Objektivy s pevným ohniskem
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
NIKON Z 50 mm f/1,8 S
- Špičková kvalita obrazu v celé ploše snímku dalece převyšuje možnosti konvenčních...
- Skvěle korigovaná chromatická aberace
- Odolnost proti stékající vodě a vnikání prachu
NIKON Z MC 105 mm f/2,8 VR S Macro
- Bajonet Z-Mount
- Formát objektivu FX
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 32
NIKON Z DX 24 mm f/1,7
- Bajonet Z / pro DX (crop) senzory
- Ohnisko 36 mm (ekv. 35 mm)
- Úhel záběru cca 62°
NIKON Z 40 mm f/2
- Ohnisko 40 mm a světelnost f/2
- Určeno pro Nikon Z bajonet
- FX formát snímače / na DX formátu ohnisko ekv. 60 mm
NIKON 35 mm f/1,8 AF-S G DX
- Pevné ohnisko 35 mm (52 mm ekv. ke kinofilmu-full frame)
- Vysoká světelnost f/1,8 (min. clona f/22)
- Ostrá kresba, asférický člen pro minimum aberace
NIKON 40 mm f/2,8 G MICRO AF-S DX
- Makroobjektiv formátu DX s ohniskovou vzdáleností 40 mm (ekvivalent u kinofilmu a...
- Vysoká světelnost f/2,8.
- Měřítko zobrazení 1:1 pro makrosnímky v životní velikosti.
NIKON Z 35 mm f/1,8 S
- pro nové mirrorless Nikon Z6 a Z7
- minimalizace sagitální komy
- dva optické členy ze skla ED a tři asférické optické členy, plovoucí optické členy
NIKON Z 85 mm f/1,8 S
- Perfektní volba pro portrétní fotografii
- Optická soustava obsahuje 2 ED členy a nese Nano Crystal krycí vrstvy
- Jemné a priřozené podání rozostřeného pozadí díky 9 lamelové cloně
NIKON Z 135 mm f/1,8 S Plena
- Bajonet Nikon Z / full frame senzor
- Světelnost f/1,8 až f/16
- Výkonný a lehký teleobjektiv Prime
PANASONIC LUMIX S 100 mm f/2,8
- Rychlý makro full frame objektiv
- Ideální pro detailní záběry i portréty
- Ohromující bokeh efekt
NIKON Z 26 mm f/2,8
- Extrémně kompaktní pancake objektiv
- Ideální na street focení a natáčení videa
- Maximální světelnost f/2,8
NIKON 50 mm f/1,8 G AF-S
- Ohnisko 50 mm základní objektiv formátu FX
- Ohnisko 75 mm ekv. 35 mm/ full frame (Nikon DX).
- Vysoká světelnost f/1,8
NIKON Z 20 mm f/1,8 S
- krajiny, noční panoramata i detailní záběry
- ostrý obraz až do krajů
- příkazový kroužek
NIKON Z MC 50 mm f/2,8 Macro
- Formát objektivu FX
- Bajonet Z-Mount
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 22
NIKON 85 mm f/1,8 G AF-S
- Střední teleobjektiv s ohniskovou vzdáleností 85 mm (127,5 mm formátu DX)
- Vysoká světelnost f/1,8
- Vynikající optický výkon
NIKON Z 40 mm f/2 Special Edition
- Ohnisko 40 mm (FX) / 60 mm (DX)
- Objektiv s bajonetem Z
- Rozsah clon f/2 až f/16
NIKON Z 24 mm f/1,8 S
- krajiny, interiér, architektura
- minimální zaostřovací vzdálenost 25 cm
- utěsněný proti prachu a vlhkosti
NIKON Z 28 mm f/2,8 stříbrný
- Objektiv s bajonetem Z, určený pro FX formát
- Ohnisko 28 mm / 42 mm ekvivalent pro DX senzor
- Světelnost f/2,8 a rozsah clon F2,8 – F16
PANASONIC LUMIX S 18 mm f/1,8
- kompaktní a lehký (340 g)
- pro fotografii i video (krajina, noční nebe, architektura)
- potlačený focus breathing
NIKON 24 mm f/1,8 G ED
- Extrémně širokoúhlý objektiv formátu FX s ohniskovou vzdáleností 24 mm (36 mm u DX DSLR)
- Vysoká světelnost f/1,8
- Kompaktní a lehké provedení
PANASONIC 25 mm F1.4 II ASPH Leica DG Summilux
- odolný vůči prachu a stříkající vodě
- zdokonalený povrch
- ohnisko 25 mm (50mm ekv. kinofilmu)
- −7 %
MEYER OPTIK GÖRLITZ 50 mm f/2,8 II Trioplan pro Sony E ROZBALENO
- Bajonet Sony E (full frame / APS-C)
- Ohnisko 50 mm (ekv. full-frame 75 mm)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
PANASONIC LUMIX S 50 mm f/1,8
- Pro bajonet L-mount
- Formát Full-Frame
- Filtr průměr 67 mm
PANASONIC LUMIX S 24 mm f/1,8
- Vysoká obrazová kvalita
- Detailní kresba, špičková ostrost i rozlišení
- Skvělá světelnost f/1,8
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.