Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
SONY FE 50 mm f/1,8
- bajonet: Sony E-mount pro full-frame i APS-C
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- min. zaostřovací vzdálenost: 45 cm
- −25 %
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- ohnisková vzdálenost 56 mm (84 mm při přepočtu na 35 mm snímač)
- optická skladba: 10 čoček v 6 skupinách
- světelnost f/1,4
SIGMA 30 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Sony E (APS-C)
- Bajonet Sony E (APS-C)
- Ohnisko 45 mm (ekv. 35 mm / full frame)
- Rozsah clony f/1,4 až f/16
- −2 %
SONY FE 35 mm f/1,8
- Ideální pro street, reportáž, portrét nebo detail
- Vysoká světelnost f/1,8 pro focení za všech podmínek
- Prachu a vlhkosti odolná konstrukce pro profesionální práci
- −18 %
SONY FE 35 mm f/1,4 G Master
- Formát Full-Frame
- Dva prvky XA
- Jeden prvek ED
SONY FE 50 mm f/1,2 G Master
- Full Frame
- Vysoká světelnost F1.2
- Ohnisko 50 mm pro portréty, krajiny, noční oblohu a video
SONY FE 50 mm f/1,4 G Master
- Sony FE 50 mm f/1,4 G Master
- Bajonet E, určeno pro full frame
- Ohnisko 50 mm / 75 mm na APS-C
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro MFT
- ohnisková vzdálenost 56 mm (112 mm při přepočtu na 35 mm snímač)
- optická skladba: 10 čoček v 6 skupinách
- světelnost f/1,4
SONY FE 50 mm f/1,4 ZA Planar T*
- minimální zaostřovací vzdálenost: 0,45 m
- ohnisko: 50 mm
- typ snímače: full-frame
SIGMA 105 mm f/2,8 EX DG OS HSM Macro pro Canon EF
Vysoce světelný makroobjektiv Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro vybavený optickým stabilizátorem. Nejkratší zaostřitelná vzdálenost je 31,2cm od roviny záznamového...
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Fujifilm X
- Sigma 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary
- Pro bajonet Fujifilm X/formát APS-C
- 84 mm (ekvivalent 35 mm)
SONY 50 mm f/1,8 SEL černý pro bajonet E
- ohnisková vzdálenost: 50 mm (75 mm ekv. kinofilmu)
- světelnost objektivu: f/1,8
- nejkratší zaostřitelná vzdálenost: 39 cm
SIGMA 14 mm f/1,4 DG DN Art pro Sony E
- Bajonet Sony E / full frame
- Ohnisko 14 mm / úhel záběru 114°
- Rozsah clon f/1,4 až f/16
SONY FE 55 mm f/1.8 ZA Sonnar T
- ohnisková vzdálenost: 50 mm
- světelnost objektivu: f/1,8
- konstrukce objektivu: 6 členů / 5 skupin
SONY FE 85 mm f/1,4 G Master
- teleobjektiv, který nabízí světelnost f/1,4 a ohnisko 85 mm
- určený pro Full Frame fotoaparáty s bajonetem Sony E
- konstantní clona f/1,4
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro L-mount (APS-C)
- Kompatibilní s bajonetem L
- Světelnost f/1,4
- Hladký AF ideální pro natáčení videa
SONY FE 35 mm f/1,4 ZA Distagon T
- Širokoúhlý objektiv ZEISS® Full-Frame s pevnou ohniskovou vzdáleností 35 mm
- Mimořádná světelnost f/1,4
- Antireflexní vrstva značky ZEISS® T minimalizuje odlesky
SONY 30 mm f/3,5 SEL pro bajonet E
- ohnisková vzdálenost: 30 mm
- světelnost pevného objektivu: 3,5
- konstrukce objektivu: 7 členů / 6 skupin
SIGMA 135 mm f/1,8 DG HSM Art pro Sony E
- Plnoformátový monofokální teleobjektiv
- světelnost f/1,8 (f/16)
- optická konstrukce zahrnuje 2× FLD a 2× SLD člen
SIGMA 56 mm f/1,4 DC DN Contemporary pro Canon EF-M
- ohnisková vzdálenost 56 mm (112 mm při přepočtu na 35 mm snímač)
- optická skladba: 10 čoček v 6 skupinách
- světelnost f/1,4
SIGMA 105 mm f/1,4 DG HSM Art pro Nikon F
- odolnost proti prachu a stříkající vodě
- 105 mm ohnisko
- špičková světelnost f/1,4
SIGMA 105 mm f/1,4 DG HSM Art pro Sony E
- odolnost proti prachu a stříkající vodě
- 105 mm ohnisko
- špičková světelnost f/1,4
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.