Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Sweet 22 pro Nikon Z
- Pancake objektiv s pevným zaostřením a pevnou clonou pro full frame
- Vysoký ohniskový kontrast s snovým rozmazáním
- 33 mm ekvivalent na senzorech APS-C
- −17 %
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro Nikon Z
- Nikon Z formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
LENSBABY Sol 45 pro Nikon Z
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
- −10 %
LENSBABY Obscura 16 Pinhole pro Nikon Z
- Bajonet objektivu Nikon Z
- Obscura 16 mm Pinhole
- Pro APS-C i Full frame bezzrcadlovky
- −17 %
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon Z
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
- −15 %
LENSBABY Soft Focus Macro Kit pro Nikon Z
- kompatibilita: Nikon Z
- Composer Pro II
- objektiv Sweet 50
- −15 %
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Nikon Z
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
- −15 %
LENSBABY Composer Pro II Sweet 80 pro Nikon Z
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- 12lamelová kruhová clona
- −17 %
LENSBABY Composer Pro II w/Twist 60 Optic +ND Filter pro Nikon Z
- 60mm optika pro měkký bokeh v portrétech (full frame)
- Součástí je 46 mm neutrální filtr ND8
- Pro bajonet Nikon Z
- −12 %
LENSBABY Composer Pro II Soft Focus II pro Nikon Z
- efekty: měkké zaostření, náklon
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- rozsah clony: f/2,5–22
- −15 %
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Nikon Z
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
- −15 %
LENSBABY Composer Pro II Edge 80 pro Nikon Z
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Edge 80
- Ohnisková vzdálenost 80 mm
- Rozsah clony f/2,8–22
- −18 %
LENSBABY Velvet 56 mm f/1,6 pro Nikon Z
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 56
- Ohnisková vzdálenost 56 mm
- Světenost f/1,6
- −15 %
LENSBABY Composer Pro II Edge 35 pro Nikon Z
- Univerzállnost 35mm ohniska
- Efekt pruhu zaostření ve fotografii (+/- 15° Tilt)
- Manuální nastavení clony i ostření
- −18 %
LENSBABY Composer Pro II Edge 50 pro Nikon Z
- Optika Lensbaby Edge 50
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- Rozsah clony f/3,2–22
- −18 %
LENSBABY Composer Pro II Sweet 35 pro Nikon Z
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 35
- Ohnisková vzdálenost 35 mm
- 2 lamelová kruhová clona
- −15 %
LENSBABY Composer Pro II Sweet 50 pro Nikon Z
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 50
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- 12 lamelová kruhová clona
- −18 %
LENSBABY Trio 28 pro Nikon Z
- ohnisková vzdálenost: 28 mm
- světelnost: F3,5
- minimální ostřící vzdálenost: 20 cm
- −18 %
LENSBABY Spark 2.0 pro Nikon Z
- Objektiv pro formát Full-Frame
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Optický swapový systém Lensbaby
- −10 %
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.