Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
ZEISS C Sonnar T* 50 mm f/1,5 ZM stříbrný
- světelnost F1,5
- klasický kompaktní design z roku 1930
- přirozený bokeh s atmosférou doby
ZEISS Batis 40 mm f/2 CF pro Sony E
- pevná ohnisková vzdálenost 40 mm
- světelnost f/2
- objektiv pro full frame Sony bezzrcadlovky
ZEISS Milvus 50 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - z Testcentra
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (zorný úhel 46 °)
- Světelnost f/1,4 (min. clona f/16)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
PENTAX 645 75 mm f/2.8 FA
- Ohnisková vzdálenost 75 mm (ekvivalent kinofilmu: 60 mm / středoformátu: 98 mm)
- Světelnost f/2,8
- Bajonet Pentax 645
PENTAX 50 mm f/1,8 DA
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (75 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/1,8
- Formát APS-C
ZEISS Otus 55 mm f/1,4 ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 55 mm
- Vysoká světelnost f/1,4
ZEISS Milvus 50 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 50 mm (zorný úhel 46 °)
- Světelnost f/1,4 (min. clona f/16)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
ZEISS Touit 50 mm f/2,8 Macro pro Fujifilm X
- skvělá volba pro makro snímky a portréty
- minimální vzdálenost zaostření je 15 cm
- automatické zaostřování
PENTAX 77 mm f/1,8 HD FA Ltd. černý
- Ohnisková vzdálenost 77 mm
- Formát full-frame
- Bajonet Pentax K
PENTAX 35 mm f/2,4 DA AL
- Ohnisková vzdálenost 35 mm (52,5 mm ekvivalent kinofilmu)
- Světelnost objektivu: f/2,4
- Pro formát APS-C
ZEISS Otus sada pro Nikon F
- Špičkové objektivy pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Nikon
- Ohnisková vzdálenost: 28, 55 a 85 mm
ZEISS Otus sada pro Canon EF
- Špičkové objektivy pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Canon
- Ohnisková vzdálenost: 28, 55 a 85 mm
ZEISS CP.3 XD 50 mm T2,1 Planar T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 XD 35 mm T2,1 Distagon T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 50 mm T2,1 Planar T* F-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 50 mm T2,1 Planar T* EF-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 50 mm T2,1 Planar T* E-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 50 mm T2,1 Planar T* MFT-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 50 mm T2,1 Planar T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 45 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 35 mm T2,1 Distagon T* PL-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 35 mm T2,1 Distagon T* MFT-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 35 mm T2,1 Distagon T* F-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.3 35 mm T2,1 Distagon T* EF-mount
- Pokrytí plného filmového políčka (24×36 mm)
- Nejkratší vzdálenost zaostření: 30 cm
- Světelnost objektivu: f/2,1
ZEISS CP.2 50 mm T1,5 Super Speed Planar T* PL-mount
- 50 mm ohnisková vzdálenost (28° zorný úhel)
- Vysoká světelnost T1,5 (maximální clona T22)
- Full frame – plné pokrytí pole 24×36 mm
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.