PANASONIC Lumix DMC-G7

13. 7. 2015 | 2 minuty čtení

Panasonic Lumix G7 patří k vyšší třídě kompaktních fotoaparátů s výměnným objektivem od Lumixu. U testovaného těla byl nasazen objektiv panasonic 14-42 f/3.5 – 5.6 . Tělo na svou velikost je velice lehké a dobře se drží, všechna ovládací tlačítka jsou na přístupných místech a nikde člověk nepřehmatává. Pokud fotíte přes displej, tak vám udělá určitě velkou radost, je jasný s vysokým rozlišením a navíc je dotykový. Hledáček je také na vysoké úrovni. Šum je znatelný už při ISO 1600, není to ale nic hrozného. Naopak při ISO 6400 už je šum hodně znatelný. Při fotografování jsem nejvíce používal režim A (priorita clony) a veškeré snímky byly exponovány správně. Dále tělo nabízí hodně fotografických filtrů, se kterými si hravý člověk užije. Akční fotograf jistě ocení vysokou rychlost sekvenčního snímání i při 4K režimu, který umožňuje 30fps ve vysokém rozlišení. Fotoaparát se velice hodí na cesty a s přiloženým objektivem se určitě neztratí za žádné situace.

• Kompaktní tělo
  • Pohodlné ovládání
  • Výklopný a dotykový displej s rozlišením 1 040 000 bodů
  • Barevné podání
  • Kontrast
  • Podpora Wi-fi
  • 4K photo
  • Šum při vyšších hodnotách ISO
  • Výběr ostřícího pole pouze na displeji
  • Fotografování v protisvětle

• Lehké a kompaktní tělo
  • Bezdrátové Wi-Fi připojení
  • Super-rychlé inteligentní ostření
  • Kompatibilita s novými paměťovými kartami UHS-II SDXC
  • Nejkratší expoziční čas 1/16000 s
  • Časosběrné snímání
  • 360° kreativní panorama
  • Digitální vodováha
  • Režim inteligentní automatika iA+
  • Režim 4K Photo

Panasonic Lumix DMC-G7 vyšel v testu ve velmi dobrém světle. S použitým objektivem byl fotoaparát velice lehký a kompaktní, ale i přesto se dobře držel a ovládal. Velký a jasný displej se osvědčil i za slunečného počasí, přesto jsem ale převážně fotil přes kvalitní velký hledáček. Menším omezením je výběr ostřícího pole přes dotykový displej. Uvítal bych i výběr přes systémové tlačítka. Fotoaparát jinak poskytuje výborné výsledky, co se týče po barevné a kontrastní strance. Šum je bohužel znatelný už při ISO 1600, není ale nějak drastický a drží se dlouho i při vyšších hodnotách ISO. Dále co bych mohl vytknout při použitém objektivu jsou rušivé do fialova zbarvené odlesky.Jinak chromatická aberace je na dobré úrovni. Autofokus byl vždy přesný a rychlý. Jako další výhodu pro cestovatele určitě vidím zabudované wifi pro sdílení fotek v podstatě odkudkoliv. Akční fotografové jednoznačně využijí režim 4K photo. Díky režimu 4Kpre fotoaparát udělá 30snímků před zmáčknutí a 30 po zmáčknutí spouště, poté si můžete vybrat tu pravou fotgrafii navíc ve vysokém rozlišení. Fotoaparát bych díky své velikosti a kvalitě snímků doporučil cestovatelům, nebo pro fotografa, co potřebuje univerzální kvalitní fotoaparát.

11. 4. 2024

4. 4. 2024

26. 3. 2024