Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Twist 60 Optic
- 12 lamelový objektiv s 60 mm ohniskovou vzdáleností a světelností f/2,5
- Optická konstrukce 4 členy v 3 skupinách
- Clony f/2,5–22
SIRUI 50 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Objektiv 50 mm pro fotoaparáty Sony E
- Poměr stran 2.8:1 – wide filmový look
- 1,6x (crop) anamorfní přední prvek
LENSBABY Trio 28 pro Fujifilm X
- ohnisková vzdálenost: 28 mm
- světelnost: F3,5
- minimální ostřící vzdálenost: 20 cm
LENSBABY sada clon pro Composer
Sada magnetických clon od f/2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16 a 22 pro všechny objektivy Lensbaby, kromě úplně první generace.
LENSBABY Makro konvertory 8+16 mm
- Kompatibilní produkty Lensbaby: Lensbaby Composer Pro, Lensbaby Composer, Lensbaby...
SIRUI 35 mm f/1,8 Anamorphic 1,33x pro L-mount (APS-C)
- Bajonet L-mount / APS-C
- 13 členů řazených do 9 skupin
- Rozsah clony f/1,8 až f/16
LENSBABY Sol 45 pro Nikon F
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
LENSBABY Fisheye optic
- Ohnisková vzdálenost 12 mm
- Šesti čočkový objektiv s vícenásobným povrstvením
- Rozsah zaostření: 1,3 cm – nekonečno
LENSBABY Soft Focus Optic
Nabídka výměnných předsádek LENSBABY byla rozšířena také o sadu SOFT FOCUS OPTIC zahrnující kovové vložky s clonou v rozmezí f/2 až f/22. Dosáhnete s ním příjemného...
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Sony E
- Bajonet Sony E
- Formát full-frame
- Optika: 18 členů ve 13 skupinách
SIRUI 75 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Bajonet Canon RF
- Pro full-frame senzor
- Rozsah clony: T2,9 až T16
SIRUI 50 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro L-mount
- Objektiv 50 mm pro bajonet L-mount
- Poměr stran 2.8:1 – wide filmový look
- 1,6x (crop) anamorfní přední prvek
SIRUI 75 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro L-mount
- Bajonet Leica L
- Pro full-frame senzor
- Rozsah clony: T2,9 až T16
SIRUI 75 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Nikon Z
- Bajonet Nikon Z
- Pro full-frame senzor
- Rozsah clony: T2,9 až T16
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Nikon Z
- Bajonet Nikon Z
- Formát full-frame
- Optika: 18 členů ve 13 skupinách
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Nikon Z
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- S bajonetem Nikon Z
- 15 členů, řazených do 13 skupin
SIRUI 100 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Canon RF
- Ohnisko 100 mm / full-frame
- Bajonet Canon RF
- 15 členů řazených do 13 skupin
SIRUI 50 mm T2,9 Anamorphic Venus 1,6x pro Nikon Z
- Objektiv 50 mm pro fotoaparáty Nikon Z
- Poměr stran 2.8:1 – wide filmový look
- 1,6x (crop) anamorfní přední prvek
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Saturn 1,6x Carbon Fiber (Neutral Flare) pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Clonový rozsah: T2,9–16
- Optická skladba: 18 prvků ve 13 skupinách
- −15 %
SIRUI 35 mm T2,9 Anamorphic Saturn 1,6x Carbon Fiber (Blue Flare) pro Sony E
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Clonový rozsah: T2,9–16
- Optická skladba: 18 prvků ve 13 skupinách
- −9 %
SIRUI 35 mm T2 Jupiter Macro pro Canon EF
- Bajonet Canon EF
- Pro formát full-frame
- Rozsah clony T2 až T22
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Nikon F
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Sony E
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Macro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.