Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
FUJIFILM XF 27 mm f/2,8 R WR
- Bajonet Fujifilm X
- Extrémně tenký
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 16
ZEISS Batis 18 mm f/2,8 pro Sony E
- Super širokoúhlý objektiv s rychlým AF a OLED displejem - a stejnou obrazovou kvalitou...
- Ohnisková vzdálenost: 18 mm
- Světelnost pevného objektivu: 2,8
ZEISS Otus 28 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - předváděcí kus
- Špičkový objektiv pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Nikon
- Ohnisková vzdálenost: 28 mm
FUJIFILM GF 55 mm f/1,7 R WR
- Středoformátový objektiv se základním ohniskem 55 mm
- Úhel záběru odpovídá cca 44 mm (35 mm / full frame)
- Vysoká světelnost f/1,7
FUJIFILM GF 80 mm f/1,7 R WR
- Bajonet Fujifilm G
- Ohnisko 63 mm (po přepočtu na kinofilm)
- Rozsah clony f/1,7 až f/22
FUJIFILM XF 50 mm f/1 R WR
- Světelnost F 1
- AF při úrovni jasu -7EV
- Precizní rychlé ostření
FUJIFILM XF 90 mm f/2 R LM WR
- Monofokální teleobjektiv Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR
- Ohnisková vzdálenost 90 mm (ekv. kinofilmu 137 mm)
- Bajonet objektivu Fujifilm X Mount
FUJIFILM XF 8 mm f/3,5 R WR
- Bajonet Fujifilm X / APS-C senzor
- Světelnost f/3,5
- 12 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
ZEISS Milvus 35 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4–16
- Počet členů / skupiny: 14/11
ZEISS C Sonnar T* 50 mm f/1,5 ZM stříbrný
- světelnost F1,5
- klasický kompaktní design z roku 1930
- přirozený bokeh s atmosférou doby
ZEISS Batis 40 mm f/2 CF pro Sony E
- pevná ohnisková vzdálenost 40 mm
- světelnost f/2
- objektiv pro full frame Sony bezzrcadlovky
FUJIFILM XF 35 mm f/2 R WR černý
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (50 mm ekvivalent kinofilmu)
- 9 optických členů v 6 skupinách
- Světelnost f/2 (min. clona f/16)
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro MFT
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- Určeno pro formát Micro 4/3
MEIKE 25 mm f/1,8 MC pro Fujifilm X
- Vysoká světelnost f/1,8
- Ohnisko 25 mm (full-frame ekvivalent 37,5 mm)
- Určeno pro formát APS-C
FUJIFILM XF 23 mm f/1,4 R LM WR
- Objektiv X-Mount/formát APS-C
- 35 mm (ekvivalent 35 mm)
- Min. ostřící vzdálenost 19 cm
FUJIFILM XF 56 mm f/1,2 R II WR
- Profesionální objektiv pro focení portrétu, produktové a svatební fotografie
- 13 členů v 8 skupinách, 2 asférické a 1 ED člen
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 50cm
FUJIFILM XF 50 mm f/2 R WR černý
- lehká konstrukce se skládá z 9 optických prvků v 7 skupinách včetně jedné asférické ED...
- vnitřní systém ostření je ovládán krokovým motorem, který rychle a zcela tiše pohybuje...
- odolný vůči povětrnostním vlivům a prachotěsný a funguje při teplotách do -10°C
MEIKE 6,5 mm f/2 MC Fisheye circular pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X
- Pro snímače velikosti APS-C
- Světelnost f/2
FUJIFILM GF 110 mm f/5,6 T/S Macro
- Středoformátový makro teleobjektiv 110 mm
- Ohnisko 87 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Světelnost f/5,6
FUJIFILM GF 120 mm f/4 R LM OIS WR Macro
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
FUJIFILM GF 23 mm f/4 R LM WR
- Typ: OBJEKTIV FUJINON GF23mmF4 R LM WR
- Konstrukce objektivu: 15 optických prvků, 12 skupin (včetně 2 asférických čoček, 1...
- Ohnisková vzdálenost (ekvivalent 35mm): f=23mm (18 mm)
FUJIFILM GF 45 mm f/2,8 R WR
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
FUJIFILM GF 63 mm f/2,8 R WR
- objektiv vytvořený pro středoformátový bezzrcadlový fotoaparát Fujifilm GFX 50S
- ovládací pozice clonového kroužku (C) - nastavení clony přímo na těle fotoaparátu
- odolný vůči prachu, vlhkosti, povětrnostním vlivům a teplotám až do –10 stupňů Celsia
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.