Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
OM SYSTEM M.Zuiko 90mm f3,5 Macro IS PRO
- Makro objektiv pro bajonet Micro 4/3
- Nekompromisní obrazová kvalita
- Ohnisko 90 mm (ekv. 35mm - 180 mm)
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 černá
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OLYMPUS M.Zuiko 60 mm f/2,8 Makro
- Formát Micro 4/3
- Poměr zvětšení 1:1 (1:2 při přepočtu na formát 35mm)
- Odolný proti prachu a vodě
OLYMPUS M.Zuiko 75 mm f/1,8 stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu 150 mm)
- Robustní celokovový design
- Pokročilá korekce chromatické a sférické aberace
OLYMPUS M.Zuiko 30 mm f/3,5 Makro
- Formát Micro 4/3
- Ohnisková vzdálenost: 30 mm
- Ohnisková vzdálenost při přepočtu na formát full-frame: 60 mm
OLYMPUS M.Zuiko 300 mm f/4 PRO
- 300 mm monofokální teleobjektiv
- Formát Micro 4/3
- Světelnost f/4 až f/22
OM SYSTEM M.Zuiko 45 mm f/1,2 PRO
- Špičkový objektiv s ohniskem 45 mm (formát Micro 4/3)
- Světelnost f/1,2
- 9 lamel clony
- −18 %
OLYMPUS M.Zuiko 25 mm f/1,2 PRO
- Ohnisková vzdálenost 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- 19 členů v 14 skupinách
- Formát Micro 4/3
- −18 %
OLYMPUS M.Zuiko 8 mm f/1,8 PRO černý FishEye
- Celosvětově 1. Fisheye objektiv se světelností f/1.8
- Vynikající optický výkon v celé ploše obrazu
- 17 optických členů v 15 skupinách
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 stříbrná
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OM SYSTEM M.Zuiko 20 mm f/1,4 PRO
- Olympus M.Zuiko řada PRO
- Systém Micro Four Thirds
- Ohnisko 20 mm / 40 mm je ekvivalent 35 mm
TOKINA 20 mm f/2 Fírin MF pro Sony E
- 13 optických členů v 11 skupinách, dva členy jsou lisované asférické, další tři pak z...
- světelnost má výbornou hodnotu F2
- 9ti lamelová clona s hladkým chodem
OLYMPUS M.Zuiko 17 mm f/1,8 stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 17 mm (ekvivalent kinofilmu: 34 mm)
- Vysoká světelnost f/1,8
- Tiché a pohotové zaostřování MSC pro excelentní foto i video záběry
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 23 mm (FF 35mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro focení reportáže a lifestyle
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 23 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X
- Objektiv s bajonetem X / formát APS-C
- 35 mm (ekvivalent kinofilmu
- Rozsah clony: f / 1,4 až f / 16
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 56 mm (FF 85mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro portrét a detail
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 56 mm f/1,4 atx-m pro Fujifilm X
- Tokina objektiv řada atx-m
- S bajonetem pro Fujifilm X
- Ohnisko 56 mm / 85 mm ekvivalent 35 mm
TOKINA 33 mm f/1,4 atx-m pro Sony E (APS-C)
- Ideální objektiv pro focení i natáčení videa
- 33 mm (FF 50mm) ohnisková vzdálenost je skvělá pro focení běžných denních scén, jídla a...
- f/1,4 světelnost si poradí i ve zhoršených světelných podmínkách
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Sony E (APS-C)
- Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
- Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
- Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
TOKINA 33 mm f/1,2 MF SZ pro Fujifilm X
- Tokina SZ 33 mm F1,2 MF pro APS-C senzory
- Vhodný pro foto/video, přirozený úhel záběru 48°
- Odpovídá základnímu ohnisku 50 mm (ekv. 35 mm / FF)
TOKINA 500 mm f/8 SZ Super Tele Reflex MF pro MFT
- Tokina SZ SUPER TELE 500 mm F8
- Bajonet Micro Four Thirds (micro 4/3)
- Ohnisko 1000 mm (ekvivalent 35 mm)
OLYMPUS M.Zuiko 17 mm f/1,2 PRO
- Špičkový objektiv s ohniskem 17 mm (full-frame ekvivalent 34 mm)
- Formát Micro 4/3
- AF s detekcí očí
- −18 %
OLYMPUS M.Zuiko 75 mm f/1,8 černý
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu 150 mm)
- Robustní celokovový design
- Pokročilá korekce chromatické a sférické aberace
TOKINA 900 mm f/11 SZ PRO Reflex MF CF pro Sony E (APS-C)
- Super tele objektiv s bajonetem Sony E
- Ohnisko 900 mm, světelnost f/11
- Pro menší (APS-C) senzory
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.