Objektivy s pevným ohniskem Meyer-Optik-Görlitz
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E ROZBALENO
- Bajonet Sony E (full frame / APS-C)
- Ohnisko 50 mm (ekv. full-frame 75 mm)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon Z
- ohnisková vzdálenost: 58 mm
- světelnost: f/1.5 – f/16
- bajonet: Nikon Z
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Sony E
- Objektiv 58 mm s bajonetem Sony E
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 100 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Světelnost f/2,8
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 35 mm f/0,95 Nocturnus pro Sony E (APS-C)
- Optimalizováno pro snímače APS-C
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Mimořádná světelnost F0,95
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro Pentax K
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet Pentax K
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon F
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet Nikon F
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro Canon EF
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet Canon EF
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Pentax K
- ohnisková vzdálenost: 58 mm
- světelnost: f/1.5 – f/16
- bajonet: Pentax K
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Canon EF
- Objektiv 58 mm s bajonetem Canon EF
- Formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro MFT
- Objektiv 58 mm s bajonetem MFT (Micro 4/3)
- Pro bezzrcadlovky: Olympus a Panasonic
- Formát senzoru full frame
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon F
- Objektiv 58 mm s bajonetem Nikon F
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro Canon RF
- Bajonet Canon RF (full frame)
- Ohnisko 50 mm
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro Canon RF
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet Canon RF
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro Nikon Z
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet Nikon Z
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro L-mount
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet L-mount
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 75 mm f/1,5 II Biotar pro Sony E
- Portrétní teleobjektiv pro bajonet Sony E
- Pro full frame snímač
- Manuální ostření
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Leicu M
- ohnisková vzdálenost: 58 mm
- světelnost: f/1.5 – f/16
- bajonet: Leica M
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Canon RF
- Objektiv 58 mm s bajonetem Canon R
- Pro formát senzoru full frame
- Rozsah clony: f/1,5 až f/16
MEYER OPTIK GÖRLITZ 58 mm f/1,5 II Biotar pro Fujifilm X
- Objektiv 58 mm s bajonetem Fujifilm X
- Ohnisko 87 mm ekv. 35 mm/full frame
- Pro formát senzoru APS-C
MEYER OPTIK GÖRLITZ 100 mm f/2,8 II Trioplan pro L-mount
- Ohnisková vzdálenost 100 mm
- Světelnost f/2,8
- Manuální ostření
- −2 %
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem Meyer-Optik-Görlitz
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.