RecenzeRecenze

SONY 85 mm f/1,4 pro bajonet A

| 2 minuty čtení

Objektiv Sony 85 mm f/1,4 neboli Zeiss Planar T* je robusní odolné sklo s delším ohniskem, se kterým pořídíte hromadu kvalitních fotek všeho druhu – od portrétu po krajinné detaily. Obrazová kvalita je výborná bez nežádoucího zkreslení a optických vad, bokeh je jemný a měkký, kresba a ostrost jsou také na "nebezpečně" vysoké úrovni. Zkrátka a dobře – jedná se o brilantní sklo, které bych doporučila každému majiteli fotoaparátu s bajonetem Sony A.

Hodnocení odborníka 97%

• brilantní kresba a ostrost
  • pevná konstrukce
  • vysoká světelnost
  • jemný bokeh
  • vyšší hmotnost
  • pomalejší ostření
  • opravdu mírná chromatická aberace

• ohnisková vzdálenost: 85 mm ( 127,5 mm po přepočtu na ekvivalent kinofilmu)
  • světelnost objektivu: f/1,4
  • nejkratší možná zaostřitelná vzdálenost: 85 cm (od roviny snímače)
  • stupnice zaostřené vzdálenosti na objektivu
  • bajonet: SONY A
  • tělo z odolných materiálů

Konstrukce objektivu Sony 85 mm f/1,4 (neboli Zeiss Planar T*) je opravdu pevná, robustní a ve všech směrech kvalitní. Využití lehkých kovových slitin je opravdu znát, nebála bych se fotit ani za (mírně) nevlídného počasí. Rozmístění ovládacích prvků nemám co vytknout. Co se týká toho nejdůležitějšího – optiky objektivu, budu opět chválit. Ostrost je na vysoké úrovni již od clony f/1,4. Jelikož se však jedná o opravdu nízké ohnisko, volila jsem pro účely portrétu vyšší clony, se kterými se "vysoká úroveň" nižších clonových čísel přehoupla na "brilantní úroveň". S výsledky jsem byla opravdu spokojená, tak skvělou kresbu si s "běžnými skly" úplně neužívám. Samotné ostření je sice trochu pomalejší, při nižších clonách je však stejně příjemnější ostřit ručně a na AF se moc nespoléhat. Co se týká optických vad a zkreslení, musím opět vyzdvihnout kvalitu testovaného objektivu. Vinětace, která bývá u vysoce světelných skel častným neduhem, se neobjevila. Chromatickou aberaci a zkreslení linií jsem také téměř nezaznamenala. Dalším hodnoceným elementem je bokeh – ten je u objektivu velice jemný a měkký. Někomu možná vyhovuje bokeh výraznější, ale já jsem byla (opět) velice spokojená. Na závěr se budu sice opakovat, ale je to tak – jedná se o opravdu skvělý objektiv, který poskytuje úžasně prokreslené snímky. Pokud vlastníte nějakou starší DSLR zrcadlovku Sony s bajonetem A, díky objektivu Sony 85 mm f/1,4 dosáhnete tak kvalitních výsledků, že si na stáří svého fotoaparátu ani nevzpomenete!

SONY FE 24-70 mm f/4 ZA OSS
Hodnocení 96%

SONY FE 24-70 mm f/4 ZA OSS