Kufry Peli 1650 a Peli Air 1485
- Hodnocení odborníka
- Ukázkové snímky
- Popis
- Hlavní rysy
- Shrnutí
- PELI™ CASE 1650 - vodotěsný kufr s pěnou 10 990,-
Kufr Peli1650 se svými vnitřními rozměry 72x44x26cm je opravdu “loďák”. Vejde se do něj opravdu všechno citlivé zábleskové vybavení, které potřebuji převést na lokaci, a ještě spousta věcí navíc.
Popis
Objemnost
Běžně v něm přepravuji dvě záblesková světla a dva zábleskové bateriové generátory se 4 zábleskovými hlavami, odpalovač, notebook, nabíječky a nejrůznější drobnosti. To vše je schouleno v na míru nařezané pěně, kterou si sami “natrháte” dle vašeho vybavení. Pěna vše drží na místě a zároveň chraní před nárazy a otřesy.
Přeprava a odolnost
Asi vám dochází, že takto naplněný kufr musí být pěkně těžký, to také je. Proto je tento model vybaven kolečky a teleskopickým madlem jako běžné větší cestovní kufry. Pokud by se vám i to zdálo málo, jsou zde připravena 3 madla, kterých se může chopit váš kolega a kufr vám pomůže přenést např. přes neprůjezdný terén.
Kufry Peli jsou vybaveny vyrovnávacími ventily. To znamená, že v každé nadmořské výšce můžete bez problému váš kufr otevřít. Vodotěsnost jsem už několikrát otestoval a byl jsem za ni nesmírně vděčný. Kufry mi několikrát zmokly, a ani jednou se voda dovnitř nedostala. Kufry splňují normu IP 67 - v hloubce jednoho metru vydrží 30 min.
Nesčetněkrát jsem se dostal do situace, kdy jsem se potřeboval dostat do výšky, kam jsem nedosáhl, a i v tomto případě Peli poslouží velice dobře, jako schůdek. Výhodou je pevná skořepina, která vydrží bez mrknutí oka.
Jedinou nevýhodou, která se pojí k tomuto kufru, je opotřebení molitanového systému. Za dva roky, kdy jsem kufr rozhodně nešetřil a používám ho pravidelně, se molitanový systém nepatrně potrhal, evidentně častým vyndáváním a zandáváním vybavení. Molitanový systém se dá však dokoupit zvlášť, nemusíte pořizovat nový kufr. :-)
Peli Air 1485 do letadla
Menším bratříčkem, který mi slouží, je novinka Peli Air 1485. Tento typ je o 40% lehčí než klasické kufry, ale to ovšem neubírá na jeho odolnosti a precizním zpracování. Jako ambasador Centra FotoŠkoda jsem dostal tohoto mazlíčka s přepážkovým polstrovaným systémem, který je ideální pro přepravu fototechniky. Přepravuji v něm tělo D810 spolu s objektivy Nikkor: 14-24, 24-70, 70-200, 50 a fisheye.
Tento model zároveň splňuje požadavky leteckých společností pro příruční zavazadlo. Ostatně proto jsem tento model sháněl. Jako první zatěžkávací zkouška byla JAR, kdy mi dělal společníka v letadlech i v terénu. Později jsem z něj vyndal přepážky a přenášel v něm zábleskové generátory s hlavami. Samozřejmě také disponuje vyrovnávacím ventilem a splňuje normu IP 67.
Hlavní rysy
- Velký vodotěsný kufr slouží k ochraně velkých cenných předmětů pro venkovní použití
- Ventil pro automatické vyrovnání tlaku a rozsah teplot: -23 + 93C
Shrnutí
Oba kufry v drsném prostředí, nejen JAR, obstály bez újmy a splnily i možná nejnáročnější zkoušku - a to přepravu v zavazadlovém prostoru leteckých společností. A co je nejdůležitější, vybavení uvnitř dorazilo vždy netknuté. Velice jsem ocenil i připravené okované dírky pro zámky. Cena obou modelů je adekvátní jejich odolnosti a službě, kterou Vám poskytnou. Rozhodně se vyplatí investovat do těchto kufrů, které mají zlomkovou cenu oproti vybavení, které se v nich ukrývá. Podívejte se na fotokurzy Jakuba Doudy v Centru FotoŠkoda.