Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
SONY FE 50 mm f/1,8
- bajonet: Sony E-mount pro full-frame i APS-C
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- min. zaostřovací vzdálenost: 45 cm
- −25 %
TTARTISAN 100 mm f/2,8 Bubble Bokeh pro M42 závit
- Pro full frame / clona F2,8 až F22
- Bajonet/závit M42
- Působivý bokeh efekt
- −2 %
TTARTISAN AF 27 mm f/2,8 XF pro Fujifilm X titan
- Bajonet Fujifilm X / APS-C
- 40,5 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/16
SONY FE 24 mm f/1,4 G Master
- Ohnisko 24 mm je ideální pro reportážní focení, dokument a na noční focení oblohy
- Výborná světelnost f/1,4
- 13 optických členů v 10 skupinách (3x ED, 2x XA)
TTARTISAN AF 27 mm f/2,8 XF pro Fujifilm X černý
- Bajonet Fujifilm X / APS-C
- 40,5 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/16
SONY FE 35 mm f/1,8
- Ideální pro street, reportáž, portrét nebo detail
- Vysoká světelnost f/1,8 pro focení za všech podmínek
- Prachu a vlhkosti odolná konstrukce pro profesionální práci
- −18 %
SONY FE 35 mm f/1,4 G Master
- Formát Full-Frame
- Dva prvky XA
- Jeden prvek ED
SONY FE 50 mm f/1,2 G Master
- Full Frame
- Vysoká světelnost F1.2
- Ohnisko 50 mm pro portréty, krajiny, noční oblohu a video
SONY FE 50 mm f/1,4 G Master
- Sony FE 50 mm f/1,4 G Master
- Bajonet E, určeno pro full frame
- Ohnisko 50 mm / 75 mm na APS-C
SONY FE 135 mm f/1,8 G Master
- Formát objektivu E-Mount/Full-Frame
- Rozsah clony: f/1,8 až f/22
- Prvky XA, Super ED a ED prvky
SONY FE 50 mm f/1,4 ZA Planar T*
- minimální zaostřovací vzdálenost: 0,45 m
- ohnisko: 50 mm
- typ snímače: full-frame
SONY 20 mm f/2,8 pro bajonet E
- Mimořádně tenký (20,4 mm) a lehký v kovovém provedení
- Asférické členy objektivu omezují zkreslení a aberaci
- Kruhová clona umožňuje atraktivní rozostření
SONY FE 14 mm f/1,8 G Master
- Sony G Master - Model SEL14F18GM
- 2 XA (extrémně asférické), 2 ED prvky (extra nízkými rozptyly),1 Super ED a 1 asférický...
- Nový povrch Nano AR Coating II proti vnitřním odrazům
SONY 11 mm f/1,8 pro bajonet E
- Sony 11 mm f/1,8
- Bajonet E / pro APS-C senzor
- Světelnost f/1,8
SONY 50 mm f/1,8 SEL černý pro bajonet E
- ohnisková vzdálenost: 50 mm (75 mm ekv. kinofilmu)
- světelnost objektivu: f/1,8
- nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 39 cm
SONY FE 24 mm f/2,8 G
- Ohnisko 24 mm
- 3 asférické prvky a 1 skleněný prvek ED (Extra-Low Dispersion)
- Kruhová clona F2.8 se 7 lamelami
- −19 %
TTARTISAN 500 mm f/6,3 ED Tele pro Nikon Z
- pro full frame fotoaparáty s bajonetem Nikon Z
- teleobjektiv s ohniskem 500 mm
- rozsah clony f/6,3 až f/32
TTARTISAN 10 mm f/2 pro Fujifilm X
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN 10 mm f/2 pro Sony E (APS-C)
- Širokoúhlý asférický objektiv pro APS-C snímač
- Světelnost f/2 až f/16
- Ekvivalent full-frame: 15 mm
TTARTISAN AF 27 mm f/2,8 pro Sony E (APS-C) černý
- Bajonet Sony E APS-C
- 40,5 mm (ekvivalent 35 mm / full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/16
TTARTISAN 23 mm f/1,4 pro Sony E (APS-C)
- TTartisan 23 mm f/1,4
- Bajonet Sony E pro APS-C
- Ohnisko 35 mm (ekvivalent 35 mm)
TTARTISAN 50 mm f/1,4 pro Nikon Z
- Objektiv s bajonetem Nikon Z
- Full-frame senzory
- Ohnisko 50 mm a rozsah clon f/1,4-f/16
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.