Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
OM SYSTEM M.Zuiko 90mm f3,5 Macro IS PRO
- Makro objektiv pro bajonet Micro 4/3
- Nekompromisní obrazová kvalita
- Ohnisko 90 mm (ekv. 35mm - 180 mm)
OLYMPUS M.Zuiko 15 mm f/8 bílá
- Formát Micro 4/3
- Ohnisko 15 mm (30 mm při přepočtu na kinofilm)
- Clona f/8
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Sony E
- Pravý makroobjektiv s bajonetem Sony E
- Vysoká ostrost i na základní clonu f/2.8
- Poměr zvětšení 1:1 (True macro)
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Fujifilm GFX
- Bajonet FujiFilm GFX
- Ekvivalentní ohnisková vůči kinofilmu je cca 36 mm
- Zkreslení a deformace necelé 1%
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Canon EF
- Poměr zvětšení 1:1, minimální zaostřitelná vzdálenost 34 cm
- 77 mm závit pro filtry
- Neutrinové ochranné vrstvy
IRIX 15 mm f/2,4 Dragonfly pro Sony E
- Širokoúhlý pevný objektiv, Sony E bajonet
- 15 mm ohnisko, pro full frame senzor
- Univerzální objektiv s vysokou světelností f/2,4
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 černá
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OLYMPUS M.Zuiko 60 mm f/2,8 Makro
- Formát Micro 4/3
- Poměr zvětšení 1:1 (1:2 při přepočtu na formát 35mm)
- Odolný proti prachu a vodě
IRIX 150 mm f/2,8 Macro Dragonfly pro Nikon F
- utěsnění proto nepřízni počasí (slabý déšť)
- 77 mm filtrový závit
- stativový závit v odjímatelném držáku objektivu (kompatibilní s Arca swiss)
OLYMPUS M.Zuiko 75 mm f/1,8 stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu 150 mm)
- Robustní celokovový design
- Pokročilá korekce chromatické a sférické aberace
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Pro Full frame, bajonet Canon EF
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
OLYMPUS M.Zuiko 30 mm f/3,5 Makro
- Formát Micro 4/3
- Ohnisková vzdálenost: 30 mm
- Ohnisková vzdálenost při přepočtu na formát full-frame: 60 mm
OLYMPUS M.Zuiko 300 mm f/4 PRO
- 300 mm monofokální teleobjektiv
- Formát Micro 4/3
- Světelnost f/4 až f/22
OM SYSTEM M.Zuiko 45 mm f/1,2 PRO
- Špičkový objektiv s ohniskem 45 mm (formát Micro 4/3)
- Světelnost f/1,2
- 9 lamel clony
- −18 %
OLYMPUS M.Zuiko 25 mm f/1,2 PRO
- Ohnisková vzdálenost 25 mm (full-frame ekvivalent 50 mm)
- 19 členů v 14 skupinách
- Formát Micro 4/3
- −18 %
OLYMPUS M.Zuiko 8 mm f/1,8 PRO černý FishEye
- Celosvětově 1. Fisheye objektiv se světelností f/1.8
- Vynikající optický výkon v celé ploše obrazu
- 17 optických členů v 15 skupinách
OLYMPUS M.Zuiko 12 mm f/2 stříbrná
- Formát Micro 4/3
- Full-frame ekvivalent ohniskové vzdálenosti: 24 mm
- Tiché a pohotové zaostřování
OM SYSTEM M.Zuiko 20 mm f/1,4 PRO
- Olympus M.Zuiko řada PRO
- Systém Micro Four Thirds
- Ohnisko 20 mm / 40 mm je ekvivalent 35 mm
IRIX 21 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Profesionální objektiv, který je založen na CINE základu
- Vysoká světelnost f/1,4
- Ultra širokoúhlá ohnisková vzdálenost se zorným polem 89,7°
IRIX 30 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Pro Full frame, bajonet Nikon F
- Ohnisko 30 mm a světelnost f/1,4
- Úhle záběru 61,9°
IRIX 15 mm f/2,4 Blackstone pro Nikon F
- plnoformátový objektiv
- 15 mm ohnisková vzdálenost
- 110° zorné pole (úhlopříčka)
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Nikon F
- Clona F / 1,4
- Vnitřní zaostřování
- Konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
IRIX 45 mm f/1,4 Dragonfly pro Canon EF
- Clona F / 1,4
- Vnitřní zaostřování
- Konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
OLYMPUS M.Zuiko 17 mm f/1,8 stříbrný
- Ohnisková vzdálenost 17 mm (ekvivalent kinofilmu: 34 mm)
- Vysoká světelnost f/1,8
- Tiché a pohotové zaostřování MSC pro excelentní foto i video záběry
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.