Není to poprvé co se Tamron pokusil zasáhnout segment profesionálního základního zoomu pro plnoformátové zrcadlovky, tentokrát se na rozdíl od známého objektivu Tamron AF 28-75mm f/2.8 snaží mimo ceny zaútočit nejen cenou, ale i kvalitou a stabilizací, kterou u značkových alternativ nenajdete.
U Tamronu 24-70/2,8 si vývojáři více vyhráli, zřetel na cenu zde není prvořadý, i když oproti značkovým výrobcům (Canon, Nikon) je cenový rozdíl velmi výrazný. Objektiv je schopný podávat výbornou ve středních clonových číslech a při plně otevřené cloně je kresba stále na velmi dobré úrovni. Chromatická aberace je úspěšně potlačena což ještě více přispívá k vysoké ostrosti snímků. Vinětce je na nejnižších clonových číslech patrná. Tu ovšem najdeme téměř na všech plnoformátových objektivech. Pokud přicloníte na hodnoty okolo F5.6 nemusíte se o ni příliš starat. Soudkovitost je tradičním problémem ohniska 24 mm a nejdete ji v této třídě i u značkových objektivů, Tamron si ale v této oblasti vede hůře. S rostoucím ohniskem pak pozvolna mizí až se na 35 mm ztrácí úplně. Bokeh (podání neostrých částí) je přirozený až na světla, která mají místy až příliš ostré hranice. Spolehlivost a rychlost USD zaostřování je na výtečné úrovni a není k nim potřeba nic dodávat. Optická stabilizace, kterou nenajdete u značkových alternativ, pomůže stabilizovat v průměru až 3 clonová čísla, samozřejmě závisí i na konkrétní situaci. Výhodou může být její použití i u natáčení videa. Konstrukce objektivů Tamron dostala jasných vylepšení a 27-70 je toho důkazem, sice je při stavbě těla stále použito hodně plastu a značkové alternativy na mě co do robustnosti dělají větší dojem, Tamron ale nepůsobí nikterak neodolně a nic nenasvědčovalo v průběhu testu nějakým budoucím potížím.