Canon PowerShot G16

29. 9. 2013 | 4 minuty čtení

Canon Powershot G16 je dalším členem rodiny, jejíž rodokmen sahá až k samotným počátkům digitální fotografie. Nutno dodat, že se jedná o rodinu s téměř šlechtickým rodokmenem, protože připomínat, že se jedná o kompaktní fotoaparáty pro náročné fotografy s množstvím nastavení a kvalitním obrazovým výstupem bychom museli snad jen nováčkům v oboru digitální fotografie. Pro okraj podotkněme, že se pro své rozměry a odolnou schránku staly i vyhledávanými expedičními fotoaparáty. Ale dost už pohledům do minulosti nebo nám budou slzet oči. Zaměřme se co nového G16 přináší...

• vysoce světelný objektiv
  • ve své třídě výborné podání detailů
  • citlivé obrazové zpracování s přirozenými barvami
  • do ISO 800 minimum šumu
  • vylepšená rychlost odezvy i zaostřování
  • FullHD video s 60fps
  • množství expozičních programů a manuálních nastavení
  • dobrá ergonomie a robustní odolné tělo
  • dobra konektivita (systémový blesk, dálková spoušť, wifi...)
  • patrná chromatická aberace u nejmenších clonových čísel
  • oproti některým předchůdcům bez výklopného displeje
  • pouze omezené možnosti wifi (odesílání snímků z fotoaparátu a GPS tagování snímků s kompatibilními fotoaparáty)

...strohá odpověď ,,téměř nic" by mohla  znít poněkud obhrouble. Na druhou stranu, proč měnit to dobré a prověřené už na předchozím modelu G15. Zůstal kvalitní objektiv s rozumným  5x zoom a velmi vysokou světelností f/1.8-2.8, stejně jako 1,7" velký BSI CMOS snímač zůstal u rozlišení 12 Mpx, které spíše než číselnou hodnou zapůsobí podáním jemných detailů s minimem šumu při horších světelných podmínkách. Stejné je i množství funkcí a ergonomicky velmi dobře zpracované tělo, ke kterému lze připojit i další přislušenství v podobě systémového blesku, dálkové spouště či pomocí adaptéru příslušenství na objektiv.

Pátrání po novinkách by se tak omezilo snad jen na změnu číslenéo označení. Nebudu vás napínat, to by si samozřejmě Canon vůči svým fandům nedovolil. G16 totiž přináší nový obrazový procesor Digic VI, od kterého si lze slibovat až o 50% větší výkon a tedy rychlejší reakce a širší možnosti. Ty jsou subjektvivně na fotoaparátu skutečně znát a nedokazují to jen 60 fps u FullHD videa a 9,3 snímku za vteřinu u sériového snímání

Další novinkou je Wifi, kterou Canon řeší absenci užitečného GPS modulu. Pokud máte po ruce některý z podporovaných chytrých telefonů budete moci ke snímkům za cenu vetšího vybíjení akumulátoru ve fotoaparátu i telefonu přidat zeměpisné určení místa vzniku snímku. Další funkcí je možnost stažení či prohlížení vyfotografovaných snímků do PC, chytrého telefonu či tabletu. Kdo by však hledal možnost exponovat a nastavovat fotoaparát na dálku pomocí chytrého telefonu přepočítal by se, k této funci se Canon bohužel nepropracoval.

• 12Mpx CMOS snímač
  • 5x optický stabilizovaný zoom 28-140mm (ekv. kinofilmu)
  • velmi vysoká světelnost F1.8-2.8 zoom
  • ISO 80-12800
  • pevný 3" LCD displej s vysokým rozlišením 622k
  • obrazový procesor DIGIC 6
  • 1080p/60p video
  • sériové snímání rychlostí 9,3 fps
  • zabudované wifi

Další videorecenze

Recenze LAOWA 10 mm f/2,8 FF II C&D-Dreamer: první Laowa s automatickým zaostřováním

Recenze Fujifilm GFX 100 II

Canon Powershot G16 může těžit z kvalitního (léty prověřeného) ergonomického těla, do kterého výrobce vměstnal povedenou kombinaci velkého CMOS snímače s rozumným rozlišením a vysoce světelného objektivu, kterému nejsou jemné detaily cizí. Obrazový procesor Digic VI pak stojí za citlivým zpracováním obrazových dat a přirozenými snímky. Šum se do hodnoty okolo IS0 800 drží na nízké úrovni a díky vysoké světelnosti se fotografování v horších světelných podmínkách nemusíte obávat. Canon G16 se bude cítit jako doma u fotografa, který si se snímkem rád pohraje, nebojí se zasáhnout do procesu expozice a rád vyhledává kreativní možnosti, kterých díky bohaté paletě manuálních i automatických funkcí má G16 více než dost. Své místo určitě najde i v nejedné expediční krosně, kdy představuje rozumný kompromis mezi kvalitou fotografií i videa, robustností těla a oproti zrcadlovce i přijatelnějším rozměrům a hmotnosti.

26. 3. 2024

21. 3. 2024

21. 3. 2024