Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
LENSBABY Twist 60 Optic
- 12 lamelový objektiv s 60 mm ohniskovou vzdáleností a světelností f/2,5
- Optická konstrukce 4 členy v 3 skupinách
- Clony f/2,5–22
VILTROX 20 mm f/2,8 AF STM pro Sony E
- Ultra-širokoúhlý objektiv s pevným ohniskem
- Pro full-frame snímač
- Tichý STM automatický ostřící motor
LENSBABY sada clon pro Composer
Sada magnetických clon od f/2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16 a 22 pro všechny objektivy Lensbaby, kromě úplně první generace.
LENSBABY Makro konvertory 8+16 mm
- Kompatibilní produkty Lensbaby: Lensbaby Composer Pro, Lensbaby Composer, Lensbaby...
LENSBABY Sol 45 pro Nikon F
- kreativní manuální objektiv
- úhel záběru: 51,4°
- světelnost f/3,5
LENSBABY Fisheye optic
- Ohnisková vzdálenost 12 mm
- Šesti čočkový objektiv s vícenásobným povrstvením
- Rozsah zaostření: 1,3 cm – nekonečno
LENSBABY Soft Focus Optic
Nabídka výměnných předsádek LENSBABY byla rozšířena také o sadu SOFT FOCUS OPTIC zahrnující kovové vložky s clonou v rozmezí f/2 až f/22. Dosáhnete s ním příjemného...
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Nikon F
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Founders Collection pro Sony E
- Composer Pro II
- Objektiv Sweet 35
- Objektiv Sweet 50
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Macro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
LENSBABY Optic Swap Macro Collection pro Canon EF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Objektiv Sweet 80
- Objektiv Edge 80
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Nikon F
- Lensbaby Optic Swap Intro Collection set
- Bajonet pro fotoaparáty Nikon F
- Tělo objektivu Composer Pro II
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Sony E
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Optic Swap Intro Collection pro Canon RF
- Tělo objektivu Composer Pro II
- Sweet 50 Optic
- Edge 50 Optic
LENSBABY Velvet 85 mm f/1,8 pro Nikon Z
- Plnoformátový objektiv Lensbaby Velvet 85
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,8
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro Nikon Z
- Nikon Z formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro Fujifilm X
- Fujifilm X formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
LENSBABY Velvet 28 mm f/2,5 pro Sony E
- Sony E formát
- Rozsah clony: f / 2,5 až f / 22
- Zvětšení 1: 2
LENSBABY Composer Pro II Sweet 50 pro Nikon Z
- Objektiv Lensbaby Composer Pro s optikou Sweet 50
- Ohnisková vzdálenost 50 mm
- 12 lamelová kruhová clona
LENSBABY Creative Effects Kit pro Canon EF
- Lensbaby Creative Effects kit zahnuje:
- Lensbaby Composer Pro
- Optic Box set (Pinhole / Zone plate, nevrstvená optika Plastic, optika Single Glass)
LENSBABY Soft Focus II 50 pro Sony E
- Lensbaby Soft Focus II 50 mm
- Bajonet Sony E / pro full-frame
- Kompatibilní s Optic Swap System
LENSBABY Soft Focus II 50 pro Nikon F
- Lensbaby Soft Focus II 50 mm
- Bajonet Nikon F / pro full-frame
- Kompatibilní s Optic Swap System
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.