolem f8 a níž jdu jen pokud je málo světla nebo chci malou hloubku při zoomu. Na vyšších ohniscích objektiv taky nijak neexceluje. No a pokud by u 12-60 nebyl problém s cloněním z pohledu ostrosti a nebyl bych tolik “tlačený” do f8, tak by to pro mě argument pro koupi byl.

  • StandaR
    Odpovědět

    svetelnost 2.8

    StandaR 28.10.2017 v 15:34:48

    Dobrý den! Mám dotaz,tenhle obj. by člověk zameřen na video, asi měl na první pohled v kitu s GH5 preferovat i kvůli slušnému rozsahu,ale je tam dost velký cenový rozdíl oproti základnímu 3.5-5.6, proto se chci zeptat, do jaké ohniskové vzdálenosti platí ta svetelnost 2.8? protože pokud to není aspoň do nejakých po přepočtu na FF 40-50mm, tak pak člověk logicky uvažuje raději 2.bud zakoupit 12-35/2.8(což je žel menší ohnis.rozsah a i tak DOF je jako 5.6 na FF ,ale zase lepší než 8 že..) a nebo možná ještě lépe pak 3.zvolit zvlášt pro video rozsahem universalní 14-140 + nejaké kvalitní svetelne pevné ohnisko např. i neorigo přes Metabones speedboosster na zábery kde chce doboru svetelnost a tedy i DOF. A pak je ješte napadá Vás nejaká podstatnejší výhoda (spíš pro video) u tohodle objektivu oproti 12-60/3.5-5.6, proč ho preferovat? ( např. lepší ostrost, hlučnost či nehlučnost při ostření, lepší Af , stabilizace nebo tak něco, -to člověk jen s techn.parametrů moc nevyčte, že!) Moc díky za každý postřeh, myslím že hlavně ta otázka svetelnosti nebude zajímat jen mne:-)! hezký den!

    • Jakub Valdivia
      Odpovědět

      RE:svetelnost 2.8

      Jakub Valdivia 02.11.2017 v 15:03:11

      Dobrý den, jak jste správně poznamenal, tak nejnižší světelnost f/2,8 je pouze na širokém ohnisku objektivu. Z hlediska obrazové kvality je na tom nejlépe objektiv 12-35/2,8. Ten má špičkové recenze a i například v protisvětle podává excelentní výstupy. Pro video ovšem přichází v úvahu i univerzální varianta 14-140 mm, spolu se světelným objektivem, jako je: https://www.fotoskoda.cz/panasonic-25-mm-f-1-7/ . Rozhodně bych tuto variantu nezavrhoval. Výrazná výhoda, když pominu světelnost, u objektivů 12-60 mm tam není. Najdeme zde drobné rozdíly mezi rychlostí zaostřování či účinnosti stabilizace, ale nic extrémně výrazného.

    • Daniel Přib
      Odpovědět

      světelnost

      Daniel Přib 02.11.2017 v 07:49:08

      Mrkněte na recenzi na Digimanii str.2. Tam je graf s průběhem světelnosti různých záklaďáků. Já bych měl ale připomínku pro administrátora: ta římská II v označení objektivu nemá co dělat - žádná jiná verze s touto světelností neexistuje.

      • StandaR
        Odpovědět

        světelnost

        StandaR 02.11.2017 v 10:00:32

        Díky,ale už jsem žel zjistil že 2.8 je jen na nejšírším ohnisku:-(...

Servisní knížka plná výhod
  • 4 servisní prohlídky
  • základní kurz ovládání zrcadlovky
  • poukázka na fotoslužby

Kompletní informace »

Čekejte prosím...

Tyto stránky používají k poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací