Objektivy s pevným ohniskem Pentax a Ricoh
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 50 mm f/1,8 DA
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (75 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Formát APS-C
PENTAX 35 mm f/2,4 DA AL
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Pro formát APS-C
PENTAX 77 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
PENTAX 645 300 mm f/4 FA ED IF
- Ohnisková vzdálenost 300 mm (ekvivalent kinofilmu: 240 mm / svitku 6x4,5: 390 mm)
- Světelnost f/4
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 90 mm f/2,8 HD D-FA ED AW SR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekvivalent kinofilmu: 71 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 400 mm f/5,6 FA ED IF
- Ohnisková vzdálenost 400 mm (ekvivalent kinofilmu: 320 mm / svitku 6x4,5: 520 mm)
- Světelnost f/5,6
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 85 mm f/1,4 HD D-FA* ED SDM AW
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Formát full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
PENTAX 85 mm f/1,4 HD D-FA* ED SDM AW Silver Edition
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Formát full-frame
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
PENTAX 645 35 mm f/3,5 HD D-FA AL IF
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- Světelnost f/3,5
- Nejkratší zaostřitelná vzdálenost 30 cm
PENTAX 21 mm f/2,4 HD FA ED DC WR Ltd. stříbrný
- Pentax objektiv určený pro K-bajonet / full-frame
- Rozsah clony: f/2,4 až f/22
- Minimální zaostřovací vzdálenost: 18 cm
PENTAX 21 mm f/2,4 HD FA ED DC WR Ltd. černý
- Pentax objektiv určený pro K-bajonet / full-frame
- Rozsah clony: f/2,4 až f/22
- Minimální zaostřovací vzdálenost: 18 cm
PENTAX 645 55 mm f/2,8 D-FA AL IF SDM AW
- Ohnisková vzdálenost 55 mm (ekvivalent kinofilmu: 43 mm / středoformátu: 71,5 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 645 150 mm f/2,8 FA IF
- Ohnisková vzdálenost 150 mm (ekvivalent kinofilmu: 120 mm / středoformátu: 195 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 300 mm f/4 DA* ED SDM
- Ohnisková vzdálenost 300 mm (450 mm ekvivalent kinofilmu)
- Optika: 8 členů v 6 skupinách
- 2 ED prvky
PENTAX 50 mm f/1,4 HD D-FA* SDM AW Silver Edition
- Špičková ostrost až do krajů i při plně otevřené cloně
- Vysoká světelnost f/1,4 a nádherný bokeh
- Formát full-frame
PENTAX 50 mm f/1,4 HD D-FA* SDM AW
- Špičková ostrost až do krajů i při plně otevřené cloně
- Vysoká světelnost f/1,4 a nádherný bokeh
- Formát full-frame
PENTAX 645 200 mm f/4 FA IF
- Ohnisková vzdálenost 200 mm (ekvivalent kinofilmu: 160 mm / svitku 6x4,5: 260 mm)
- Světelnost f/4
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 200 mm f/2,8 DA* ED SDM
- Ohnisková vzdálenost 200 mm (300 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,8
- Nejkratší možná zaostřitelná vzdálenost 1,2 m (od roviny snímače)
PENTAX 31 mm f/1,8 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 31 mm (46,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Clonový kroužek na objektivu
PENTAX 31 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 31 mm (46,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Clonový kroužek na objektivu
PENTAX 55 mm f/1,4 DA* SDM
- Ohnisková vzdálenost 55 mm (82,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,4
- Formát APS-C
PENTAX 77 mm f/1.8 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
PENTAX 43 mm f/1,9 HD FA Ltd. stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 43 mm
- Světelnost objektivu: f/1,9
- Formát full-frame
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem Pentax a Ricoh
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.