Objektivy s pevným ohniskem
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Bajonet
Objektiv pro formát
Světelnost objektivu
Typ objektivu
Ohnisková vzdálenost (mm)
Filtry (průměr v mm / aplikace)
Odolnost proti povětrnostním vlivům
Optická stabilizace
Zaostřování
Hmotnost objektivu (g)
ZEISS Batis 18 mm f/2,8 pro Sony E
- Super širokoúhlý objektiv s rychlým AF a OLED displejem - a stejnou obrazovou kvalitou...
- Ohnisková vzdálenost: 18 mm
- Světelnost pevného objektivu: 2,8
ZEISS Otus 28 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - předváděcí kus
- Špičkový objektiv pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Nikon
- Ohnisková vzdálenost: 28 mm
7ARTISANS 7,5 mm f/2,8 II Fisheye pro Sony E (APS-C)
- Skvěle se hodí pro fotografii širokoúhlých záběrů s kreativní distorzí
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm
ZEISS Milvus 35 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost: 35 mm
- Rozsah clony: f/1,4–16
- Počet členů / skupiny: 14/11
ZEISS C Sonnar T* 50 mm f/1,5 ZM stříbrný
- světelnost F1,5
- klasický kompaktní design z roku 1930
- přirozený bokeh s atmosférou doby
ZEISS Batis 40 mm f/2 CF pro Sony E
- pevná ohnisková vzdálenost 40 mm
- světelnost f/2
- objektiv pro full frame Sony bezzrcadlovky
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Sony E
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Sony-E (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 7,5 mm f/2,8 II Fisheye pro MFT
- Skvěle se hodí pro fotografii širokoúhlých záběrů s kreativní distorzí
- Plně manuální ostření i clona pomocí prstenců na objektivu
- Minimální zaostřitelná vzdálenost 12 cm
7ARTISANS 24 mm f/1,4 pro MFT
- Bajonet: MFT
- Širokoúhlý pevný objektiv
- Rozsah clony: f/1,4 až f/16
7ARTISANS 18 mm f/6,3 UFO pro MFT
- Vykrytí senzoru M4/3, APS-C
- Ohnisko 36 mm (po přepočtu na kinofilm)
- Pevná clona f / 6,3
ZEISS Milvus 100 mm f/2 Macro ZE pro Canon EF
- Ohnisková vzdálenost 100 mm (zorný úhel 25 °)
- Světelnost f/2,0 (min. clona f/22)
- Optika 9 členů v 8 skupinách
ZEISS Milvus 21 mm f/2,8 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 21 mm (zorný úhel 90 °)
- Světelnost f/2,8 (min. clona f/22)
- Speciální optické sklo s částečnou anomální disperzí
ZEISS Loxia 35 mm f/2 pro Sony E
- 35 mm ohnisková vzdálenost
- f/2,0 světelnost
- 52 mm filtry
7ARTISANS 9 mm f/5,6 pro Nikon Z
- Ultraširokoúhlý objektiv pro full frame snímač
- Ideální pro fotografování interiérů, architektury i přírody
- Pro bajonet Nikon Z
7ARTISANS 10 mm f/2,8 Fisheye ED pro Nikon Z
- Objektiv typu „rybí oko“ (fish-eye)
- Pro bajonet Nikon Z (Full frame)
- Rozsah clony: f/2,8 až f/22
7ARTISANS 35 mm f/2 pro Fujifilm X
- Formát X-Mount Lens / APS-C
- 52,5 mm (ekvivalent 35 mm)
- Rozsah clony: f / 2 až f / 16
7ARTISANS 4 mm f/2,8 Fisheye Circular pro Fujifilm X
- Bajonet FUJIFILM X / formát APS-C
- Ohnisko 6 mm = ekv. 35 mm
- Rozsah clon: f/2.8 až f/16
7ARTISANS 35 mm f/5,6 Pancake pro L-mount
- Reportážní ohnisko
- f / 5,6 Konstantní clona
- 2 čočky s extrémně nízkou disperzí ED
7ARTISANS 12 mm f/2,8 pro Fujifilm X
- Ultra široký světelný objektiv
- Formát Fujifilm X / APS-C
- 18 mm (ekvivalent 35 mm)
- −9 %
ZEISS Milvus sada 6 objektivů s kufrem pro Canon EF
- Zeiss Milvus 21mm f/2.8
- Zeiss Milvus 35mm f/2
- Zeiss Milvus 50mm f/1.4
ZEISS Otus 28 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - z Testcentra
- Špičkový objektiv pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Nikon
- Ohnisková vzdálenost: 28 mm
ZEISS Otus 85 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,4
- Manuální zaostřování od 80 cm
ZEISS Otus 85 mm f/1,4 ZF.2 pro Nikon F - předváděcí kus
- Ohnisková vzdálenost 85 mm
- Světelnost f/1,4
- Manuální zaostřování od 80 cm
ZEISS Otus 28 mm f/1,4 ZE pro Canon EF - předváděcí kus
- Špičkový objektiv pro nekompromisní kvalitu
- Bajonet Canon
- Ohnisková vzdálenost: 28 mm
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Objektivy s pevným ohniskem
Objektivy s pevným ohniskem, monofokální objektivy, nebo také prostě pevné objektivy, případně pevná ohniska pro Nikon, Canon, Sony, Fujifilm, Olympus i další značky, mají pevně daný úhel záběru určený ohniskovou vzdáleností. Čím kratší ohnisková vzdálenost, tím širší je úhel záběru (konkrétní úhel záběru závisí na velikosti snímače, na jakém je objektiv použit). Pevná ohniska vynikají vysokou světelností. Světelnost objektivu je důležitá pro focení za špatného světla a pro dosažení malé hloubky ostrosti a příjemně rozostřeného pozadí. Vyznačují se také skvělou kvalitou obrazu.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.
Objektivy s pevným ohniskem se díky své konstrukci vyznačují vynikající světelností a kresbou obrazu. Pevná ohnisková vzdálenost předurčuje tyto objektivy ke konkrétním účelům. Mezi speciální objektivy patří např. širokoúhlé objektivy (tzv. rybí oko) nebo teleobjektivy pro fotografování v přírodě a při sportu.
Rozdělení podle ohniska
- Širokoúhlé objektivy s krátkými ohnisky zabírají velké zorné úhly. Horní hranice končí zhruba na 35mm. Uplatní se všude tam, kde je v omezených prostorech požadován široký záběr. Specifickou vlastností je dynamické zkreslení perspektivy a velká hloubka ostrosti i při plném odclonění.
- Standardní objektiv zabírá zorný úhel odpovídající úhlopříčce kinofilmového políčka, což je přibližně 44mm. Tyto objektivy jsou všestranně použitelné.
- Teleobjektivy jsou ty objektivy, jejichž ohnisková vzdálenost začíná nad 50mm. Horní hranice není udána, nicméně v současné době nepřesahuje 1000 mm. V praxi se uplatní u sportovních, krajinářských a reportážních fotografů. Ohniskovou vzdálenost polo-profi a profi objektivů lze prodloužit použitím telekonvertoru.
- Portrétní objektivy jsou vlastně krítké teleobjektivy ideální pro focení portrétů. Mívají vysokou světelnost a prvotřídní bokeh (vzhled rozostřeného pozadí)
- Makro objektivy jsou ty, které umožňují zaostření na kratší vzdálenosti a poskytují větší zvětšení obrazu – 1:1 a některé i větší (např.: Canon MP-E65 5:1).
Rozdělení podle potřeby uživatele
Monofokální objektivy základní řady bývají vyráběny z ekonomicky úsporných materiálů, které sice neodolají náročným podmínkám, nicméně v porovnání se setovými zoomovými objektivy nebo kompaktními fotoaparáty poskytují lepší světelnost a lepší obrazové výsledky. Uplatnění naleznou u méně náročných uživatelů či pro méně náročné účely.
Objektivy pokročilé „polo-profesionální“ řady poskytují v porovnání se základními lepší obrazovou kvalitu a pohotovější zaostřování. Uplatnění naleznou v rukou nadšeného fotoamatéra.
Objektivy profesionální řady jsou stavěny tak, aby odolaly tam, kde by méně spolehlivé objektivy selhaly. Nejen, že vynikají vysokou obrazovou kvalitou a poskytují přesné a tiché zaostřování, ale zároveň jsou utěsněny vůči nepříznivým atmosférickým podmínkám.