Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
TTARTISAN 25 mm f/2 pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X / APS-C senzory
- Ohnisko 25 mm (ekvivalent full-frame 37,5 mm)
- Rozsah clony: f/2 až f/16
TTARTISAN 50 mm f/1,4 TILT pro MFT
- Bajonet Micro Four Thirds / MFT
- Světelnost f/1,4 až f/16
- Ohnisko 100 mm ekv. 35 mm / full frame
TTARTISAN AF 32 mm f/2,8 pro Nikon Z
- Bajonet pro Nikon Z / full-frame
- Rozsah clon: f/2,8 až f/16
- 1 prvek s nízkou disperzí
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro L-mount
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Leica L (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Nikon Z
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Nikon Z (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 35 mm f/1,4 pro Leicu M
- Bajonet Leica M-Mount
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
- Ohnisko 35 mm
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Sony E
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Sony E (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Sony E ROZBALENO
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Sony E (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 50 mm f/2 pro Fujifilm X
- Bajonet Fujifilm X / APS-C
- Rozsah clony: f/2 až f/16
- Manuální ostření / MF
TTARTISAN 50 mm f/2 pro L-mount
- Bajonet L-mount / full-frame
- Pro: Leica, Panasonic, Sigma
- Rozsah clony: f/2 až f/16
TTARTISAN 25 mm f/2 pro MFT
- Bajonet MFT / Micro Four Thirds
- Pro: Olympus a Panasonic (MFT)
- Ohnisko 25 mm (ekvivalent full-frame 50 mm)
TTARTISAN 17 mm f/1,4 pro MFT
- Objektiv s bajonetem MTF (Micro FourThirds)
- Pro fotoaparáty Olympus a Panasonic
- Ohnisko 17 mm (full-frame ekvivalent = 34 mm)
TTARTISAN 25 mm f/2 pro Canon RF (APS-C)
- Bajonet RF / APS-C senzory
- Ohnisko 25 mm (ekvivalent full-frame 40 mm)
- Pro: Canon RF
TTARTISAN 25 mm f/2 pro Nikon Z (APS-C)
- Bajonet Nikon Z / APS-C senzory
- Ohnisko 25 mm (ekvivalent full-frame 37,5 mm)
- Rozsah clony: f/2 až f/16
TTARTISAN 25 mm f/2 pro L-mount (APS-C)
- Bajonet L-mount / APS-C senzory
- Ohnisko 25 mm (ekvivalent full-frame 37,5 mm)
- Pro: Leica, Panasonic, Sigma
TTARTISAN 25 mm f/2 pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E / APS-C senzory
- Ohnisko 25 mm (ekvivalent full-frame 37,5 mm)
- Rozsah clony: f/2 až f/16
PENTAX 21 mm f/2,4 HD FA ED DC WR Ltd. stříbrný
- Pentax objektiv určený pro K-bajonet / full-frame
- Rozsah clony: f/2,4 až f/22
- Minimální zaostřovací vzdálenost: 18 cm
PENTAX 21 mm f/2,4 HD FA ED DC WR Ltd. černý
- Pentax objektiv určený pro K-bajonet / full-frame
- Rozsah clony: f/2,4 až f/22
- Minimální zaostřovací vzdálenost: 18 cm
PENTAX 21 mm f/3,2 HD DA ED AL Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 21 mm (31,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/3,2
- Nejkratší možná zaostřitelná vzdálenost 20 cm (od roviny snímače)
PENTAX 15 mm f/4 HD DA ED AL Ltd.
- Ohnisková vzdálenost 15 mm (ekvivalent kinofilmu 23 mm)
- Vysoce kvalitní zpracování a vynikající optický výkon řady DA Limited
- Nízkorozptylové ED členy
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Leicu M
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Leica M (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 21 mm f/1,5 pro Canon RF
- Ohnisko 21 mm
- Bajonet Canon RF (full-frame formát)
- Rozsah světelnosti: f/1,5 až f/16
TTARTISAN 50 mm f/1,4 TILT pro Canon RF
- Bajonet Canon RF / full frame
- Světelnost f/1,4 až f/16
- Ohnisko 50 mm / úhel záběru cca 47°
TTARTISAN 50 mm f/0,95 pro L-mount (APS-C)
- Objektiv s bajonetem L-mount (APS-C)
- Vhodný na: portréty, reportáže i krajinu
- Ohnisko 50 mm (full-frame ekvivalent 75 mm)
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.