DJI Mavic Air 2
DJI MAVIC AIR 2 doplnil produktovou řadu a zařadil se mezi nejmenší letoun DJI MINI a největší DJI MAVIC 2. Ačkoliv se jedná o druhou generaci DJI MAVIC AIR, nenajdete zde s předchozí verzí prakticky žádnou podobnost. U DJI zkrátka využili toho, co perfektně funguje u DJI MAVIC PRO 2, vše zmenšili a nový DJI MAVIC AIR 2 je na světě.
Hodnocení odborníka 96%
- Pevná konstrukce letounu i ramen
- Vrtule, které jsou stejné konstrukce jako u DJI MAVIC PRO2, včetně jejich nasazování na motory.
- Podstatně tišší zvuk vrtulí oproti svému předchůdci
- Dioda pro přisvícení na spodní části letounu
- Výdrž baterie 34 minut
- Ergonomie ovladače
- ½ palcový snímač s rozlišením až 48 MP
- Automatické letové režimy, včetně režimů pro sledování objektu
- Komunikační technologie přenosu signálu OcuSync 2.0
- Sejmutí krytu gimbalu
- Zatím lze připojit jen zobrazovací zařízení do velikosti 6,7 palce
- Umístění USB pro propojení ovladače se zobrazovacím zařízením (myslím si, že se kabel bude lámat)
- Držák zobrazovacího zařízení. Telefon vždy musíte někam posunout, aby vám držák netlačil na boční tlačítka
Popis
DJI MAVIC AIR 2 se dodává ve dvou verzích:
V základní verzi má letoun jeden akumulátor, dálkový ovladač, včetně náhradních páček na ovládání, USB kabel s koncovkami typu USB A / USB C pro nabíjení dálkového ovladače a pro připojení letounu s PC, kabely pro propojení ovladače s telefonem (Micro, USB C a Lightning, všechny v délce 15 cm), 3 páry vrtulí a 230 V nabíječku.
Rozšířená verze Fly More Combo je vybavena navíc dvěma akumulátory, nabíječkou pro tři baterie s výstupem USB pro nabíjení ovladače, adaptérem power banky, dalšími třemi páry vrtulí, taškou a sadou ND filtrů - ND16 (4 EV), ND64 stop (6 EV) a ND256 (8 EV).
Konstrukce
Už rozbalování krabice budí dojem, že se zde nešetřilo. Vše je uloženo pevně a přehledně a po uchopení letounu máte dojem, že v ruce držíte opravdu jen zmenšený MAVIC PRO 2, což ještě umocňuje obdélníkový tvar kamery. Ramena letounu se vyklápějí hezky ztuha, bez zbytečné vůle a nikde neslyšíte žádné plastové vrzání. Letoun je vyroben z plastu a kovu a jeho zpracování je opravdu na jedničku.
Po bocích letounu najdete dvě plastové „záslepky“, které kryjí nalevo umístěný USB C konektor a napravo slot na micro SD kartu (až 256 GB). Samotný letoun má integrovanou paměť 8 GB.
Navigace
Navigaci zajišťuje GPS anténa, kompas, barometr a IMU jednotka, která obsahuje akcelerometr a gyroskop. Kamery vpředu a vzadu jsou primárně určeny pro sledování překážek a vzdálenosti letounu od nich. Součástí „navigace“ je také vision systém s optickými kamerami a IR senzory, které monitorují povrch pod sebou. V případě špatných světelných podmínek si umí letoun pod sebe na povrch „přisvítit“ led diodou.
Akumulátor
Letoun dostal do vínku nový 198 gramů vážící Li-Pol akumulátor se třemi články o kapacitě 3500 mAh. Tyto akumulátory by měly udržet letoun, jehož váha i s akumulátorem činí 570 gramů, až 34 minut ve vzduchu.
V zapínacím tlačítku akumulátoru jsou umístěny čtyři velmi efektní miniaturní diody, které indikují nabití. Akumulátor je samozřejmě - jak je u DJI již zvykem - inteligentní, takže chrání sám sebe a po delší nečinnosti se umí vybít na 50%, čímž prodlužuje svou životnost.
Dálkový ovladač
Dálkový ovladač prošel opravdu velkou proměnou a vzdáleně se podobá DJI Smart controleru pro MAVIC 2, ale je menší a bez displeje. Další „revolucí“ prošlo vkládání zobrazovacího zařízení (telefonu) do ovladače. Dříve se telefon vkládal na straně blíže k pilotovi. Nyní se vkládá na straně od fotografa do výsuvného držáku, který zároveň plní funkci antén.
Páčky pro ovládání jsou pro jednodušší převoz a skladnost opět ukryty na těle ovladače.
Další změnou oproti předchozí generaci jsou již jen dva vstupy USB (je zde úplná absence klasického USB vstupu). Jeden vstup slouží pro nabíjení (USB C), ten je na straně blíže k pilotovi. Další vstup je pro připojení zobrazovacího zařízení a je ukryt pod výsuvným držákem. Držák je schopen pojmout zobrazovací zařízení do velikosti displeje zhruba 6,7“ a připojuje se k ovladači jedním ze tří dodávaných kabelů.
Kromě ovládacích páček najdeme na ovladači celkem šest tlačítek + kolečko pro náklon kamery. Pět tlačítek se nachází na horní části ovladače kolem dvou ovládacích páček. Jsou jimi:
- tlačítko vypnutí a zapnutí
- tlačítko pro zapnutí a vypnutí návratu domů
- tlačítko přepínání režimů – tripod (pomalý let), normal (normální let) a sport (čidla vypnuta, rychlý let),
- funkční (programovatelné) tlačítko
- tlačítko pro přepínání režimů foto/video
Na levé straně ovladače vedle držáku zobrazovacího zařízení pak najdeme kolečko pro náklon kamery a na pravé straně je tlačítko spouště kamery. Stav nabití ovladače indikují čtyři malé diody na horní straně ovladače. Baterie, která má kapacitu 5200 mAh, vydrží ovladač napájet zhruba 240 minut.
Foto ze všech stran a i s mobilem 6-6e
Komunikace
Pro řízení a náhled obrazu je oproti „starému“ AIRu použit systém OCUSYNC 2.0, což zajišťuje nejen větší vzdálenost, na kterou je možno letoun ovládat, ale také větší stabilitu signálu, což oceníte hlavně při létání v rušeném prostředí. OCUSYNC 2.0 je stejný systém, který je použit u MAVIC 2 a je to asi největší výhoda oproti systému Enhanced WIFI, na kterém létal „starý“ AIR.
Komunikaci mezi letounem a zobrazovacím zařízením zajišťuje aplikace DJI FLY, která je jinou verzí známé aplikace DJI GO 4. Oproti aplikaci DJI GO 4 se DJI FLY, co se základních ovládacích funkcí týče, jeví jako přívětivější, avšak pro nastavení dalších specifičtějších funkcí musí pilot/fotograf zabrousit hlouběji do nastavení, jelikož přímo na displeji se mnoho funkčních tlačítek nezobrazuje.
Podporované zobrazovací zařízení by mělo mít minimálně 2 GB RAM a procesor se čtyřmi jádry. Doporučuji však raději alespoň 3GB RAM a procesor s osmi jádry. Aplikace by měla bez problémů běžet na Androidu 4.4 a vyšším a iOS 9.0 a vyšším.
Kamera
- Kamera je vybavena novým ½“ CMOS snímačem s rozlišením 12 Mpx, resp. 48 Mpx
- Objektiv s ohniskovou vzdáleností 24 mm (filmové políčko), světelnost f/2,8
- Expozičními režimy: mimo jeden snímek je zde HDR (3, 5, nebo 7 snímků) a AEB
- Video disponuje rozlišením až 4K ultra HD max. 60 snímků za sekundu a 4K Ultra HDR max. 30 snímků za sekundu a 8K při hyperlapse
- Maximální datový tok je 100 Mbps
- Formát fotografií: JPEG, DNG (RAW)
- Formát videa: MP4, MOV (video kodek H.264 i H.265)
- Rozsah ISO: 100 – 3200
- Rychlost závěrky 8 – 1/8000 s
Hlavní rysy
- Pevná, konstrukce letounu i ramen
- Vrtule, které jsou stejné konstrukce jako u DJI MAVIC PRO2, včetně jejich nasazování na motory.
- Podstatně tišší zvuk vrtulí oproti svému předchůdci
- Dioda pro přisvícení na spodní části letounu
- Výdrž baterie 34 minut
- Ergonomie ovladače
- ½ palcový snímač s rozlišením až 48 MP
- Automatické letové režimy, včetně režimů pro sledování objektu
- Komunikační technologie přenosu signálu OcuSync 2.0
Shrnutí
Jedná se o velmi povedený letoun, který bude vyhovovat hlavně fotografům, kteří tráví hodně času na cestách jen s batohem. Baterie, která je schopna letoun udržet ve vzduchu 34 minut, je také skvělá, jelikož budou na 1,5 hodiny letu bohatě stačit tři akumulátory. Konstrukce je opravdu velmi pevná a ramena také něco vydrží.
Diskuze
DJI Mavic Air 2
Přidat příspěvekZatím nebyl přidán žádný příspěvek.