SONY FE 28-70 mm f/3,5-5,6 OSS | FotoŠkoda

SONY FE 28-70 mm f/3,5-5,6 OSS

31. 3. 2016 | 2 minuty čtení

Jedná se o velice příjemný základní full frame objektiv s bajonetem E, který svého majitele každým vyfoceným snímkem odmění. Fotografie jsou krásně vykreslené, jemné, při zvětšení vyniknou i vzdálené detaily. Což je samozřejmě dáno i možnostmi full frame těla Sony, se kterým jsem pracovala. Snímky jsou barevné, syté a hlavně "ochuzené" o výraznější optické vady – zpozorovala jsem akorát lehčí vinětaci. Ostření je tiché, ale zdálo se mi poněkud pomalejší, než bych si pro focení na ulici představovala. Není to dokonalý objektiv, ale za poměrně nízkou cenu vám rozhodně neposkytne málo.

Hodnocení odborníka 75%

• dobrá kresba i při nižších clonových číslech
  • potlačené optické vady
  • výkonná stabilizace obrazu
  • vykreslení až do rohů
  • kvalitní konstrukce
  • velice příjemný bokeh
  • pomalejší ostření
  • lehčí vinětace při nižších clonách

• Světelnost objektivu: 3,5–5,6
  • Typ objektivu: základní zoom
  • Objektiv pro formát: plný kinofilmový formát (24x36 mm)
  • Optická stabilizace: ano
  • Zaostřování: automatické
  • Bajonet: Sony FE (Full-Frame E)
  • Max. ohnisková vzdálenost: 70
  • Min. ohnisková vzdálenost: 28

Jak už jsem zmínila výše, hlavní předností full frame objektivu SONY FE 28-70 mm f/3,5-5,6 OSS je jeho schopnost zobrazit i ty nejmenší detaily. Po porovnání stejných záběrů pořízených při odlišné ohniskové vzdálenosti musím zkonstatovat, že ani při obávaných nižších nebo naopak vyšších hodnotách nebyly výsledky špatné. Další předností objektivu je jeho konstrukce. Ta je subtilní a lehká, zároveň však pevná a odolná. Při využití bez-zrcadlového full frame fotoaparátu Sony budete moci vytvářet kvalitní snímky při hodnotách ISO, o kterých se vám ani nesnilo, a ani vás z toho nebudou bolet záda. Barevné podání fotografií je živé a plné. Výrobce zmiňuje, že by výsledné snímky měly být vysoce kontrastní. Ano, jsou. Někdy možná až moc, ale to je asi otázka preferencí každého autora. S optickým stabilizátorem jsem byla také docela spokojená. Zrovna ty snímky, u kterých se mi třásla ruka, rozmazané nebyly. Prostě se jedná o příjemný základní objektiv s nemalými schopnostmi. Je vhodný pro fotky všeho druhu – nejvíc si ho ale užijete při focení portrétů a krajinek, nebo na cestách. Na akčnější focení bych doporučila jiný objektiv – s rychlejším ostřením.

Recenze SONY FE 24-70 mm f/2,8 G Master II: Nový pracant pro profíky

Recenze SONY FE 24-70 mm f/2,8 G Master II: Nový pracant...

12. 5. 2022