Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
NIKON Z MC 105 mm f/2,8 VR S Macro
- Bajonet Z-Mount
- Formát objektivu FX
- Rozsah clony: f / 2,8 až f / 32
NIKON Z 50 mm f/1,8 S
- Špičková kvalita obrazu v celé ploše snímku dalece převyšuje možnosti konvenčních...
- Skvěle korigovaná chromatická aberace
- Odolnost proti stékající vodě a vnikání prachu
NIKON Z 40 mm f/2
- Ohnisko 40 mm a světelnost f/2
- Určeno pro Nikon Z bajonet
- FX formát snímače / na DX formátu ohnisko ekv. 60 mm
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Odolný vůči prachu a vlhku
- Složení: 16 členů ve 13 skupinách
- Zorný úhel 83,2°
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- ohnisková vzdálenost 56 mm (84 mm při přepočtu na 35 mm snímač)
- optická skladba: 10 čoček v 6 skupinách
- světelnost f/1,4
NIKON Z 85 mm f/1,8 S
- Perfektní volba pro portrétní fotografii
- Optická soustava obsahuje 2 ED členy a nese Nano Crystal krycí vrstvy
- Jemné a priřozené podání rozostřeného pozadí díky 9 lamelové cloně
SIGMA 30 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E (APS-C)
- Ohnisko 45 mm (ekv. 35 mm / full frame)
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
NIKON Z DX 24 mm f/1,7
- Bajonet Z / pro DX (crop) senzory
- Ohnisko 36 mm (ekv. 35 mm)
- Úhel záběru cca 62°
NIKON Z 20 mm f/1,8 S
- krajiny, noční panoramata i detailní záběry
- ostrý obraz až do krajů
- příkazový kroužek
NIKON Z 135 mm f/1,8 S Plena
- Bajonet Nikon Z / full frame senzor
- Světelnost f/1,8 až f/16
- Výkonný a lehký teleobjektiv Prime
SIGMA 50 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Standardní objektiv o světelnosti f/1,4 s nekompromisním optickým výkonem
- Rychlé automatické zaostřování pro svižné a pohodlné fotografování
- Úhel záběru lidského oka - hodí se pro různé situace a žánry
NIKON Z 26 mm f/2,8
- Extrémně kompaktní pancake objektiv
- Ideální na street focení a natáčení videa
- Maximální světelnost f/2,8
NIKON 50 mm f/1,8 G AF-S
- Ohnisko 50 mm základní objektiv formátu FX
- Ohnisko 75 mm ekv. 35 mm/ full frame (Nikon DX).
- Vysoká světelnost f/1,8
NIKON 35 mm f/1,8 AF-S G DX
- Pevné ohnisko 35 mm (52 mm ekv. ke kinofilmu-full frame)
- Vysoká světelnost f/1,8 (min. clona f/22)
- Ostrá kresba, asférický člen pro minimum aberace
SIGMA 50 mm f/1,4 DG HSM Art pro Canon EF
- Kompletně přepracovaná oproti předchozí verzi
- Výjimečná kvalita obrazu
- Perfektně ostrý obraz i při plném odclonění
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro MFT
- ohnisková vzdálenost 56 mm (112 mm při přepočtu na 35 mm snímač)
- optická skladba: 10 čoček v 6 skupinách
- světelnost f/1,4
SIGMA 35 mm f/1,4 DG HSM Art pro Canon EF
- Plnoformátový objektiv řady ART
- Hyper Sonic Motor
- optická skladba: 13 čoček v 11 skupinách
NIKON Z 28 mm f/2,8 stříbrný
- Objektiv s bajonetem Z, určený pro FX formát
- Ohnisko 28 mm / 42 mm ekvivalent pro DX senzor
- Světelnost f/2,8 a rozsah clon F2,8 – F16
SIGMA 35 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Formát Full-Frame
- Rozsah clony f / 1,4 až f / 16
- Systém krokového motoru AF
NIKON Z 35 mm f/1,8 S
- pro nové mirrorless Nikon Z6 a Z7
- minimalizace sagitální komy
- dva optické členy ze skla ED a tři asférické optické členy, plovoucí optické členy
SIGMA 17 mm f/4 DG DN Contemporary pro Sony E
- Konstrukce objektivu: 9 prvků v 8 skupinách ( 2 SLD a 3 asférické členy)
- Zaoblená clona se 7 lamelami
- Průměr filtru: 55 mm
SIGMA 16 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro MFT
- Odolný vůči prachu a vlhku
- Složení: 16 členů ve 13 skupinách
- Zorný úhel 83,2°
NIKON Z 40 mm f/2 Special Edition
- Ohnisko 40 mm (FX) / 60 mm (DX)
- Objektiv s bajonetem Z
- Rozsah clon f/2 až f/16
SIGMA 105 mm f/2,8 EX DG OS HSM Macro pro Canon EF
Vysoce světelný makroobjektiv Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro vybavený optickým stabilizátorem. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 31,2cm od roviny záznamového...
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.