SONY FE 85 mm f/1,4 GM pro bajonet E full frame

30. 4. 2016 | 3 minuty čtení

SONY FE 85 mm f/1,4 GM je prémiový full frame objektiv s bajonetem typu Sony FE. Jedná se o luxusní kousek, tomu odpovídá i vyšší cena. Co můžete od tohoto portrétního objektivu očekávat? Robustní tělo je odolné vůči prachu a vlhosti, takže ho můžete bez obav použít jak v ateliéru, tak při venkovním focení. Obrazová kvalita snímků je úžasná. Díky speciálnímu asférickému členu jsou i na nejnižším ohnisku téměř 100% eliminovány optické vady, jako jsou chromatická aberace, distorze nebo vinětace. Objektiv opravdu skvěle kreslí, ostrost je mezi ohnisky f/2,8–16 perfektní od středu do rohů. Ostření na autofokus je opravdu rychlé a pohotové, možná by mohlo být o něco málo tišší.

Hodnocení odborníka 95%

• brilantní obrazová kvalita
  • vysoká ostrost
  • příjemný kontrast
  • rychlé ostření na autofocus
  • robustní a odolné tělo
  • jemný bokeh
  • téměř bez optických vad
  • vyšší cena
  • vyšší hmotnost
  • lehce hlasitější autofokus

• teleobjektiv
  • světelnost f/1,4 při ohnisku 85 mm
  • určený pro full-frame fotoaparáty s bajonetem Sony E
  • filtrový závit 77 mm
  • ultrazvukové ostření

Objektiv Sony FE 85 mm f/1,4 GM je jednoduše řečeno výjimečný. Má přesně ty vlastnosti, které má každý správný portrétní objektiv mít – vysokou ostrost, půvabný a hladký bokeh a minimum optických vad. Ostrost je sice při plně otevřené cloně f/1,4 o něco málo nižší a zároveň se může objevit vinětace, ale přicloněním na f/2 nedostatky plně eliminujete při zachování bokehu a kompletně rozostřeného pozadí. V rozpětí f/2,8–16 jsou snímky ostré až do rohů, při cloně f/16 už se ve středu začíná objevovat lehká difrakce. Nicméně, jak jsem už psala výše, optické vady jsou díky přidanému asférickému XA členu téměř eliminovány. Díky robustnímu a kvalitnímu provedení se vůbec nemusíte bát fotit nebo natáčet venku. Konstrukce odolná proti vlhosti a prachu působí opravdu pevně a odolně. Chod ostřícího kroužku je plynulý, kroužek pro nastavení plynulého/zaskakovacího nastavená funguje také výborně stejně jako tlačítko pro aretaci zaostření a přepínání mezi AF a MF. Co považuji za nedostatek je chod autofokusu. Sám o sobě je plynulý a hladký, ale není 100% tichý. To by mohlo vadit buď při natáčení videa, v tichém prostředí, nebo při nižší hladině světla, kdy probíhá ostření o něco déle. Ve výsledku bych ale objektiv Sony FE 85 mm f/1,4 GM rozhodně doporučila. Skvěle se s ním pracuje, výsledné fotografie jsou i bez dalších úprav opravdu brilantní. Co se týká obrazové kvality – nemohu říct nic jiného, než že s tímto "sklem" vytvoříte téměř dokonalé, prokreslené snímky s ideálním bokehem. Možná je objektiv pro práci v terénu trochu těžký, přece jen váží úctyhodných 800 g, ale za ty snímky to rozhodně stojí.

Recenze SONY FE 300 mm f/2,8 GM OSS
Hodnocení 100%

Recenze SONY FE 300 mm f/2,8 GM OSS