Polaroid je legenda instantní fotografie. V moderní době ale přicházejí na scénu i moderní prostředky a s nimi i Polaroid Mint Shoot + Print. Mini tiskárna s foťákem, kterou díky kompaktním rozměrům můžete mít pořád u sebe a skvělé momenty s přáteli si rovnou vytisknout.

Hodnocení odborníka 78%

• kompaktní rozměry
  • lehoučký
  • dobře se drží
  • jednoduché ovládání
  • fotky jsou samolepky
  • digitální kvalita fotek je mnohem lepší než tištěná
  • digitální záloha snímků na microSD kartě
  • selfie zrcátko
  • velká výdrž baterky
  • blesk nezničí atmosféru fotku
  • nedá se vybrat fotka, kterou chcete vytisknout (a nejde vytisknout fotka ani zpětně, tj. pořízená už ve chvíli, kdy došel film)
  • docela snadno lze omylem zmáčknout spoušť
  • kvalita digitálních fotek odpovídá průměrnému telefonu (velikost fotografie je ale velká - 4800 x 3600 px)
  • nezvládá velké kontrasty a rychlejší pohyb
  • dlouhé ukládání fotky
  • automatika (v hledáčku není vidět, kam se ostří, nedá se ovlivnit expozice)
  • dvojitá expozice se neukládá na microSD kartu

Minimalismus v akci

Polaroid Mint Shoot + Print recenze

Začněme od vzhledu. Hodně se vzdálil od klasického vzhledu Polaroidů, není to ale na škodu. Díky tomu je opravdu kompaktní, tenký a uložíte ho i do malého zavazadla, kde bude pořád po ruce. Minimalismus tady opravdu vládne pevnou rukou a díky němu je Mint nejenom pohledný, ale především lehoučký a skladný. A přesto dost velký, aby ho bez problémů udržela i mužská ruka.

Ovládání je velmi snadné, i proto, že všechno je řízené automatikouexpozice, ostření, nutnost blesku. Vy můžete využít uživatelské hračky, jako jsou módy barvy, černobílé a sépie, případně přidat k obrázku rámeček, takže vzhledově fotka připomíná klasický instantní snímek, který se vyvolává pomocí chemie.

Díky technologii Zink totiž Mint nepracuje s chemickou vývojkou a ustalovačem, ale je to skutečně tiskárna se vším všudy. Fotka, která z přístroje vyleze, je už hotová, nečekáte, než se vyvolá. Je škoda, že si nemůžete vybrat, kterou fotku chcete vytisknout (koneckonců Mint nemá ani displej, na kterém byste si fotku mohli vybrat), relativně snadno se totiž může stát, že nechtěně zmáčknete spoušť a „přijdete“ tak zbytečně o film (been there, seen it).

Dokud je v Mintu film, tiskne se každé zmáčknutí spouště. Na druhou stranu můžete foťák využít i potom na zaznamenání momentek, i když film došel (tyhle fotky už si ale zpětně nevytisknete), protože si můžete digitální podobu ukládat (byť to trvá rozhodně déle než u telefonu) na microSD kartu. Na jednu stranu je tak sice mnohem blíže analogu, kdy nevíte, jak výsledná fotka bude vypadat a bude zcela jedinečná, na druhou stranu si ty opravdu povedené fotky můžete stáhnout i do počítače.

Kromě obyčejného způsobu pořizování fotek ve stylu „namiř a zmáčkni“ má Mint k dispozici i 10sekundovou samospoušť (chybí sice závit na našroubování na stativ, ale stačí si najít dobré vyvýšené místo a můžete fotit jedna radost) a dvojitou expozici. Ta vám sice nespojí dva snímky do jednoho a vytiskne vám záběry pod sebe, i tak ale můžete skládat příběhy a zachytit atmosféru okamžiku. Dvojité expozice se ale neuloží na SD kartu.

Tištěné fotky pro mě byly trochu zklamáním, přece jen to není ten samý instantní pocit, jako když držíte v ruce polaroidový snímek s chemií. Navíc digitální snímky mají mnohem lepší kvalitu, než se zdá po vytištění. Na digitálních datech je dobře vidět, že foťák umí dobře zachytit mračna, přesně vykreslit odstíny barev, jenom s většími kontrasty a rychlejším pohybem má trochu problém. Snímky v původním rozlišení si můžete prohlédnout v galerii. Co je podle mě skvělá věc, je, že Zink fotky jsou samolepky.

Ostřící vzdálenost je celkem dlouhá, ale vzhledem k tomu, že se jedná o foťák na zaznamenávání oslav a momentek s přáteli a rodinou, je uzpůsobený na focení selfie – jak ostřící vzdáleností, tak selfie zrcátkem.

Musím taky ocenit výdrž baterky, používala jsem ho celkem vydatně (a mezi jednotlivými použitími ho i často zapínala, vypínala, nebo zhruba měsíc vůbec nepoužívala), ale nabíjela jsem ho jenom na začátku (a baterka stále drží, i když nedokážu přesně říct, nakolik je vybitá, ukazatel na foťáku není). Určitě za to může i fakt, že si na něm fotky nemůžete prohlížet a baterku nevyčerpává displej. Tenhle kompakt vám vydrží opravdu dlouho.

• ultratenký kapesní fotoaparát
  • snímač s 16 Mpx
  • automatický LED blesk
  • samospoušť
  • 3 barevné režimy - barevný, černobílý, vintage sépiový
  • tisk lesklých 2x3" fotografií s odolnou technologií ZINK
  • vestavěná baterie s kapacitou až 40 fotografií
  • slot na paměťovou microSD kartu (až 256 GB)

Polaroid Mint je mezikrok mezi analogem a digitálem – fotky si v digitální podobě můžete ukládat na microSD kartu, zároveň si ale vyfocené momentky rovnou odnesete domů v peněžence. Díky technologii Zink nemusíte čekat, až se vám fotky vyvolají, Mint je rovnou tiskne na samolepkový papír, digitální data jsou ale o poznání kvalitnější než tištěná fotka. Ovládání foťáku je velmi snadné, na uživateli je vlastně nastavení jen několika módů, případně rámečku, všechno ostatní je automatika – přestože si na něm nic nenastavujete, umí dobře vykreslit mračna i barvy, problém má s rychlejším pohybem a velkým světelným kontrastem (protisvětlem). Sice nemá displej, na kterém byste si mohli fotky prohlížet a z něhož si případě vybírat, které snímky vytisknete, díky tomu má ale skvělou výdrž baterie. S tímhle analogovo-digitálním hybridem budete zkrátka moci dělat momentky hodně dlouho. :) Recenzovala Anna Jirásková

11. 4. 2024

4. 4. 2024

26. 3. 2024